Marshalltopp JCM 800 *borta*
- TDHP
- Forumvärd
Tackar!
Har tänkt göra en enkel mastervolym-modd på den utan att sabba nåt.
Jag vet att det var nån som gjorde ett enkelt schema på hur man kan göra det för länge sen men jag hittar det inte. Har du nån kläm på det?
Här finns schemat på den (och på massor av andra rörstärkare!)
http://www.schematicheaven.com/marshall ... w_2040.pdf
Har tänkt göra en enkel mastervolym-modd på den utan att sabba nåt.
Jag vet att det var nån som gjorde ett enkelt schema på hur man kan göra det för länge sen men jag hittar det inte. Har du nån kläm på det?
Här finns schemat på den (och på massor av andra rörstärkare!)
http://www.schematicheaven.com/marshall ... w_2040.pdf
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
- Basmagnus
- Medlem++
Får väl skaffa axelvaddar och pudelfrisyr nudå.......dereborn skrev:Den ena heter "JCM 800" och är från axelvaddarnas decennium.TDHP skrev:Vad är det egentligen för skillnad på en JCM 800 Bass och en Superbass från 70-talet?
Den andra heter "Suuuper Bass" och är från V-jeansens decennium.
DET är skillnaden!
Haha, kom just på att jag och Matti kan starta perukband

Hmmm.... Måste jag skaffa ett pa V-jeans då?Basmagnus skrev:Får väl skaffa axelvaddar och pudelfrisyr nudå.......dereborn skrev:Den ena heter "JCM 800" och är från axelvaddarnas decennium.TDHP skrev:Vad är det egentligen för skillnad på en JCM 800 Bass och en Superbass från 70-talet?
DET är skillnaden!
- Basmagnus
- Medlem++
Precis!!dereborn skrev:Hmmm.... Måste jag skaffa ett pa V-jeans då?Basmagnus skrev:Får väl skaffa axelvaddar och pudelfrisyr nudå.......dereborn skrev:Den ena heter "JCM 800" och är från axelvaddarnas decennium.TDHP skrev:Vad är det egentligen för skillnad på en JCM 800 Bass och en Superbass från 70-talet?
DET är skillnaden!
Basmagnus skrev:kooolt!dereborn skrev:Hmmm.... Måste jag skaffa ett pa V-jeans då?Basmagnus skrev:Får väl skaffa axelvaddar och pudelfrisyr nudå.......dereborn skrev:Den ena heter "JCM 800" och är från axelvaddarnas decennium.TDHP skrev:Vad är det egentligen för skillnad på en JCM 800 Bass och en Superbass från 70-talet?
DET är skillnaden!
Precis!!
- Basmagnus
- Medlem++
Körde premiärgiget med toppen igår, lät riktigt bra!!!
För övrigt ett märkligt gig på regeringskansliets julfest där vi kompade bl.a Kayo men framför allt så spelade vi "I love Europe" med Maud Olofsson
Jag är klar nu, det blir inte större än så här, dags att lägga ner musikkarriären......eller?
Men som sagt, toppen lät skitbra
För övrigt ett märkligt gig på regeringskansliets julfest där vi kompade bl.a Kayo men framför allt så spelade vi "I love Europe" med Maud Olofsson

Jag är klar nu, det blir inte större än så här, dags att lägga ner musikkarriären......eller?

- TDHP
- Forumvärd
Basmagnus skrev:Körde premiärgiget med toppen igår, lät riktigt bra!!!
För övrigt ett märkligt gig på regeringskansliets julfest där vi kompade bl.a Kayo men framför allt så spelade vi "I love Europe" med Maud Olofsson![]()

We´re not worthy!!!!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- bootsy
- Medlem+++
O herre gud.Basmagnus skrev:Körde premiärgiget med toppen igår, lät riktigt bra!!!
För övrigt ett märkligt gig på regeringskansliets julfest där vi kompade bl.a Kayo men framför allt så spelade vi "I love Europe" med Maud Olofsson![]()
EDIT: Kul att toppen lät bra!
Stallet liknar mest ett veteflak.
- blackparkas
- Medlem++++
Haha!
Nej nej, toppen lät skit Magnus, du behöver köpa en av de där Superbass-topparna som ligger på Vendolin...
Men det är bra det där att den lät bra, då tar det lite längre tid för dig att tröttna på den så jag hinnerköpa lite andra prylar undertiden...
Nej nej, toppen lät skit Magnus, du behöver köpa en av de där Superbass-topparna som ligger på Vendolin...

Men det är bra det där att den lät bra, då tar det lite längre tid för dig att tröttna på den så jag hinnerköpa lite andra prylar undertiden...
Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
- Basmagnus
- Medlem++
Köp en Superbass du så kan vi diskutera byteblackparkas skrev:Haha!
- blackparkas
- Medlem++++