TYvärr så åker vi tillbaka y Sthlm efter show... Trist men sant.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
Hörs lite när det närmar sej!
I så fall förslagsvis där, typ 17 - 17.30!
ELVIS forever - Friplåtar OK!
-
- Medlem++
Ja, tycker jag med. Kul att med din hjälp kunna unna morsan lite trevligt med en vänn.dereborn skrev:Kul att dom gillade det!Vofflan skrev:Just ja. Nu när du postade direkt till mig i en annan tråd så kom jag på att jag inte hälsat från morsan och hennes kompis och tackat för en riktigt bra show i Gävle. De var mycket tacksamma för biljetterna.
Henne sällan förunnat sånna stunder. Du ska veta att det verkligen uppskattades. Tack igen från oss alla.
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Vem har sagt att du får vara med..??dereborn skrev:TYvärr så åker vi tillbaka y Sthlm efter show... Trist men sant.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!

"Oh my god it's the funkys**t!"
Fender Precision-79, Fender JV-83, Fender CS P-59, Mesa
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://davidsodergrenshotfive.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
- Geddan
- VIP medlem
Det tror du bara.dereborn skrev:TYvärr så åker vi tillbaka y Sthlm efter show... Trist men sant.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
Du anar inte vad man kan åstadkomma med gaffatejp och lite grupptryck!

Du ska få lite fika av mig att ha i bussen.

"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
- Jan Hellman
Akta så jag inte ber crewet använda just gaffatejp och "grupptryck" o ta med dej t sthlm!Geddy_Lee skrev:Det tror du bara.dereborn skrev:TYvärr så åker vi tillbaka y Sthlm efter show... Trist men sant.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
Allvarligt skämtat så tycker jag vi helt enkelt tar en fika - eller bira - innan showen!
- Geddan
- VIP medlem
Vi kan väl synas på Stallyktan, 100 m från konserthuset, och lyfta en skummig eller 2 runt 5-snåret då kanske?!dereborn skrev:Akta så jag inte ber crewet använda just gaffatejp och "grupptryck" o ta med dej t sthlm!Geddy_Lee skrev:Det tror du bara.dereborn skrev:TYvärr så åker vi tillbaka y Sthlm efter show... Trist men sant.Geddy_Lee skrev:Lite pilsner efter?dereborn skrev:Finns det ett "konserthuscafé" eller liknande?Matte skrev:Lite fika innan?dereborn skrev:Blir kul det!Geddy_Lee skrev:Ser fam emot söndag!
Allvarligt skämtat så tycker jag vi helt enkelt tar en fika - eller bira - innan showen!
- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- Medlem++
Det tycker jag låter som en strålande idé =)Geddy_Lee skrev:Vi kan väl synas på Stallyktan, 100 m från konserthuset, och lyfta en skummig eller 2 runt 5-snåret då kanske?!
Vet någon hur det fungerar med biljetter och sånt förresten? Ska man bara säga sitt namn typ eller?
När börjar det förresten? På Live Nation står det bara "Start: meddelas"...
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
-
- Medlem++
- funkys**t
- Medlem++
- Kontakt:
Jag också!Matte skrev:Gôtt!dereborn skrev:Stallyktan halvfem-fem it is!
Man säger sitt namn i biljettkassan i konserthuset så materialiseras biljetterna på ett oförklarligt sätt...
Showtime 19.00.
Ska se till att infinna mig där då.
"Oh my god it's the funkys**t!"
- Walka
- Kontot är inaktiverat
Re: ELVIS forever - Friplåtar OK!
ok, inga kändisar. Trodde det var gulfirman som hade giget.dereborn skrev:FOH: Mathias Andersson, Monitor: Daniel Rüdén.Walka skrev:
vem kranar giget? (foh och monitor)
Båda jobbar åt Music & Lights från Västerås. Kör FOH på nya Protoolsbordet!
Venue menar du eller har det dykt upp nåt nyare...*piruettar iväg för att undersöka saken...*
Medlemspresentation
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Sandberg C JPM, dynacord eminent, Octabass, Dreambuzz, BassBlogger, Bassballs, Crybaby, SansAmp, LMB3
Nix, vi har en lila truck bakom konserthusen den här svängen!Walka skrev:ok, inga kändisar. Trodde det var gulfirman som hade giget.dereborn skrev:FOH: Mathias Andersson, Monitor: Daniel Rüdén.Walka skrev:
Venue menar du eller har det dykt upp nåt nyare...*piruettar iväg för att undersöka saken...*
Vet inte vad mixersystemet heter, men dom refererade till det som "nytt", och jag har inte sett det förut!
- Walka
- Kontot är inaktiverat
Måste vara venue, tror inte de kommit med något nyare. Ett mycket kompetent system. Extra roligt att man kan installera plugins som vanligtvis återfinns i PT-världen. Så vill man ha Urei 1176 insertad på bas så går det bra!dereborn skrev:Nix, vi har en lila truck bakom konserthusen den här svängen!Walka skrev:ok, inga kändisar. Trodde det var gulfirman som hade giget.dereborn skrev:FOH: Mathias Andersson, Monitor: Daniel Rüdén.Walka skrev:
Vet inte vad mixersystemet heter, men dom refererade till det som "nytt", och jag har inte sett det förut!
visst känner du en man som heter chrille sjöblom (kollega till mig). Vill minnas att ditt namn dykt upp vid tillfälle... Kan vara ute och cykla...
Medlemspresentation
Stämmer bra det där med pluggar etc, är säkert ett "Venue".Walka skrev:Måste vara venue, tror inte de kommit med något nyare. Ett mycket kompetent system. Extra roligt att man kan installera plugins som vanligtvis återfinns i PT-världen. Så vill man ha Urei 1176 insertad på bas så går det bra!dereborn skrev:Nix, vi har en lila truck bakom konserthusen den här svängen!Walka skrev:ok, inga kändisar. Trodde det var gulfirman som hade giget.dereborn skrev:FOH: Mathias Andersson, Monitor: Daniel Rüdén.Walka skrev:
visst känner du en man som heter chrille sjöblom (kollega till mig). Vill minnas att ditt namn dykt upp vid tillfälle... Kan vara ute och cykla...
Chrille var den första riktiga tekniker jag jobbade med, på det glada 80-talet! Vi har gjort mycket kul (och dumt) ihop! Hälsa från mej!
- Geddan
- VIP medlem
Nyss hemkomna från giget i Örebro så är vi ganska överväldigade:
vilken show! Vilken produktion! Så snyggt! Så bra!
Det var stående ovationer från Örebropubliken. Väldigt välförtjänt!
Tack Johan, för en helkväll!
Vi träffades ett par timmar innan, på Wobbler.
Åt, drack å tjabbade.

vilken show! Vilken produktion! Så snyggt! Så bra!
Det var stående ovationer från Örebropubliken. Väldigt välförtjänt!
Tack Johan, för en helkväll!
Vi träffades ett par timmar innan, på Wobbler.
Åt, drack å tjabbade.

- Jan Hellman
- Jan Hellman
-
- VIP medlem
Bara du kammar dig så är det säkert lugnt.dereborn skrev:Tack själva, boys and girls för trevligt sällskap o glada tillrop! Koola bilder, Geddan! Har du fler?
Nu dags för årets sista gig!
DVD-inspelning till råga på eländet, måste man skärpa sej då?

- Geddan
- VIP medlem
Platserna vi hade var ju kanon.....dock inte för fotografering.dereborn skrev:Koola bilder, Geddan! Har du fler?

Fotona har lite mer av dokumentation än konsertfoto över sig.
Det var dock synd att det kom huve´n med på den bilden med trion.
Hade det inte gjort det...och med lite friläggning i photoshop så hade den kunnat vara DVD-omslag.

Jag har en ljudupptagning på första set oxå.
"Breaking the Law....Breaking the Law"

- Jan Hellman
- Jan Hellman