http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5530721
Om man jämför med en Fender P-63, så tror jag nog inte det, men om man tänker "mer bas för pengen" så är det nog möjligt. Liksom, vad kostar en P-63...Låt oss säga 32k. Det är dubbelt av vad Nashen kostarknedy skrev:marcbass har väl båda så han kan avgöra: Är Nash bättre än Fender?
Blablablablabla...återskapning av en faktisk '63 Precisionsbas. Utprovad bland mängder av vintagebasar i Londons alla vintageaffärer. I USA handlindande Lollar-mickar av vintagekaraktär
+1 +1 +1 +1 +1dereborn skrev:Blablablablabla...återskapning av en faktisk '63 Precisionsbas. Utprovad bland mängder av vintagebasar i Londons alla vintageaffärer. I USA handlindande Lollar-mickar av vintagekaraktär
Äkta ÄR bättre än fejk.
alltid.
Köp hellre en variax annars, vettja - den har ju flera olika ljud av vintagekaraktär - plus en massa andra fina härmningar - som låter precis som originalen - eller bättre!
Du får nog dubbla det en gång till om du ska ha en helt original P-63:arumpeldunken skrev: vad kostar en P-63...Låt oss säga 32k. Det är dubbelt av vad Nashen kostar![]()
Men vi som inte var smarta nog att köpa "The real deal" för 100 år sen har nog inte så många andra val. (inte vi med fruar iaf;) )dereborn skrev:Blablablablabla...
Äkta ÄR bättre än fejk.
alltid.
Jag tror inte att jag skulle göra det heller, faktiskt. Jag är inte helt emot att skaffa en gammal 60-tals bas, men det är inte för slitagets skull, utan för att det är kul att ha en så gammal pryl som dessutom kanske är riktigt bra att spela på.Johannes skrev:Jag har aldrig testat en fabrikssliten Precision-kopia så jag har ingen åsikt om hur bra Nash eller Fenders egna Relic-modeller är. En sak jag funderar över är om ni som ogillar konceptet (Dereborn, Martin m.fl.) skulle kunna tänka er att använda en fabrikssliten bas om den skulle kännas, se ut och låta exakt som er gamla 60-talare och dessutom ha ett rimligt pris, typ 7-8 000 kr?
Själv så skulle jag nog tveka in i det längsta, jag tror nämligen att jag skulle känna mig ganska fånig om någon skulle ställa frågor om basen och jag måste berätta att någon på fabriken avsiktligt gått lös med vinkelslipen. Är det fåfängt och löjligt av mig? Kanske det men det är så jag känner. Sedan så föredrar jag ju iofs att köpa en ny bas och slita ner den själv framför att köpa en gammal vintagebas som redan är sliten så min inställning i denna fråga beror säkert mycket på det.
Jag spelar GÄRNA på bra, billiga instrument!Johannes skrev:...En sak jag funderar över är om ni som ogillar konceptet (Dereborn, Martin m.fl.) skulle kunna tänka er att använda en fabrikssliten bas om den skulle kännas, se ut och låta exakt som er gamla 60-talare och dessutom ha ett rimligt pris, typ 7-8 000 kr?...
Det är nog mest själva reilc-biten jag inte gillar. Annars tycker jag nog väldigt bra om reissiues av hög kvalitet. Jag var, som jag säkert tidigare nämnt, väldigt nära på att slå till på en Fender Customshop P-bas i våras i USA. Det sprack framför allt p.g.a. att den inte fanns inne i osliten version. Jag köpte min nya American Standard istället och känner mig väldigt nöjd trots allt.Johannes skrev:...En sak jag funderar över är om ni som ogillar konceptet (Dereborn, Martin m.fl.) skulle kunna tänka er att använda en fabrikssliten bas om den skulle kännas, se ut och låta exakt som er gamla 60-talare och dessutom ha ett rimligt pris, typ 7-8 000 kr?...
bootsy skrev:[Men jag gillar i grund och botten tanken med att man ska kunna köpa versioner av basar med väldigt tidstrogna specar.
bootsy skrev: Men satan vad man är trött på färdigslitet. Lägg av nu. Ingen tycker att det är ball längre.