Tänker?hosse skrev:hur tänker du nu?Mr Spock skrev:Så ovanligt.hosse skrev:hihi! där skojade jag till det lite. tänkte mest på vilken kulör du skulle använda och BANG, så flög fan i mig.Mr Spock skrev:Nej: bajsa och vaxa - precis som kroppen.TredoX skrev:Ska du lacka halsen?
Projekt EB-0 *Mission Completed*
- Mr Spock
- Medlem++
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- hosse
- Medlem+++
lägg på ett kol nu och bli färdig nu, pöjkasnöre!! 

www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
- Mr Spock
- Medlem++
- hosse
- Medlem+++
jag känner mig som en 44-årig trebarnsfar utan förankring i verkligheten. känns det igen?Mr Spock skrev:Höhö - som 44-årig trebarnsfar får man tacka för komplimangen.hosse skrev:lägg på ett kol nu och bli färdig nu, pöjkasnöre!!
www.chucknorrisfacts.com
- Mr Spock
- Medlem++
- Pöjkasnöre...?hosse skrev:jag känner mig som en 44-årig trebarnsfar utan förankring i verkligheten. känns det igen?Mr Spock skrev:Höhö - som 44-årig trebarnsfar får man tacka för komplimangen.hosse skrev:lägg på ett kol nu och bli färdig nu, pöjkasnöre!!
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- hosse
- Medlem+++
lägg på ett ryck nu och färda skiten nu. jag vill ju se slutresultatet 

www.chucknorrisfacts.com
- Mr Spock
- Medlem++
Den 19:e december var en dålig dag...
Allt började med att frukostmackorna fastnade i brödrosten. Eftersom jag stod i telefonkontakt med jobbet just då, uppdagades fenomenet först när röken låg mörk och tjock under taket i bottenvåningen.
Försökte slutföra vissa strategiska jobbfrågor över telefon den aktuella dagen. Gick åt helvete med musik. Får försöka rehabilitera relationen med de fackliga motparterna på det nya året.
I ett försök att få bort brandröken ställde jag ut en skål med ättika (slukar just dålig lukt, om ni inte redan visste: gammalt husmorsknep...) i köket. skulle jag inte ha gjort - slutade med att 6-åringen välte ut skålen. Ättika på en ekbänk lämnar permanenta spår, kan jag meddela. I tillägg kan meddelas att ekskivan kostar tiotusen...
För att fullfölja helvetesdagen, lyckades jag få in "Antivirus 2009" i datorn. Trots support/scanning etc etc är skiten kvar - och huvudorsaken till att jag legat lågt här på PB några dagar. (Den som har tips på hur man får bort skiten: berätta!)
Nåväl: lite slipande på EBnollan har det ju blivit också.
För att få bort betsen på framsidan var jag tvungen att slipa bort det översta fanérskiktet helt och hållet.
Detta hade det trevliga med sig att den längsgående ådringen fick stryka på foten för en tvärgående ådring (om ni inte fattar mitt diffusa resonemang: se bilderna). Nice!
Nu är den nästan trären, och de rundade formerna har infunnit sig. kunde inte låta bli ett litet "möbelbasarrangemang":

Men, men: låt er inte luras - det är alltjämt bajsbrunt som gäller!
...för att avrunda den inledande eländesbeskrivningen, kan nämnas att Gibsonelektroniken nu anlänt från USA. Men fastnat i tullen. Säljaren hade varken uppgett innehåll eller pris, så nu måste jag inkomma med dessa uppgifter för att så småningom få paketet...*suck*
Hoppas ni andra haft en missödesfri jul...!
Allt började med att frukostmackorna fastnade i brödrosten. Eftersom jag stod i telefonkontakt med jobbet just då, uppdagades fenomenet först när röken låg mörk och tjock under taket i bottenvåningen.
Försökte slutföra vissa strategiska jobbfrågor över telefon den aktuella dagen. Gick åt helvete med musik. Får försöka rehabilitera relationen med de fackliga motparterna på det nya året.
I ett försök att få bort brandröken ställde jag ut en skål med ättika (slukar just dålig lukt, om ni inte redan visste: gammalt husmorsknep...) i köket. skulle jag inte ha gjort - slutade med att 6-åringen välte ut skålen. Ättika på en ekbänk lämnar permanenta spår, kan jag meddela. I tillägg kan meddelas att ekskivan kostar tiotusen...
För att fullfölja helvetesdagen, lyckades jag få in "Antivirus 2009" i datorn. Trots support/scanning etc etc är skiten kvar - och huvudorsaken till att jag legat lågt här på PB några dagar. (Den som har tips på hur man får bort skiten: berätta!)
Nåväl: lite slipande på EBnollan har det ju blivit också.
För att få bort betsen på framsidan var jag tvungen att slipa bort det översta fanérskiktet helt och hållet.
Detta hade det trevliga med sig att den längsgående ådringen fick stryka på foten för en tvärgående ådring (om ni inte fattar mitt diffusa resonemang: se bilderna). Nice!
Nu är den nästan trären, och de rundade formerna har infunnit sig. kunde inte låta bli ett litet "möbelbasarrangemang":

Men, men: låt er inte luras - det är alltjämt bajsbrunt som gäller!

...för att avrunda den inledande eländesbeskrivningen, kan nämnas att Gibsonelektroniken nu anlänt från USA. Men fastnat i tullen. Säljaren hade varken uppgett innehåll eller pris, så nu måste jag inkomma med dessa uppgifter för att så småningom få paketet...*suck*
Hoppas ni andra haft en missödesfri jul...!
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
- ingo
- VIP medlem
Det där var ju inte alls dumt !
(och så lite in skurna mönster a' la Peps Guild SG så är du ju hemma)
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .
- B(Bingo)QV bas (avatar) .
- Mr Spock
- Medlem++
Wow...det var...annorlunda.anli skrev:
(Blir isåfall att elda upp fanérkroppen och beställa äkta vara av BBQV...Ingo får väl uppdraget att karva...det kostar att kläcka ur sig tips av det aktuella slaget...

Anli: Made by Guild eller Customized by Peps?
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
- Mr Spock
- Medlem++
"There was a short semi-custom run with acorns and leaves carved into the top, which is fairly "collectable" now."knedy skrev:Mr Spock, dom trärena Guild:orna var karvade sådär original om jag minns rätt.
TalkBass
EDIT: 1974 var modellåret då den naturfärgade modellen av Guild JS Bass kunde fås med de aktuella sniderierna...
Senast redigerad av Mr Spock den lör 27 dec 2008, 19:08, redigerad totalt 1 gånger.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- hosse
- Medlem+++
hur går det här egentligen?
www.chucknorrisfacts.com
- hosse
- Medlem+++
med att bli färdigMr Spock skrev:Med vad...?hosse skrev:hur går det här egentligen?

www.chucknorrisfacts.com
- Mr Spock
- Medlem++
Okej, allvarligt då...*host och harkel*...status 27/12 kl 19:30:hosse skrev:med att bli färdigMr Spock skrev:Med vad...?hosse skrev:hur går det här egentligen?
- kropp och hals slipade trärena. Betsning aktuell först när jag känner mig "övertygad" om de nya linjer kroppen begåvats med.
- Epiphonehumbuckern överlämnad i evilbikers vård: omlindning tidigast klar i slutet av januari.
- Gibsonelektroniken fast i tullen på Arlanda.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
-
- Medlem+
Det känns väldigt konstigt att det är den där basen jag satt och lärde mig smoke on the water på för ca 7 år sen.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- Mr Spock
- Medlem++
Hmm...ja, jag förstår...hoppas inte det gör alltför ont att följa utvecklingen...?TredoX skrev:Det känns väldigt konstigt att det är den där basen jag satt och lärde mig smoke on the water på för ca 7 år sen.
(Inget ironiskt i frågan...har för egen del följt min "gamla" (byggd i somras!) busbas´öden och äventyr här på PB...det senaste jag läste var att kanske bara halsen skulle överleva...kändes inte helt bra, i ärlighetens namn...)
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- ingo
- VIP medlem
Jag finns här och har inga planer på att smitaMr Spock skrev:Aha - ok. Fast det betyder inte att Ingo med säkerhet kommer undan...knedy skrev:Mr Spock, dom trärena Guild:orna var karvade sådär original om jag minns rätt.

http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;