/Kale
Nee..du har ju inte de!Kalebas skrev:Geddy_Lee: Jag har ingen tumstock så jag kan inte mäta mickavstånden
Oj, hade inte sett Anlis projektbas innan... Vilken grej!!! Min gamla Ibanezhals har rosenträ. Hur ser man att det är en Cimarhals? EDIT: Verkar som en dum fråga efter att jag sett loggan på Anlis hals. På min gamla Ibanezhals står det IBANEZGeddy_Lee skrev:Nee..du har ju inte de!Kalebas skrev:Geddy_Lee: Jag har ingen tumstock så jag kan inte mäta mickavstånden
Vi har spekulerat i om det kanske är så att den skapades med en Cimarhals,
likadan som på Anli´s mudbuckerproject.
http://www.pratabas.se/viewtopic.php?t= ... &start=102
Den har blockinlägg däremot.
Först: MYCKET snygg ton i lacken.. like it alot!Kalebas skrev:Så när jag finjusterat lite här och där och eventuellt slipat lite på banden så blir det nya mickar. Är inte insatt i mickdjungeln men ett par Fender vintage ligger nära till hands. En aktiv preamp är också på tapeten. Tar gärna emot tips!!!
Jag ville gärna ha en ton som liknar den jag har på framsidan på min Precisionsbas huvud. Utan att göra någon större affär av det så åkte jag till färgaffären för att kolla lite. De hade en "Lackbets", alltså lack med bets i. Kollade snabbt på deras färgkarta och tog en som kallas "712 Gyllenbrun" (Herdins). Det behövs även en neutral lack ovanpå detta, den kallas "Betslack halvmatt" (Herdins) !!! Ett försiktigt dopp med penseln och tunnt stryk på hela halsen (utom greppbrädan). Därefter fick jag för mig att det blev för mörkt. När lackbetsen torkat putsade jag därför mycket försiktigt med finkornigt sandpapper. Jag gick igenom på ett litet parti, det fyllde jag i med ett finger som doppats i lackbetsen.hosse skrev:vad är det för lack du har använt? betsat något?
Tack jag är nöjdLiten skrev: Först: MYCKET snygg ton i lacken.. like it alot!
Mickar.. vad är du ute efter? måste dom se orginal ut?
Låter intressant jag har lite planer på att fräsa ur för batteribox så det skall gå att lösa (fördelen med icke orginal). Skall kolla upp! Edit: Har kollat runt lite men hittar bara återförsäljare i USA. Finns det någon som säljer OBP 1 i Sverige?Liten skrev: Aktiv preamp har jag svårt att uppmana någon att köpa annat än Aguilars OBP serie.. OBP 1:an skulle säkert sitta som en smäck!.. frågan är om du har plats för 2 9v batterier?..