Fylla i hål?
- favole
- Medlem
Fylla i hål?
Hej idag kom min fender Jbas och den är begangnad. Efter kanske en timme låg jag märke till att pickguarden wobblade lite, och så sant så sant alla jängor är utnötta så hur fyller jag i dom?
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Seaweed
- Hedersmedlem
- Kontakt:
- Hellish
- Medlem+++
- Kontakt:
- Klopper
- Hedersmedlem
Funkar utmärkt!favole skrev:Men en sak bara hur gör jag?
Ska jag bryta av en tandpetare lika långt som hålet, och sen ha trälimm på och låt den torka nere i hålet? Och sen skruva tbx?

"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!

Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi
jag fick frågan om att fylla i ett hål i en baskropp. på övre hornet har det suttit en switch som polaren ville få bort helt och hållet då han bytt mickar. jag sa att jag skulle kolla med er om hur man gör på bästa sätt. min idé är att ta epoxylim eller så och en utskuren träbit och liksom täcker inifrån...sen hårt spackel från utsidan. därefter slipa järnet och lacka skiten sen...
kan det vara en vinnande idé?
Vägrar använda smileys!
{fyra strängar}
{fyra strängar}
- Mr Spock
- Medlem++
Det där med spackel är alltid vanskligt...vid någon tidpunkt kan man slå sig i backen på att det sprickerTarzan08 skrev:jag fick frågan om att fylla i ett hål i en baskropp. på övre hornet har det suttit en switch som polaren ville få bort helt och hållet då han bytt mickar. jag sa att jag skulle kolla med er om hur man gör på bästa sätt. min idé är att ta epoxylim eller så och en utskuren träbit och liksom täcker inifrån...sen hårt spackel från utsidan. därefter slipa järnet och lacka skiten sen...

Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
-
- Medlem+
Mr Spock skrev:Det där med spackel är alltid vanskligt...vid någon tidpunkt kan man slå sig i backen på att det sprickerTarzan08 skrev:jag fick frågan om att fylla i ett hål i en baskropp. på övre hornet har det suttit en switch som polaren ville få bort helt och hållet då han bytt mickar. jag sa att jag skulle kolla med er om hur man gör på bästa sätt. min idé är att ta epoxylim eller så och en utskuren träbit och liksom täcker inifrån...sen hårt spackel från utsidan. därefter slipa järnet och lacka skiten sen...
kan det vara en vinnande idé?...själv skulle jag förorda en träplugg av rätt storlek: lägg en klick trälim i hålet, tryck/knacka därefter i pluggen. Såga av pluggen så att den "sticker ut" några millimeter, slipa därefter ned den till jämnhöjd med baskroppen i övrigt. SEN kan du lacka "skiten"!
+1
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- hosse
- Medlem+++
plugga med tuggummi. det hade varit riktigt ballt.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Mr Spock
- Medlem++
- Tarzan08
- Medlem++
- Ort: Stockholms södra utkanter...det bjuds på kaffe om någon har vägarna förbi