MatsD skrev:Ja ni har rätt, det är ingen vidare snygg övertoning i den där sunbursten på jazzen, nästan obefintlig.
Undrar om allt är original på 59:an, det skriver han inte...
/Mats D
Han skriver ju "Originalbas" vilket iaf för min del betyder original rakt igenom.
Men det behöver ju inte vara så.
Jag är hur kåt som helst på den men det går verkligen inte att genomföra.... vore dessutom oförsvarbart då jag inte har ett ordentligt band ens i dagsläget....
Mats: Köp den och så byter vi den senare mot Ric:en, ok?
Du får.... 35 k emellan om en månad..!
Angående -59:an:
Noterade att nedre "cutawayen" på plektrumskyddet är avkortat!
Tidiga fender p-skydd är ganska fragila och råkar ofta ut för detta.
Trots detta ökar salivprouktionen när man ser på bilden
Inte ofta man ser 50-tals p-basar till salu i Sverige iaf, har ni sett några på sistone förutom denna
Hmmm, nu vill jag inte direkt regna på någons parad, men...
...jag har spenderat 6-7 veckor på att försöka få den här snubben som säljer att samla sig så pass att han kan sälja en 62:a Jazz som han också haft ute till försäljning. Det har varit den ena förklaringen efter den andra, men aldrig har det blivit något. Inte en enda gång har herrn heller orkat ringa tillbaka efter att inte ha kunnat hålla utlovade datum.
Hade inte någon på detta forum (Hellboy?) haft goda ord att säga om den mannen hade jag för länge sedan givit upp det projektet. Synd att jag därmed missat ett o annat som kunde varit intressant som funnits ute till försäljning samtidigt.
Nåja, ta det för vad det är, min högst personliga erfarenhet av en inte helt seriös säljare. Jag kommer att starta en ny tråd om andra objekt som är om inte likvärdiga så kanske av intresse.
F.ö. om nu någon har en gamal Jazz som de vill ha en massa pengar för så vet ni var jag finns.
It's always "a" dildo. Never say "your" dildo or "his/her" dildo.
MatsD skrev:Jag har precis råd med två av de där - vilka tycker ni jag ska ta? personligen tror jag det lutar åt att jag ratar den fiestaröda och köper jazzbasen i sunburst och p-basen i olympic white.
/Mats D
sluta nu. sluta.... SLUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUTA!
faaan alltså, den vita 59'an.... jag finner inga ord. det där är fanimig den snyggaste basjävlen denna sidan jamaica.
Om jag köper 59:an kanske jag kan tjäna in en del av pengarna på att anordna spelaftnar med inträde där baskåta baspratare får komma och olla den.
/Mats D
Olla den, vad är det för jävla dumheter, bjud in ett gäng brudar i stället och låt dom snigla upp den efter noter, "there's the rub"
-59:an verkar faktiskt vara för "billig", för att vara orig custom colour!
Kan vara en "relicad" refinish, skulle nog syna den extra noga, om jag var spekulant
Vidare saknar oftast -59:orna neck-date, så det blir extra klurigt...
Det var denne tjomme som hade en 66:as OW P-bas ute för 23k för ett tag sedan, typ i våras eller nå´t och jag ringde och talade om att jag skulle köpa den, men måste kolla om någon kunde hämta den åt mig.
Ringde sedan igen utan att få tag i karln, lämnade meddelande om att han skulle ringa upp.
Men fick ingen kontakt med honom.
Dock så har väl både BB haft affärer med honom och Edvine vill jag minnas?
Så det måste ju gå att handla av honom onekligen...
DOggy: Vad menar du med greppbrädan? Att det är RW och inte lönn?
Jag skulle iofs ha råd och det vore ju kul att bli pratabas-kung som nån sa - nästan som att flyta iland och bli negerkung över kurredutterna - men lirarn är tydligen svår att styra till möten med och jag skulle ju behöva blanda in en tredje expertpart för att kolla basen och en sådan vill jag ju inte boka upp för ett möte med en snubbe som inte håller avtalade möten. Så det lutar nog åt att jag inte ger mig in i det här köpet. Jag är fan egentligen inte heller tillräckligt mycket basist - vare sig kvantitativt eller kvalitativt - för att äga en sån där. Men visst bränner pengarna i fickan när man ser en sån där...
BasBonkers skrev:Hmmm, nu vill jag inte direkt regna på någons parad, men...
...jag har spenderat 6-7 veckor på att försöka få den här snubben som säljer att samla sig så pass att han kan sälja en 62:a Jazz som han också haft ute till försäljning. Det har varit den ena förklaringen efter den andra, men aldrig har det blivit något. Inte en enda gång har herrn heller orkat ringa tillbaka efter att inte ha kunnat hålla utlovade datum.
Hade inte någon på detta forum (Hellboy?) haft goda ord att säga om den mannen hade jag för länge sedan givit upp det projektet. Synd att jag därmed missat ett o annat som kunde varit intressant som funnits ute till försäljning samtidigt.
Nåja, ta det för vad det är, min högst personliga erfarenhet av en inte helt seriös säljare. Jag kommer att starta en ny tråd om andra objekt som är om inte likvärdiga så kanske av intresse.
F.ö. om nu någon har en gamal Jazz som de vill ha en massa pengar för så vet ni var jag finns.
Min erfarenhet av säljaren är i princip den rakt motsatta! Från mig får han definitivt har med råge hållit allt han lovat, ett nöje att göra affärer med! Men men - förstås är det trist om du inte lyckats få till affären på 62'an trots vilja från din sida.
Ville jag lägga ut 50k på en P-bas skulle jag definitivt gärna handla av den här snubben.
BasBonkers skrev:Hmmm, nu vill jag inte direkt regna på någons parad, men...
Min erfarenhet av säljaren är i princip den rakt motsatta! Från mig får han definitivt har med råge hållit allt han lovat, ett nöje att göra affärer med! Men men - förstås är det trist om du inte lyckats få till affären på 62'an trots vilja från din sida.
Ville jag lägga ut 50k på en P-bas skulle jag definitivt gärna handla av den här snubben.
Tja, det tog inte mer än 10 sekunder efter mitt första inlägg här innan jag hade ett SMS från mannen ifråga. Först ville han inte kännas vid att han hade varit lite besvärlig men sen kröp det fram att han baserat på mitt förnamn trodde jag var någon annan han inte ville göra affärer med. Då tycker nog jag att man oavsett kan göra det klart från början o inte hålla på o snacka blaj o låta tiden gå. Nu blev det bara fel allting.
Jag kommer att leta någon annan stans i alla fall.
It's always "a" dildo. Never say "your" dildo or "his/her" dildo.
blackparkas skrev:Det var denne tjomme som hade en 66:as OW P-bas ute för 23k för ett tag sedan, typ i våras eller nå´t och jag ringde och talade om att jag skulle köpa den, men måste kolla om någon kunde hämta den åt mig.
Ringde sedan igen utan att få tag i karln, lämnade meddelande om att han skulle ringa upp.
Klösbrädan, grabben, klösbrädan. Menar du verkligen på fullt allvar att du skulle köpa en bas för 23k osedd som någon sedan skulle köra hem åt dej, DET tror jag inte ett schmuck på, snarare fria fantasier, för i mina lurar låter det mer än lovligt korkat att ens leka med tanken att dynga i väg 23k utan vidare på en otestad bas, eller var det någon polare som skulle sköta den detaljen?
DoggyD skrev:Klösbrädan, grabben, klösbrädan. Menar du verkligen på fullt allvar att du skulle köpa en bas för 23k osedd som någon sedan skulle köra hem åt dej, DET tror jag inte ett schmuck på, snarare fria fantasier, för i mina lurar låter det mer än lovligt korkat att ens leka med tanken att dynga i väg 23k utan vidare på en otestad bas, eller var det någon polare som skulle sköta den detaljen?
Ah!
Klösbrädan. Då är jag med....
Ja, om den person som var villig att hämta den åt mig hade tyckt att basen verkade ok och att årtalet stämde så - ja, absolut, då hade jag lätt köpt den osedd för 23k.
Hade basen av någon anledning inte fallit mig på läppen sedan så hade man alltid kunna sålt den vidare isf.
Och den som skulle sköta affären var isf en bekant här på forumet som jag litar på när det gäller vintage Fender.
blackparkas skrev:Det var denne tjomme som hade en 66:as OW P-bas ute för 23k för ett tag sedan, typ i våras eller nå´t och jag ringde och talade om att jag skulle köpa den, men måste kolla om någon kunde hämta den åt mig.
Klösbrädan, grabben, klösbrädan. Menar du verkligen på fullt allvar att du skulle köpa en bas för 23k osedd som någon sedan skulle köra hem åt dej, DET tror jag inte ett schmuck på, snarare fria fantasier, för i mina lurar låter det mer än lovligt korkat att ens leka med tanken att dynga i väg 23k utan vidare på en otestad bas, eller var det någon polare som skulle sköta den detaljen?
DoggyD skrev:Klösbrädan, grabben, klösbrädan. Menar du verkligen på fullt allvar att du skulle köpa en bas för 23k osedd som någon sedan skulle köra hem åt dej, DET tror jag inte ett schmuck på, snarare fria fantasier, för i mina lurar låter det mer än lovligt korkat att ens leka med tanken att dynga i väg 23k utan vidare på en otestad bas, eller var det någon polare som skulle sköta den detaljen?
Ah!
Klösbrädan. Då är jag med....
Ja, om den person som var villig att hämta den åt mig hade tyckt att basen verkade ok och att årtalet stämde så - ja, absolut, då hade jag lätt köpt den osedd för 23k.
Hade basen av någon anledning inte fallit mig på läppen sedan så hade man alltid kunna sålt den vidare isf.
Och den som skulle sköta affären var isf en bekant här på forumet som jag litar på när det gäller vintage Fender.
Jaja, det är ju också ett sätt att göra affärer på, jag skulle bara inte göra det själv. Vintagedjungeln har ju så många fallgropar att man nästan faller i av bara farten, ja, du har själv säkert sett "den där" annonsen där någon säljare snackar upp sej i brygga angående just "den där" basen i ett "fullständigt och helt orört originalskick" bla bla bla osv. osv. Just där kan jag skepta en aning och drar gärna lurarna åt mej. Visst finns det väl helt orörda instrument nånstans därute, men det är inte SÅ ofta man ser dom. Men hörru, nog om gammalt junk nu, passa i stället på att ta chansen att köpa min 2004 Whitebird osedd nurå, jag slår av en ribba enbart för din skull bp, så du får ta den för tio papp rakt av. Då kliver du ändå hem med en lättviktare som heter duga, och en ton som, ja.................... Glöm inte att ta med ett Stadsbud bara, för caset är hugo big.