Äh, fuck it....

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Äh, fuck it....

Inlägg av Bootzy »

Senast redigerad av Bootzy den mån 29 dec 2008, 23:34, redigerad totalt 1 gånger.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Den där var ju INTE ful....... Hur gammal?

//J
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Hellboy skrev:Den där var ju INTE ful....... Hur gammal?

//J
Jag vet inte precis, serienr på dessa rackare är ju inte helt enkla att tyda. Knedy som har bra koll på detta, tippade på mitten av 80-talet. Detta av utformningen på loggan tror jag.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
Bassmaniac
Medlem+

Inlägg av Bassmaniac »

Du har PM, Bootzy!

Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70

Rigg: Fender Custom Shop Rumble Bass 300T+ 2x410 Rumble Bass-lådor
Fender Rumble Bass V3 500 Combo

http://www.myspace.com/bluecometsblues" onclick="window.open(this.href);return false;
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Helvete vilken skönhet!
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Indigo
Medlem++

Inlägg av Indigo »

Riktigt läcker! Coolt med matching headstock. Är det guldmekanik på den, eller är det bara någon ljuskälla som förvirrar?
Fender - Squier - Tobias - Gibson - Ampeg
gäst

Inlägg av gäst »

Mumma!! :o
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Indigo skrev:Riktigt läcker! Coolt med matching headstock. Är det guldmekanik på den, eller är det bara någon ljuskälla som förvirrar?
Det är guldmekanik, fast den är sliten. Den befinner sig någonstans emellan guld och nickel... :D
Användarvisningsbild
whatawaste
Medlem++

Inlägg av whatawaste »

Finns var ?
Spector NS2
Spector Euro 4 LXTW
Spector Timbre

Mesa D800 med PH412
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Re: Tokai P-bas.

Inlägg av Pentastar »

Bootzy skrev:Mycket bra p-bas. Lirar och låter kanon.

Kommer med schyssta Elixir monterade, skickar även med ett set D'addario Chromes Flats som bara varit monterade på basen några timmar. Kommer i enkel gigbag.

Pris: 5000:-
Fasiken, jag sålde en sån här fast Hardpuncher för 4000kr.
Känner mig dum nu :cry:
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Pentastar skrev:Fasiken, jag sålde en sån här fast Hardpuncher för 4000kr.
Bra priser är väl aldrig dumt?
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Åhh, vitt p-skydd och kromad mekanik på den där. Damn! :D
/Linus
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Mr Spock skrev:
Som sagt aldrig fel med bra priser, men 4K för en bra Hardpuncher är riktigt billigt!
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

kmo skrev:
Mr Spock skrev:
Som sagt aldrig fel med bra priser, men 4K för en bra Hardpuncher är riktigt billigt!
Mer behöver de inte kosta om man inte ska tjäna en massa stålar på dem :wink:
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Pentastar skrev:
kmo skrev:
Mr Spock skrev:
Och vad är det för fel på att tjäna pengar? Det ingår ju i det system vi har i västvärlden. Blir lite svårt att betala hyran och räkningar annars.

//J
Användarvisningsbild
Mr Spock
Medlem++

Inlägg av Mr Spock »

Hellboy skrev:
Pentastar skrev:
kmo skrev:
Mr Spock skrev:
Och vad är det för fel på att tjäna pengar? Det ingår ju i det system vi har i västvärlden. Blir lite svårt att betala hyran och räkningar annars.

//J
Boys, boys...

Det optimala måste väl vara ett pris som gör både köpare och säljare glada och nöjda??

Det finns väl skäl att tro att Pentastar har rätt, när han säger att sverigemarknaden för japantillverkade instrument i princip befunnit sig i ett vacuum, vilket drivit priserna på ett fåtal tillgängliga objekt orealistiskt högt.

Taskigt för den som redan köpt (relativt) dyrt och får bereda sig på att senare sälja billigare?

Jovisst, men det är väl just "utbuds- och efterfrågemekanismen" som är en grundbult i det västerländska systemet, eller hur...? :wink:
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet

Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

Hellboy skrev:
Pentastar skrev:
kmo skrev:
Mr Spock skrev:

//J
SOm om jag skulle sälja med förlust :D
JAg har faktiskt hyfsade marginaler men tack vara att jag bott i japan, talar japanska, är gift med en japanska och har massor av japanska vänner samt handlar direkt utan mellanhänder så blir det helt andra marginaler. Jag har även min inkomst säkrad på annat håll så Japangrejorna är för skojs skull :D
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

whatawaste skrev:Finns var ?
Den finns i Åmål. Men det är inget problem att skicka den.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Pentastar skrev:
Bootzy skrev:Mycket bra p-bas. Lirar och låter kanon.

Kommer med schyssta Elixir monterade, skickar även med ett set D'addario Chromes Flats som bara varit monterade på basen några timmar. Kommer i enkel gigbag.

Pris: 5000:-
Fasiken, jag sålde en sån här fast Hardpuncher för 4000kr.
Jaha...?
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Pentastar skrev:
kmo skrev:
Mr Spock skrev:
Nähä...?
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Pentastar skrev:
Hellboy skrev:
Pentastar skrev:
kmo skrev:
Mr Spock skrev:

//J
SOm om jag skulle sälja med förlust :D
JAg har faktiskt hyfsade marginaler men tack vara att jag bott i japan, talar japanska, är gift med en japanska och har massor av japanska vänner samt handlar direkt utan mellanhänder så blir det helt andra marginaler. Jag har även min inkomst säkrad på annat håll så Japangrejorna är för skojs skull :D
Oj...!
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Mr Spock skrev:Boys, boys...

Det optimala måste väl vara ett pris som gör både köpare och säljare glada och nöjda??

Det finns väl skäl att tro att Pentastar har rätt, när han säger att sverigemarknaden för japantillverkade instrument i princip befunnit sig i ett vacuum, vilket drivit priserna på ett fåtal tillgängliga objekt orealistiskt högt.

Taskigt för den som redan köpt (relativt) dyrt och får bereda sig på att senare sälja billigare?

Jovisst, men det är väl just "utbuds- och efterfrågemekanismen" som är en grundbult i det västerländska systemet, eller hur...? :wink:
Det är ju definitivt så att "Pentastar" har rätt i att man säkert kan sälja billigare med rätt kontakter men det finns en annan aspekt också.

Jag gillar inte helt och hållet idén med att dumpa priser. Man sabbar marknaden och folk blir lidande. På samma sätt som att jag inte gillar när band säljer sig gratis och ibland inte ens vill ha betalt för omkostnader av en arrangör. Man vänjer apisarna vid att dom inte behöver betala för ett band och likaså där sabbar man för dom som faktiskt försöker livnära sig. På samma sätt som att jag blev rackarns sur när Margot Wallström under hennes extremt korta tid som kulturminister på 90-talet drev igenom att utländska musiker skulle få jobba skattefritt i Sverige för att "Sverige skulle få ett rikare kulturliv med utländsk kultur och musik". Det tog exakt 4 minuter så hade Sveriges alla dansband blivit arbetslösa och så stod det bara tjeckiska och polska musiker och spelade på alla dansrestauranger och kryssningsfartyg samt Finlandsbåtarna. Det blir billigare för arangören och svenska musiker och Musikerförbundets A-kassa fick ta smällen. Det känns som att det är lite viktigt att vara åtminstone lite solidarisk. Jag själv skulle föredra om man konkurrerade med kvalitén på den tjänsten man tillhandahåller istället för att dumpa priserna. Det känns vettigare långsiktigt och det funkar för alla parter. Om man håller låg kvalite på sin tjänst säljer man ingenting. Resonerar man egoistiskt och dumpar priser/säljer sig gratis funkar det inte långsiktigt. Det är osolidariskt och branschen samt yrkesverksamma personer blir lidande. Och man blir själv också lidande långsiktigt om man får för sig att vilja livnära sig. Då har man sågat av grenen som man själv ska sitta på. Så tänker jag......

Det verkar vara ok för folk att klädindustrin har en avans på 300% i varje led och lika så vad det gäller teknikbranschen. Att matvarubranschen lägger på 80 % är inte några problem med och att betala 300% i alkoholskatt gör vi hemskt gärna och energiskatter är också helt ok men när musikinstrumentaffärerna har en avans på 30%, då är det för dyrt och vi beställer från Tyskland och många vill inte betala för den musik man lyssnar på heller. Jag tycker att det är en tråkig inställning och musikbraschen drabbas hårt i alla led vad det än handlar om. Så för att summera min uppfattning: Jag blir lite ledsen när någon går ut och säger att: "Jag har jättebra kontakter och jag tänker sälja instrument jättebilligt och det kan jag göra bara för att jag inte tänker livnära mig på det. Men jag har lik förbannat en bra avans....." Ursäkta en gammal gubbe i branschen men det känns lite....tråkigt...... Man ska ta betalt för det man säljer och man ska inte sabba för andra. Det är en hederssak. Bättre att konkurrera med kvalitet än med för låga priser. Det är vad jag tycker......

MVH//Jan
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Inlägg av Pentastar »

Hellboy skrev:
Mr Spock skrev:Boys, boys...

Det är ju definitivt så att "Pentastar" har rätt i att man säkert kan sälja billigare med rätt kontakter men det finns en annan aspekt också.

Jag gillar inte helt och hållet idén med att dumpa priser. Man sabbar marknaden och folk blir lidande. På samma sätt som att jag inte gillar när band säljer sig gratis och ibland inte ens vill ha betalt för omkostnader av en arrangör. Man vänjer apisarna vid att dom inte behöver betala för ett band och likaså där sabbar man för dom som faktiskt försöker livnära sig. På samma sätt som att jag blev rackarns sur när Margot Wallström under hennes extremt korta tid som kulturminister på 90-talet drev igenom att utländska musiker skulle få jobba skattefritt i Sverige för att "Sverige skulle få ett rikare kulturliv med utländsk kultur och musik". Det tog exakt 4 minuter så hade Sveriges alla dansband blivit arbetslösa och så stod det bara tjeckiska och polska musiker och spelade på alla dansrestauranger och kryssningsfartyg samt Finlandsbåtarna. Det blir billigare för arangören och svenska musiker och Musikerförbundets A-kassa fick ta smällen. Det känns som att det är lite viktigt att vara åtminstone lite solidarisk. Jag själv skulle föredra om man konkurrerade med kvalitén på den tjänsten man tillhandahåller istället för att dumpa priserna. Det känns vettigare långsiktigt och det funkar för alla parter. Om man håller låg kvalite på sin tjänst säljer man ingenting. Resonerar man egoistiskt och dumpar priser/säljer sig gratis funkar det inte långsiktigt. Det är osolidariskt och branschen samt yrkesverksamma personer blir lidande. Och man blir själv också lidande långsiktigt om man får för sig att vilja livnära sig. Då har man sågat av grenen som man själv ska sitta på. Så tänker jag......

Det verkar vara ok för folk att klädindustrin har en avans på 300% i varje led och lika så vad det gäller teknikbranschen. Att matvarubranschen lägger på 80 % är inte några problem med och att betala 300% i alkoholskatt gör vi hemskt gärna och energiskatter är också helt ok men när musikinstrumentaffärerna har en avans på 30%, då är det för dyrt och vi beställer från Tyskland och många vill inte betala för den musik man lyssnar på heller. Jag tycker att det är en tråkig inställning och musikbraschen drabbas hårt i alla led vad det än handlar om. Så för att summera min uppfattning: Jag blir lite ledsen när någon går ut och säger att: "Jag har jättebra kontakter och jag tänker sälja instrument jättebilligt och det kan jag göra bara för att jag inte tänker livnära mig på det. Men jag har lik förbannat en bra avans....." Ursäkta en gammal gubbe i branschen men det känns lite....tråkigt...... Man ska ta betalt för det man säljer och man ska inte sabba för andra. Det är en hederssak. Bättre att konkurrera med kvalitet än med för låga priser. Det är vad jag tycker......

MVH//Jan
Jag håller med dig om avansen på bla kläder.
Men å andra sidan, folk handla rju som tokiga nu när det är mellandagsrea :D

Men jag tror att det finns rum för alla att sälja ett par Japanska guror.
Mondaihanadesho :D
Användarvisningsbild
pn
Medlem

Inlägg av pn »

Låt Bootzy sälja sin bas nu. Det var egentligen det den här tråden handlade om?
Användarvisningsbild
alexon
Medlem++

Inlägg av alexon »

pn skrev:Låt Bootzy sälja sin bas nu. Det var egentligen det den här tråden handlade om?
+ 1

Låt säljtrådarna vara rena från OT.
Skriv svar