Bud på basarna hos Kronofogden *editerad*

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

BB3000S skrev:Bassbone'n skulle vara trevlig att ha, och jag kanske skulle kunna ge ett seriöst bud på en av alla trevliga basar (Schack'en, Leduc'en eller Stingray'en), men det är alltså ingen mening att buda om man inte bjuder på alltihop?

Hursomhelst: Intresse anmält för Bassbone'n ifall någon slår till på allt på ett bräde.
Om någon bjuder på allihop så blir det ju enklare för Kfm så det är naturligtvis det de helst vill. Men å andra sidan är ju "bra" bud på flera av de dyrare prylarna bättre på ett annat sätt. Så lämna gärna bud på det ni är intresserade av. Kfm och jag har ju i detta läget gemensamt intresse i att få ut så mycket som möjligt så detta sker öppet och i samförstånd.
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Jag har lagt ett bud på allt, hoppas det inte uppfattas som skambud. Jag har inget egentligt intresse av de enskilda objekten utan tänkte att det kunde underlätta om det går snabbt och så smärtfritt som möjligt. Det är alltså pengar som jag skulle investerat i en jazz + P 60-tals så om budet går igenom kommer grejerna garanterat ut till försäljning igen
Lighthouse basar www.lighthouse-bass.se
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

MALA skrev:Jag har lagt ett bud på allt, hoppas det inte uppfattas som skambud. Jag har inget egentligt intresse av de enskilda objekten utan tänkte att det kunde underlätta om det går snabbt och så smärtfritt som möjligt. Det är alltså pengar som jag skulle investerat i en jazz + P 60-tals så om budet går igenom kommer grejerna garanterat ut till försäljning igen
Tycker egentligen skambud är fel ord. Det är alltid säljaren som avgör vad som är ett rimligt bud så jag tycker inte man ska vara rädd för att lägga ett lågt bud. Lite pengar är bättre än inga pengar. (Har jag kommit på)

Om Kfm gör en anonym auktion på dessa basar så är risken stor att det blir väldigt billigt, eller att det inte blir sålt alls beroende på vad de sätter för utgångsbud.

Däremot kan man väl säga att det kanske bara är Musicmanbasen man kan räkna med att få sålt relativt snabbt till ett rimligt pris. Flera av de andra kan nog behöva tid att hitta rätt köpare.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Om MALA:s bud på hela rasket blir aktuellt att anta, ska vi som har lagt bud på enskilda objekt redovisa dem för MALA då eller bör alla bud hållas hemliga tills vidare för andra budgivare? Och när vet vi hur det blir - vad har kfm för deadline på den här lösningen?

/Mats D
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

MatsD skrev:Om MALA:s bud på hela rasket blir aktuellt att anta, ska vi som har lagt bud på enskilda objekt redovisa dem för MALA då eller bör alla bud hållas hemliga tills vidare för andra budgivare? Och när vet vi hur det blir - vad har kfm för deadline på den här lösningen?

/Mats D
Ni har ingen som helst skyldighet att redovisa några bud till mig om det skulle gå igenom. Om det nu skulle ske får ni självklart ändå bjuda om ni vill köpa något så får vi se om det blir affär eller inte. Bara lugn, vi kan hoppas att allt löser sig bra för de flesta
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Ville bara bumpa denna tråden!
Jag vill bara poängtera att köp kan bli win-win-win-situation.

- Du får en bas till ett vettigt pris
- Jag får en minskad skuld
- Staten får tillbaka sina pengar.

Så var inte rädda för att lämna bud. (Se första inlägget)
Skambud är bortkastat men seriösa bud här är mycket bättre än inga bud på en anonym auktion.[/b]
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

De avvaktar med att godta Malas bud alltså? :D
Vad är det för tidsbegränsning?

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

blackparkas skrev:De avvaktar med att godta Malas bud alltså? :D
Vad är det för tidsbegränsning?
Skulle jag också ha gjort (i o f s är det inget sådant skambud), klart att de ska vänta och se om någon mer kommer in med ett totalbud, alternativt får in separata bud som övergår mitt.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Vi har kommit överens om att jag ska samla ihop lite fler bud innan jag lämnar dem till Kfm. Det är därför jag bumpar. :wink: Jag vill ha fler ha bud. Helst på mycket men det är OK även på enskilda basar också. Jag har fått några bud men det borde vara fler!

Så kör hört! :D
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Det är väl kanske lite få som har möjlighet att köpa rubbet dessvärre.

Du skulle ha satsat på att sälja Fender istället Årnes, då hade allt varit bokat vid det här laget :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Den bandlösa Woodon..? Vad kan den tänkas gå på? :)
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

archisland skrev:Den bandlösa Woodon..? Vad kan den tänkas gå på? :)
Var precis på väg att gå OT här. :?
Sorry Peter!
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Geddy_Lee skrev:
Sorry Peter!
Gå OT? :?
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

Tror inte att det är någon idé att börja diskutera priser här. Man får nog själv komma fram till något och lämna budet till Peter. Woodon kostar väl ca 7.000 så utifrån det får man ge ett bud. Eller är jag helt fel ute?
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Geddy_Lee skrev:
Sorry Peter!
Det är lugnt. :wink: För att fullfölja... Woodon går bäst på flugsvamp.
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

MALA skrev:Tror inte att det är någon idé att börja diskutera priser här. Man får nog själv komma fram till något och lämna budet till Peter. Woodon kostar väl ca 7.000 så utifrån det får man ge ett bud. Eller är jag helt fel ute?
Du tänker helt rätt!!
Användarvisningsbild
200071
Hedersmedlem

Inlägg av 200071 »

Jag fick information från Kfm om försäljningen. Så här kommer det bli:

Basarna kommer säljas på auktion på http://www.kvd.se med slutdatum 28 januari (viss reservation för datumet +/- någon dag). Utropspriset kommer vara "rimligt" d v s inga tokpriser men ändå möjlighet till bra affärer.

Det kan fortfarande vara intressant med ett bra bud på allihop men de som lämnat bud på enstaka basar får lägga nytt när auktionen kommer upp i stället.
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

200071 skrev:
Geddy_Lee skrev:
Sorry Peter!
Det är lugnt. :wink: För att fullfölja... Woodon går bäst på flugsvamp.
Det var så jag tänkte. :P
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

Kan vi inte bara göra ett dödslotteri av det? x antal lotter för 100kr/styck, när "priset" kommit upp i rätt nivå så betalar vi in, basarna köps loss och vi drar lotteriet?
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Det hade varit galet fett :shock: Dock så blir det nog väääääldigt många lotter då :roll:
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Om fogden bestämt att det ska bli auktion på kdv så är det nog inget 200071 kan göra nåt åt, så förslag på lotterier är sannolikt lönlösa. Eftersom sådana lotterier som försiggår här dessutom om man ska vara noga inte är helt lagliga vore det knappast sannolikt att en myndighet som kfm skulle medverka till att anordna ett sådant.

Vi får bjuda på basarna i slutet av januari.

/Mats D
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

MatsD skrev:Om fogden bestämt att det ska bli auktion på kdv så är det nog inget 200071 kan göra nåt åt, så förslag på lotterier är sannolikt lönlösa. Eftersom sådana lotterier som försiggår här dessutom om man ska vara noga inte är helt lagliga vore det knappast sannolikt att en myndighet som kfm skulle medverka till att anordna ett sådant.

/Mats D
+ en massa
Användarvisningsbild
FreCKo
Medlem++

Inlägg av FreCKo »

MatsD skrev:Om fogden bestämt att det ska bli auktion på kdv så är det nog inget 200071 kan göra nåt åt, så förslag på lotterier är sannolikt lönlösa. Eftersom sådana lotterier som försiggår här dessutom om man ska vara noga inte är helt lagliga vore det knappast sannolikt att en myndighet som kfm skulle medverka till att anordna ett sådant.

/Mats D
HAR JAG VUNNIT STÖLDGODS?!?! :shock: :shock: :shock:
The Superjams
Fender J-bas, pratabas-style
EBS Classic 450 CL + EBS Classic 4x10
DIST!!!
Användarvisningsbild
MALA
Distributör

Inlägg av MALA »

FreCKo skrev:
HAR JAG VUNNIT STÖLDGODS?!?! :shock: :shock: :shock:
Det är väl mest så att lotteriinspektionen kunde ha något att invända...
Användarvisningsbild
anli
VIP medlem

Inlägg av anli »

Rackarns.
Tyvärr har jag precis blivit blåst på via en internethandel, samt köpt för dyra julklappar till tonåringarna hemma. Ovanligt tomt i kassan.
Skulle gärna ha budat på Leducen.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Skriv svar