Jag har passerat 50 strecket och har mer eller mindre spelat gitarr sedan 7 års ålder. Är dock ingen guru på något sätt, utan spelar hellre än bra.
I nästan lika många år har jag hållit på att mixtra och meka med dom gitarrer jag har ägt.
Dom senaste 5-6 åren har jag även tagit på mig att hjälpa andra med sina gitarrbekymmer av alla dess slag.
Framför allt så har det mesta haft med små trämodifieringar att göra. Fräsa för nytt stall eller mick, justera halsar som kanske blivit lite sneda eller behöver en korrekt TR inställning. Ombandningar o.s.v.
Intresset för att jobba med trä har jag från barndommen då jag mer eller mindre är uppfödd på en möbelfabrik i Tibro/Västergötaland. Dom senaste 8 årenhar jag jobbat som instruktör på snickeriet vid Rättspsyk i Huddinge, men efter att ha flyttat upp till Sundsvall så sent som för två månader sen, kommer jag under vårterminen att jobba som slöjdlärare i trä o metall.
Mina intensioner är att komma igång med en egen verkstad nu i jan./ feb. här i Sundsvall, för att på min fritid jobba vidare med mitt gitarrintresse.
Mitt deltagande på PB beror på att jag på gamla dar (huua vad det låter) ämnar att börja spela lite bas, vilket jag inte gjort tidigare. ( ja, lite på 70-talet...Hmmm)
Till en början hade jag tänkt mig någon form av P-bas. Sen lär det dyka upp en avbandad bas som jag tänker mig att pimpa till lite....

Kan väl också berätta att jag håller på med silversmide en del och kommer förmodligen att hålla en del kurser i det ämnet längre fram i vår.
Nog om mig för nu....

Morgan Foss
Ett litet tillägg:
Verkstaden i Sundsvall börjar bli klar och jag kan börja lite smått att ta emot arbeten om ni så vill.
Maila mig så kanske vi kommer överens om nåt....