Sandberg California PM Bytes!! BORT BYTT!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Byte mot en 4 str. Line6 Variax kanske..? :lol:

Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
kanifflesmannen
Medlem+

Inlägg av kanifflesmannen »

Det var ju lite dings och märken på den där så jag kan erbjuda min Yamaha för den. :roll:

Varför en P-bas när det är P-mik på den där?
Fin bas för övrigt. :)
Manne Basic XLR- Yamaha BBN5 - Fender precision - Fender Kingman - Squier Cklassic Vibe
Jazz, Hiwatt B40 köksstärkare.
Ashdown MAG300EVO II med Hartke VX115, Sunn 4x10. PrataBasdist nr 3, Boss SYB-5, Ampeg PF-500, TKS 212

http://irenepanik.se/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Men byter du med mig så får du ju 24 basar i en....bla 2 st P-basar!

Kanonbas!

Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Mark Kung Sthlm skrev:Men byter du med mig så får du ju 24 basar i en....bla 2 st P-basar!

Kanonbas!
Hm... sanning med viss modifikation va...? :D

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Snygg relic på den!
Användarvisningsbild
Anders Sköldqvist
Medlem+

Gibson G3 -75

Inlägg av Anders Sköldqvist »

Kanske en Gibson Grabber G3 a'la 1975
kan locka?

Bild

Bild

Bild
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Hur har ni råd med alla dessa basar?

Jag följer det här forumet på lagom behörigt avstånd, man får lite bra tips här och där och väldigt mycket underhållande läsning. Det är väl mest en sak jag förundras över och den här tråden är lika god som någon att skriva i om det.

Jag äger en bas. Den stackaren har jag haft i säkert femton år och är i princip min enda referens. Jag var i en musikaffär nyligen för att köpa mitt första plektrum på fem år och fingrade lite på en ny bas för 13 lök, det enda jag tänker är att den är fanken så fin och att jag inte har råd att köpa den.

Japp, jag är grymt avundsjuk på alla er med ett halvdussin basar och som dessutom har råd att köpa eller byta till er nya när ni känner för det. Jag vill gärna vara med i er klubb!

Hur gör man?

(Jag återkommer snart i ämnet "vad gör man med en sunkig mexicojazz för att slippa köpa nytt?")
Användarvisningsbild
Geddan
VIP medlem

Inlägg av Geddan »

Jag har 7 basar, men de är tillsammans värda vad tex marbass billigaste bas kostar.
Så jag är oxå nyfiken! :wink:
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

r0ddan skrev:Hur har ni råd med alla dessa basar?

Jag följer det här forumet på lagom behörigt avstånd, man får lite bra tips här och där och väldigt mycket underhållande läsning. Det är väl mest en sak jag förundras över och den här tråden är lika god som någon att skriva i om det.

Jag äger en bas. Den stackaren har jag haft i säkert femton år och är i princip min enda referens. Jag var i en musikaffär nyligen för att köpa mitt första plektrum på fem år och fingrade lite på en ny bas för 13 lök, det enda jag tänker är att den är fanken så fin och att jag inte har råd att köpa den.

Japp, jag är grymt avundsjuk på alla er med ett halvdussin basar och som dessutom har råd att köpa eller byta till er nya när ni känner för det. Jag vill gärna vara med i er klubb!

Hur gör man?

(Jag återkommer snart i ämnet "vad gör man med en sunkig mexicojazz för att slippa köpa nytt?")
Välkommen...

en sak som vi kanske inte talar så högt om är ju att vi säljer vår själ till djävulen, säljer våra gamla mormödrar till rumänska trafficing-ganstrar och annat mindre hedervärt...men som så många redan konstaterat...det kostar att ligga på topp :wink:
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Man skall inte kapa trådar, vi får inte glömma att den här tråden handlar om en bas som är till salu eller bytes mot en precision-bas från 70-talet. Jag ber om ursäkt för det. Se det som en bump i all välmening!

Jag såg ett klipp på R.Blackmoore som handlade om hans gitarrer. Han hade inte alls så många som jag trodde. Ett tag åt min bas strängar (sedan jag förstod att man kunde slipa med lite smärjelduk på stallet har det varit lugnt). Innan upptäckten hade jag behövt två, en extra ifall jag smällde en sträng mitt i ett gigg. Nu räcker det med en. Jag önskar att den hade varit bra, och snygg. Framförallt snygg, men jag får vara nöjd med det jag har.

Frågan innehåller egentligen mer än bara "hur har man råd?". Egentligen undrar jag var alla som är som jag håller hus. De som har en bas, en som de får hållas med, och som bara drömmer om att ha en uppsjö av basar att välja mellan... Var är "jag" med andra ord? Finns "jag" på det här forumet?

Jättefin bas hade du förresten saengarun, jag hoppas att du får tag på dina drömmars precision. Jag var sugen på en röd p-special som var till salu på blocket för ett tag sedan, den gjorde mig nästan sömnlös.
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

r0ddan skrev:Man skall inte kapa trådar, vi får inte glömma att den här tråden handlar om en bas som är till salu eller bytes mot en precision-bas från 70-talet. Jag ber om ursäkt för det. Se det som en bump i all välmening!

Jag såg ett klipp på R.Blackmoore som handlade om hans gitarrer. Han hade inte alls så många som jag trodde. Ett tag åt min bas strängar (sedan jag förstod att man kunde slipa med lite smärjelduk på stallet har det varit lugnt). Innan upptäckten hade jag behövt två, en extra ifall jag smällde en sträng mitt i ett gigg. Nu räcker det med en. Jag önskar att den hade varit bra, och snygg. Framförallt snygg, men jag får vara nöjd med det jag har.

Frågan innehåller egentligen mer än bara "hur har man råd?". Egentligen undrar jag var alla som är som jag håller hus. De som har en bas, en som de får hållas med, och som bara drömmer om att ha en uppsjö av basar att välja mellan... Var är "jag" med andra ord? Finns "jag" på det här forumet?

Jättefin bas hade du förresten saengarun, jag hoppas att du får tag på dina drömmars precision. Jag var sugen på en röd p-special som var till salu på blocket för ett tag sedan, den gjorde mig nästan sömnlös.
Som sagt, ursäkta OT.... :oops:

En av forumets stora profiler, Broder Blues, har bara en yxa så vitt jag vet...och det går alldeles lysande...så ja, DU finns här...så välkommen hit.. :wink:
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

OT vet jag inte riktigt vad det betyder, men du behöver inte be om ursäkt för något så vitt jag vet?

Men vad kul att veta att jag finns här, och tack för välkomnandet! Jag känner nästan bara trummisar och gitarrister och så, de där andra ni vet. Det är fantastiskt kul att läsa vad andra bassister tycker och tänker.

Jag satt längst bak och dreglade ett tag i ett band och när vi la av köpte jag loss bassistens grejjor för att ha och leka lite med, så "blev" jag bassist. Jag har erfarenheter av typen "nu soundcheckar vi trummor", en timme senare: "kan gitarristen köra lite?", en timme senare: "du, bassisten, kan du koppla in dig själv i den här lineboxen..." klart. Här verkar man vara värt något mer än bara lite muller i bakgrunden.

Vad kostar en sånn där sandberg bas?
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

OT = Off Topic (typ trådkapning)....Off Topic är lite av PrataBas adelsmärke :wink:
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

saengarun skrev:
r0ddan skrev:Vad kostar en sånn där sandberg bas?
List pris på Musikbörsen är ca 17000:-
Sen finns ju Tysken också. Vet inte vad den kostar där.
12604:- hos tysken (Tysken = http://www.thomann.de/se)
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

Roland skrev:OT = Off Topic (typ trådkapning)....Off Topic är lite av PrataBas adelsmärke :wink:
Det kunde jag såklart räknat ut, det borde vara jag som bad om ursäkt eftersom det var jag som kapade. Jag får en massa saker förklarade för mig här, tysken visste jag inte vad det var t.ex.

Vad skulle man kunna köpa en sånn där snygg bas för då? (Nej, jag har har inte råd, jag bara undrar).

Den där som du sitter och spelar på på bilden ser jättesnygg ut, vad är det för en?
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

saengarun skrev:
r0ddan skrev: Den där som du sitter och spelar på på bilden ser jättesnygg ut, vad är det för en?
Mr Dereborns -64
Jag fick googla lite där... Du pratar om en människa och en årsmodell om jag tolkar dig rätt?
Då gissar jag: det är en Fender?
Gäst
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Gäst »

r0ddan skrev:
saengarun skrev:
r0ddan skrev: Den där som du sitter och spelar på på bilden ser jättesnygg ut, vad är det för en?
Mr Dereborns -64
Jag fick googla lite där... Du pratar om en människa och en årsmodell om jag tolkar dig rätt?
Då gissar jag: det är en Fender?

Ha, ha...ja det blir kanske lite intern här...Dereborns Fender Precision för att vara exakt...
r0ddan
Medlem+

Inlägg av r0ddan »

När jag skrev att jag hade fingrat på en ny bas för 13 lök så såg den ut precis sådär. En ny Fender Precision. Men 13000:- är mycket pengar...
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

saengarun skrev:
r0ddan skrev:När jag skrev att jag hade fingrat på en ny bas för 13 lök så såg den ut precis sådär. En ny Fender Precision. Men 13000:- är mycket pengar...
Det är inte så mycket pengar i rätt sammanhang!! :)
Så den Fendern ut som min Sandberg? :shock:
Tror han menar att den såg ut som dereborns P64 :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Re: Gibson G3 -75

Inlägg av Punkster »

Anders Sköldqvist skrev:Kanske en Gibson Grabber G3 a'la 1975
kan locka?

Bild

Bild

Bild
Sorry för OT, men du är inte sugen på att byta bort den där mot något annat...? :wink:
/Linus
calleballe
Medlem

Inlägg av calleballe »

saengarun skrev:Idag blev jag ägare till en.

Bild

Ja... Jag vet att det inte är en 70-talare..
Men vi trivs bra ihop :D :D
Sandbergaren är bytt och borta. Numera "calleballe" här på forumet som äger den nu :D
Hur mår min "ex bas"?
Blev det någon öl + ev justering ikväll...?
Herr. Sandberg mår toppen, hänger nu på väggen bredvid soffan och väntar tills repet imorgon.
Tack för en bra affär och ett trevligt möte idag, hoppas vi ses igen :!:
//Calle Balle
Tecamp Puma 350, Maruszczyk Elwood 4:a (metallic blue, matching headstock)
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Geddy_Lee skrev:Jag har 7 basar, men de är tillsammans värda vad tex marbass billigaste bas kostar.
min billigaste bas kostar 900:-.. :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

marcbass skrev:
Geddy_Lee skrev:Jag har 7 basar, men de är tillsammans värda vad tex marbass billigaste bas kostar.
J&Dn?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

marcbass skrev:
Då bjuder jag 3.600:- så har du gjort 300% vinst!! :tummenupp:
Deal?? :D :wink:
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Skriv svar