Nash '63 Precision Bass

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

bootsy skrev:Men satan vad man är trött på färdigslitet. Lägg av nu. Ingen tycker att det är ball längre.
Håller fullständigt med. Jag orkar knappt titta på en Sandberg längre. Och snacket om hur bra Nash är känns helt ointressant så länge Nash inte deklarerar vad det sitter för delar och träbitar i deras instrument.
Jag tycker också att Fenders Reissue-modeller är tilltalande .. då man vet att de är bra byggen och väl utvalda delar och träbitar och som sagt specade som vintage-basar.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

dereborn skrev:
Johannes skrev:...En sak jag funderar över är om ni som ogillar konceptet (Dereborn, Martin m.fl.) skulle kunna tänka er att använda en fabrikssliten bas om den skulle kännas, se ut och låta exakt som er gamla 60-talare och dessutom ha ett rimligt pris, typ 7-8 000 kr?...
Jag spelar GÄRNA på bra, billiga instrument!

Det är däermot fånigt med saker - och människor - som låtsas vara nåt dom inte är. Lika larvigt med fabrikssliten bas, fejkslitna jeans eller yuppies som går in på Harley Davidson House och tror dom e bikers när dom kommer ut.

Alltså svarar jag nej på frågan om jag skulle använda en fejksliten bas.
Håller fullständigt med.
Trots sug har jag valt att inte skaffa en Harley igen på gamla dagar... skulle känna mig patetisk då jag inte skulle kunna gå i upp i det hela som jag tycker det krävs. Har inte inte energi för att skruva ihop nåt eget utan det skulle ha bli nån färdig hoj. Då blir man bara en fjantgubbe på motorcykel som låtsas. Nån stolthet har man trots allt.

Tycker fejkgrejer är så hemskt... ungefär som de där låtsasslitna möblerna i ek som var poppis för ett tag sedan. För inte tala om de där jeansen som var så där extremt vita i arslet och på låren.. urk.

Världen är fullt med gammalt skit ändå... gamla sunkiga basar som det inte är nåt fel på alls.
Sen tycker jag det är fint med nya blanka saker. Tids nog får de dings vare sig man vill eller inte.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Användarvisningsbild
Fläppen
Medlem+

Inlägg av Fläppen »

anli skrev:
dereborn skrev:
Johannes skrev:...En sak jag funderar över är om ni som ogillar konceptet (Dereborn, Martin m.fl.) skulle kunna tänka er att använda en fabrikssliten bas om den skulle kännas, se ut och låta exakt som er gamla 60-talare och dessutom ha ett rimligt pris, typ 7-8 000 kr?...
Jag spelar GÄRNA på bra, billiga instrument!

Det är däermot fånigt med saker - och människor - som låtsas vara nåt dom inte är. Lika larvigt med fabrikssliten bas, fejkslitna jeans eller yuppies som går in på Harley Davidson House och tror dom e bikers när dom kommer ut.

Alltså svarar jag nej på frågan om jag skulle använda en fejksliten bas.
Håller fullständigt med.
Trots sug har jag valt att inte skaffa en Harley igen på gamla dagar... skulle känna mig patetisk då jag inte skulle kunna gå i upp i det hela som jag tycker det krävs. Har inte inte energi för att skruva ihop nåt eget utan det skulle ha bli nån färdig hoj. Då blir man bara en fjantgubbe på motorcykel som låtsas. Nån stolthet har man trots allt.

Tycker fejkgrejer är så hemskt... ungefär som de där låtsasslitna möblerna i ek som var poppis för ett tag sedan. För inte tala om de där jeansen som var så där extremt vita i arslet och på låren.. urk.

Världen är fullt med gammalt skit ändå... gamla sunkiga basar som det inte är nåt fel på alls.
Sen tycker jag det är fint med nya blanka saker. Tids nog får de dings vare sig man vill eller inte.
Om man gått och sneglat på Harley en stor del av livet och till slut kan prioritera upp ett köp, skulle man då inte få göra det av imageskäl. Det tycker jag låter hellöjligt. Jag provar givetvis på det jag själv har lust till.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Fläppen skrev:
Om man gått och sneglat på Harley en stor del av livet och till slut kan prioritera upp ett köp, skulle man då inte få göra det av imageskäl. Det tycker jag låter hellöjligt. Jag provar givetvis på det jag själv har lust till.
/T

+1

Jag kommer garanterat äga en Harley nå´n gång och just nu äger jag en 70:as Camaro vilket isf bara skulle få ägas av raggare eller dragrace-wannabees om man tänker så...

Det är skillnad om du börjar med alla överiga attribut till HD:n och försöker efterapa en biker, då blir det kanske lite patetiskt...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
Sunken
Medlem++
Kontakt:

Inlägg av Sunken »

blackparkas skrev: och just nu äger jag en 70:as Camaro vilket isf bara skulle få ägas av raggare eller dragrace-wannabees om man tänker så...
Precis så tänker man. :twisted: :wink: :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Äh, du är bara avundsjuk..

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Fläppen skrev:Om man gått och sneglat på Harley en stor del av livet och till slut kan prioritera upp ett köp, skulle man då inte få göra det av imageskäl. Det tycker jag låter hellöjligt. Jag provar givetvis på det jag själv har lust till.
/T
Ok, lite hårddraget och dumt att missunna någon att åka Harley... men grejen är att jag under ungdomsåren var åkte båge 100% liksom. Åke Harley och endast Harley. Konstant skinnklädd. Plockade fram en avställd Renault 4L när snön kom :-)
Skulle kännas konstigt att plocka upp det igen.

Är dessutom lite för feg för att ratta båge efter dryga 20 år
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
dereborn

Inlägg av dereborn »

blackparkas skrev:
Fläppen skrev:
/T

+1

Jag kommer garanterat äga en Harley nå´n gång och just nu äger jag en 70:as Camaro vilket isf bara skulle få ägas av raggare eller dragrace-wannabees om man tänker så...

Det är skillnad om du börjar med alla överiga attribut till HD:n och försöker efterapa en biker, då blir det kanske lite patetiskt...
Självklart menar jag så. Köpa en ny Harley får väl folk göra om dom vill, men det där med att hänga på sej örnar o fransar o solbrillor o grejer o vara weekend-bajkers, DET är fjantigt. (Ungefär som en fejk-sliten bas...)

Ursäkta min otydlighet.
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

The Marshall skrev:ollar-mickar av vintagekaraktär. Och den finns i göteborg...
Say no more, say no more..
Har Martin varit framme? :shock:
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

dereborn skrev:

Självklart menar jag så. Köpa en ny Harley får väl folk göra om dom vill, men det där med att hänga på sej örnar o fransar o solbrillor o grejer o vara weekend-bajkers, DET är fjantigt. (Ungefär som en fejk-sliten bas...)

Ursäkta min otydlighet.

Hehehe...
Nej, någon måtta måste det vara.
Jag kommer nog ha ett helsvart ställ bara, utan vare sig fransar eller örnar... :D

dereborn

Inlägg av dereborn »

anli skrev:[...det skulle ha bli nån färdig hoj. Då blir man bara en fjantgubbe på motorcykel som låtsas....
Exakt så, Anli!

Tjacka en nytillverkad original H-D med elstart, stora blinkersar etc etc är faktiskt mest bara ganska dumt. Man betalar så oerhört mycket för varumärket, och det finns en uppsjö med feta v-twins från japan som är minst lika bra, i mitt tycke snyggare o kostar halva pengen.

Men det där är ju bara min åsikt. Antar att den hör ihop med inställningen att om jag skulle köpa en aktiv femsträgad bas (!), skulle jag DEFINITIVT inte köpa en fender.

He gå int föklaar fö en som int begrip.
spaceboy
Medlem+

Inlägg av spaceboy »

dereborn skrev:
blackparkas skrev:
Fläppen skrev:
/T

+1

Lika töntigt och vara weekend musiker kanske :wink:

Ursäkta min otydlighet.
Skriv svar