Maruszczyk The jake JÄTTESÅLD!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Kom igen nu, under 8k är ju löjliga skambud.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Känner inte för att dra igång ett till lotteri än, får jag den inte såld så kanske.
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Le Contrebasse skrev:Kom igen nu, under 8k är ju löjliga skambud.
Nu är jag inte med riktigt. Varje krona över lottpriset är ju vinst för FreCko och har man sagt "säljes till högstbjudande" som det står i annonsen så är det väl det som gäller - jag har inte sett nåt om ett reservationspris. Så jag antog att detta var baspratarnas chans att få en bra bas billigt - inte så billigt som FreCko som fick den för priset av en lott, men i varje fall en chans till ett pris påtagligt under marknadspris om inte så många bud kom in.

Om det är några andra villkor som gäller så kanske FreCko ska klargöra dem.

/Mats D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

MatsD skrev:
Le Contrebasse skrev:Kom igen nu, under 8k är ju löjliga skambud.
Nu är jag inte med riktigt. Varje krona över lottpriset är ju vinst för FreCko och har man sagt "säljes till högstbjudande" som det står i annonsen så är det väl det som gäller - jag har inte sett nåt om ett reservationspris. Så jag antog att detta var baspratarnas chans att få en bra bas billigt - inte så billigt som FreCko som fick den för priset av en lott, men i varje fall en chans till ett pris påtagligt under marknadspris om inte så många bud kom in.

Om det är några andra villkor som gäller så kanske FreCko ska klargöra dem.

/Mats D
Fast jag har aldrig nämnt något om ett lotteri? :wink:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Nu är jag inte med igen FreCko. Du skriver ju "basen jag vann" och det är väl PrataBas-lotteriet som åsyftas antar jag. Så nämnt det har du väl.

Men frågan kvarstår - är det högstbjudande som gäller eller finns det ett reservationspris under vilket du inte tänker släppa basen?

/Mats D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

MatsD skrev:Nu är jag inte med igen FreCko. Du skriver ju "basen jag vann" och det är väl PrataBas-lotteriet som åsyftas antar jag. Så nämnt det har du väl.

Men frågan kvarstår - är det högstbjudande som gäller eller finns det ett reservationspris under vilket du inte tänker släppa basen?

/Mats D
Jag uppfattar det som att du tror att jag ska lotta ut basen, vilket jag inte tänker göra. Däremot så vann jag absolut basen på lotteriet!

högstbjudande är det som gäller också, men kostar basen 14K ny släpper jag den inte för skambud på 2K. Som sagt Contrebass skrev, 8K är typ rimligt för den, om inte någon tusing eller två mer men jag är inte ute efter att kräma ur sista kronan ur den här basen.
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

FreCKo skrev:
MatsD skrev:Nu är jag inte med igen FreCko. Du skriver ju "basen jag vann" och det är väl PrataBas-lotteriet som åsyftas antar jag. Så nämnt det har du väl.

/Mats D
Jag uppfattar det som att du tror att jag ska lotta ut basen, vilket jag inte tänker göra. Däremot så vann jag absolut basen på lotteriet!

högstbjudande är det som gäller också, men kostar basen 14K ny släpper jag den inte för skambud på 2K. Som sagt Contrebass skrev, 8K är typ rimligt för den, om inte någon tusing eller två mer men jag är inte ute efter att kräma ur sista kronan ur den här basen.
vill inte lägga mig i er dialog, men MatsD bjöd faktiskt 5 på förra sidan, men det fick ingen som helst respons. Backa dit så blir det mindre förvirring
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

alexon skrev:
FreCKo skrev:

/Mats D

vill inte lägga mig i er dialog, men MatsD bjöd faktiskt 5 på förra sidan, men det fick ingen som helst respons. Backa dit så blir det mindre förvirring
Trodde han förstod av mitt inlägg efter att jag menade att 5K också var lite väl lite :oops:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Vill inte heller interferera i er dialog Mats o Fredrik, men såhär tänker jag:

8k låter IMO som ett mycket bra pris för den! :tummenupp: Hade jag stålarna och var ute efter en ny fräsch P-bas av toppkvalitet skulle jag inte tveka för den summan. Med tanke på att den kostar 14k ny och de facto är att betrakta som ny (ok möjligen demo eftersom den är FUZZ'ad) skulle även 10k vara ett bra pris.

Sen anser jag att Frecko naturligtvis närsomhelst får bestämma sig för lotteri-vägen, det är ju ändå hans bas!

Allt IMHO förstås.
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

Jag tror att det kan vara artigt att skriva ett lägsta pris om det finns ett sånt, det gör att man slipper lägga för låga bud i onödan.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

FreCKo skrev:
Trodde han förstod av mitt inlägg efter att jag menade att 5K också var lite väl lite :oops:
Kanske han gjorde? Säkert bara jag som inte hänger med.
Nu har du iallafall ett bud, kommer kanske fler om du låter det ta några dagar.
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

Fysatan va snygg den var!!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag säger inget om vare sig det ena eller andra FreCko bestämmer sig för. Jag vill bara veta vad för slags budgivning jag är med i - en med eller utan reservationspris. Som jag förstått det nu så finns det alltså ett ungefärligt reservationspris på 8.000 kr.

/Mats D
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

MatsD skrev:Jag säger inget om vare sig det ena eller andra FreCko bestämmer sig för. Jag vill bara veta vad för slags budgivning jag är med i - en med eller utan reservationspris. Som jag förstått det nu så finns det alltså ett ungefärligt reservationspris på 8.000 kr.

/Mats D
Exakt, ber om ursäkt om jag vart oklar eller låtit oförskämd! Lång dag på jobbet :oops:
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Kom på, tar även delbyten...
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

FreCKo skrev:Kom på, tar även delbyten...
Jag tycker du ska ta med den ner på Hellstone och försöka få till ett byte med den vänsterhänta Supersweden som hänger där...
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Geddy_Lee skrev: Kan mao bli lite frostiga relationer mellan vissa forummedlemmar om den totalsågas?! :shock:

Men det känns som att det är rätt sällan som något totalsågas i Fuzz va? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

bootsy skrev:
Jag tycker du ska ta med den ner på Hellstone och försöka få till ett byte med den vänsterhänta Supersweden som hänger där...
+1000!!!!!

Hade de inte något annat coolt vänsterhänt där också nyligen!?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Den vänsterhänta Hagströmen jag vill ha kostar 25K, vilket jag inte har råd att lägga på en bas, den andra är så sjukt sliten och kortskalig... Vetefan om jag är så sugen på den faktiskt. Kan dock ta en runda på stan och se om jag hittar något lattjo vänsterhänt :D
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

blackparkas skrev:
bootsy skrev:
+1000!!!!!

Minns inte riktigt, men det KAN finnas en vänster-Rick där...
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

bootsy skrev:
blackparkas skrev:
bootsy skrev:
+1000!!!!!

...som han vill ha 22K för :?
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

FreCKo skrev:
bootsy skrev:
blackparkas skrev:
bootsy skrev:
+1000!!!!!

...som han vill ha 22K för :?
Det går alltid att deala...
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

bootsy skrev:Det går alltid att deala...
Känner inget jättesug efter en snordyr Rick för tillfället tyvärr...
The Superjams
DIST!!!
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Nä säljs den och gör nåt kul för pengarna, inte basustrustning :oops:
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
basmartin
Medlem+++

Inlägg av basmartin »

FreCKo skrev:Den vänsterhänta Hagströmen jag vill ha kostar 25K, vilket jag inte har råd att lägga på en bas, den andra är så sjukt sliten och kortskalig... Vetefan om jag är så sugen på den faktiskt. Kan dock ta en runda på stan och se om jag hittar något lattjo vänsterhänt :D
Byggdes bara i 3 ex, om jag inte minns fel. Pruta ner den pga finaskrisen. 20000:- är fortfarande rimligt.
Martinus Olai Gothenburgiensis

https://www.facebook.com/martinolssonbass/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.reverbnation.com/basmartin" onclick="window.open(this.href);return false;

Presentation: http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t=1670" onclick="window.open(this.href);return false;
Skriv svar