Vintage Gibson EB0 (Blocket content)
- Punkster
- Medlem+++
Vintage Gibson EB0 (Blocket content)
9k för en 68:a? Känns ganska hyffsat. Nån som vet vem som säljer?
http://www.blocket.se/vi/19641905.htm?ca=8_s
/Linus
- joachime
- Medlem++
- Danne
- VIP medlem
- Mr Spock
- Medlem++
Priset är väl sisådär, tycker jag:
en "HPD"-Gibson som är NÄSTAN komplett och NÄSTAN original, och som dessutom har en "professionellt lagad" halsskada behöver man inte alls betala 9000 för.
Utgångspriset är m a o inget att skriva hem om, om jag säger så - den som lyckas pruta ner den med 20-30% är däremot att gratulera.
en "HPD"-Gibson som är NÄSTAN komplett och NÄSTAN original, och som dessutom har en "professionellt lagad" halsskada behöver man inte alls betala 9000 för.
Utgångspriset är m a o inget att skriva hem om, om jag säger så - den som lyckas pruta ner den med 20-30% är däremot att gratulera.
Våga vägra 34":
Squier Jaguar SS BBQV Custom | Gretsch Junior Jet
Sexsträngat:
Fender Telecaster MIA | Gibson Les Paul Melodymaker
Sexsträngat:
- Punkster
- Medlem+++
- Mr Spock
- Medlem++
Ingo kanske? Eller Martin?Punkster skrev:Det är väl lika bra att fråga direkt... Finns det något i Gbg som skulle kunna tänka sig att agera kurir och åka och kolla på den här basen åt mig? Hur det står till med lagningen av halsen, elektroniken och grejer i allmänhet.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Mr Spock
- Medlem++
- Mr Spock
- Medlem++
Klipp är alltid kul!Punkster skrev:Mail skickat till säljaren och PM skickat till Årnes. Nu är det bara att vänta och se. Fast några 9k tänker jag då inte betala. Med lite tur kanske det kan bli ett klipp
Överpris är dock surt - bli inte fartblind vid ev köpslående och/eller budgivning, Linus.
Det finns gott om EB-nollor här i världen.
Håller tummarna för dig.
Senast redigerad av Mr Spock den ons 31 dec 2008, 13:51, redigerad totalt 1 gånger.
Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Punkster
- Medlem+++
Jodå, jag vet. Jag är ju något av expert på impulsköp också. Fast Årnes vet hur mycket jag är beredd att betala, och det är en bit under 9k iaf. Men som sagt, det är bara att vänta och se. Det är ju långt ifrån säkert att säljaren godtar mitt bud.Mr Spock skrev:Klipp är alltid kul!Punkster skrev:Mail skickat till säljaren och PM skickat till Årnes. Nu är det bara att vänta och se. Fast några 9k tänker jag då inte betala. Med lite tur kanske det kan bli ett klipp
Överpris är dock surt - bli inte fartblind vid ev köpslående och/eller budgivning, Linus.
Håller tummarna för dig.
/Linus
- Mr Spock
- Medlem++
Fanns det inget tel.nr till säljaren? Spåra via eniro och RING! Mailande är för veklingar!Punkster skrev:Jodå, jag vet. Jag är ju något av expert på impulsköp också. Fast Årnes vet hur mycket jag är beredd att betala, och det är en bit under 9k iaf. Men som sagt, det är bara att vänta och se. Det är ju långt ifrån säkert att säljaren godtar mitt bud.Mr Spock skrev:Klipp är alltid kul!Punkster skrev:Mail skickat till säljaren och PM skickat till Årnes. Nu är det bara att vänta och se. Fast några 9k tänker jag då inte betala. Med lite tur kanske det kan bli ett klipp
Håller tummarna för dig.

Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Punkster
- Medlem+++
Hehe, inget telenummer, nej. Stressa mig inte nu heller. För en gång skulle tänkte jag att jag skulle försöka gå lungt och stilla till vägaMr Spock skrev:Fanns det inget tel.nr till säljaren? Spåra via eniro och RING! Mailande är för veklingar!Punkster skrev:Jodå, jag vet. Jag är ju något av expert på impulsköp också. Fast Årnes vet hur mycket jag är beredd att betala, och det är en bit under 9k iaf. Men som sagt, det är bara att vänta och se. Det är ju långt ifrån säkert att säljaren godtar mitt bud.Mr Spock skrev:Klipp är alltid kul!Punkster skrev:Mail skickat till säljaren och PM skickat till Årnes. Nu är det bara att vänta och se. Fast några 9k tänker jag då inte betala. Med lite tur kanske det kan bli ett klipp
Håller tummarna för dig.

/Linus
- Mr Spock
- Medlem++
Haha...begreppen "lugnt" respektive "stilla" vet du inte vad de betyder!Punkster skrev:Hehe, inget telenummer, nej. Stressa mig inte nu heller. För en gång skulle tänkte jag att jag skulle försöka gå lungt och stilla till vägaMr Spock skrev:Fanns det inget tel.nr till säljaren? Spåra via eniro och RING! Mailande är för veklingar!Punkster skrev:Jodå, jag vet. Jag är ju något av expert på impulsköp också. Fast Årnes vet hur mycket jag är beredd att betala, och det är en bit under 9k iaf. Men som sagt, det är bara att vänta och se. Det är ju långt ifrån säkert att säljaren godtar mitt bud.Mr Spock skrev:Klipp är alltid kul!Punkster skrev:Mail skickat till säljaren och PM skickat till Årnes. Nu är det bara att vänta och se. Fast några 9k tänker jag då inte betala. Med lite tur kanske det kan bli ett klipp
Håller tummarna för dig.

Våga vägra 34":
Sexsträngat:
Sexsträngat:
- Pentastar
- Medlem++
Re: Vintage Gibson EB0 (Blocket content)
7000kr max. Vilket och bevisar min teori om att Japanerna är alldeles för dyraPunkster skrev:9k för en 68:a? Känns ganska hyffsat. Nån som vet vem som säljer?

- Punkster
- Medlem+++
Re: Vintage Gibson EB0 (Blocket content)
7k är mitt maxbud. Med lite tur går det kanske att komma under det. Om det är just en 69:a eller inte spelar inte så stor roll. Huvudsaken är att den verkar reko. Därför bad jag om hjälp från nån som kunde kolla upp den.Pentastar skrev:7000kr max. Vilket och bevisar min teori om att Japanerna är alldeles för dyraPunkster skrev:9k för en 68:a? Känns ganska hyffsat. Nån som vet vem som säljer?
http://www.blocket.se/vi/19641905.htm?ca=8_s. Håller även men den andra som spekulerar i om det verkligen är en 69'a. Det ser ut att vara den tidiga halsinfästningen (IMO).
Sen är det ju långt ifrån säkert att jag får den heller. Men om jag får den så kommer nog en del av mina andra prylar åka ut på annons. Jag har egentligen inte råd med det här, men gas är ju gas

/Linus
- knedy
- VIP medlem
Jag skulle säga att det antingen är en 64:a, 65:a eller 66:a. Lagad skalle och bytta stämmisar är väl inte så farligt om det är snyggt gjort, synd på att det ser ut att det saknas lite trä där under dragstångsluckan så man inte kan fästa den. 
9k skulle jag säga är vettigt ändå, hur många andra 60tals USA-byggda basar kan man få tag på för dom pengarna idag?

9k skulle jag säga är vettigt ändå, hur många andra 60tals USA-byggda basar kan man få tag på för dom pengarna idag?
Officiell stormästare i EB-orden
- Pentastar
- Medlem++
EB-basarna är inte så himla dyra faktiskt.knedy skrev:Jag skulle säga att det antingen är en 64:a, 65:a eller 66:a. Lagad skalle och bytta stämmisar är väl inte så farligt om det är snyggt gjort, synd på att det ser ut att det saknas lite trä där under dragstångsluckan så man inte kan fästa den.
Hängde en mekad men olagad på Twang i Stockholm innan och det var en sen 60talare. Har för mig att prislappen var runt 10000kr.