Vadå, är det något fel på Epiphone-micken? Den låter väl så humbuckigt som en humbucker ska låta? Behöver man en uppgradering eller är du bara sugen på att Gibsonifiera den ytterligare?Mr Spock skrev:Såhär långt har jag ju via hypotetiska resonemang rörande kabeldragning medvetet duckat för frågan om mickbyte. Detta behöver dock inte betyda att inte tanken finns där:
Idag missade jag en ebayauktion på en Gibson humbucker anno 1963... Säljaren - som sagt ok till europaleverans efter min förfrågan - hade glömt att ändra sina filterinställningar, så jag kunde aldrig lägga ngt bud.![]()
Någon i USA har idag blivit ägare till en Gibson humbucker för 1,04 USD!!
Nåväl, allt var inte glass och ballonger - en spole var kaputt på USA-micken och den hade sålunda behövt lindas om. Jag har därför skriftväxlat med Evilbiker i ärendet under dagen. När jag nu missade den förjämrade micken ställde jag frågan till Urban om det vettiga i att linda om Epiphonehumbuckern efter Gibsonspecifikationer. Han trodde det var HELT RÄTT tanke!
Dock sitter varken Evilbiker eller jag med några tekniska specifikationer på Gibsongrejor:
Finns här någon på PB som har dessa specifikationer lätt tillgängliga - eller vet var man kan hitta dem?
Och fy fan. 1,04 USD...
Edit: Ursäkta om jag lät pessimistisk, men det skulle vara coolt att se hur bra och snygg bas man får på en begränsad budget. Vill förresten ha redovisning på det när allt är klart, om du inte misstycker.