Geddy_Lee skrev: Då fanns det ett band med namnet "Putte Tutte & the Magig Mumsfillibaba Kids"
Om vi no ska OT:a på bandnamn.
STENHÅRT!!!!

Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Börja lägga in synkoper och knastakt överallt så dansnördarna snubblade omkull.![]()
Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Börja lägga in synkoper och knastakt överallt så dansnördarna snubblade omkull.![]()
Finns tråd om just detta ämne.TredoX skrev:När vi endå är OT så undrar jag en sak.
Ni som lirar för pengar, kör ni eget eller covers?
Det "enda" mitt band tjänat är presentkort på skivdraken och 5000 kr.
Oki...*s* Du minns den?!Matte skrev:Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Jo. Vi pratade om det när vi drack det där mystiska kaffet med mandelkubb.Geddy_Lee skrev:Oki...*s* Du minns den?!Matte skrev:Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Kvinnor och barn bestämmer nog precis så mycket som man låter dem bestämma.
Vi fick nästan så mycket pengar att vi kunde köpt oss en vintageFender.
Om vi fyndat, vill säga.
Det där konstiga kaffet har vi ingen aning om vad det gav oss för kroniska sjukdomar.Matte skrev:Jo. Vi pratade om det när vi drack det där mystiska kaffet med mandelkubb.Geddy_Lee skrev:Oki...*s* Du minns den?!Matte skrev:Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Om vi fyndat, vill säga.
Gillade du inte smaken? I och för sig så kanske de andra i bandet är lite kräsmagade........Geddy_Lee skrev:Det där konstiga kaffet har vi ingen aning om vad det gav oss för kroniska sjukdomar.Matte skrev:Jo. Vi pratade om det när vi drack det där mystiska kaffet med mandelkubb.Geddy_Lee skrev:Oki...*s* Du minns den?!Matte skrev:Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Om vi fyndat, vill säga.![]()
Kannan och filterhållaren har gått i maskinen nu iaf. Ska nyinvigas på repet på torsdag.
Det var lixom ingen smak jag kände att jag ville håll kvar i.Matte skrev:Gillade du inte smaken? I och för sig så kanske de andra i bandet är lite kräsmagade........Geddy_Lee skrev:Det där konstiga kaffet har vi ingen aning om vad det gav oss för kroniska sjukdomar.Matte skrev:Jo. Vi pratade om det när vi drack det där mystiska kaffet med mandelkubb.Geddy_Lee skrev:Oki...*s* Du minns den?!Matte skrev:Det var det jag refererade till. Tänk vad en del damer kan bestämma så mycket..... ni fick betalt iaf.Geddy_Lee skrev:Det ville ju den sexutsvultne skånetanten som såg till så att vi inte fick spela dag 2 på GubbVinge-träffen i Kristinehamn oxå.Matte skrev:Stackars publik. De som bara vill kramas........Geddy_Lee skrev:Fast jag är nog för mycket buspojke och skulle få tvångstankar under ett dansbandsgig.
Om vi fyndat, vill säga.![]()
Kannan och filterhållaren har gått i maskinen nu iaf. Ska nyinvigas på repet på torsdag.
De "stackars ungdomarna" behöver inte ha proppar för 2.000, de kan använda de vanliga gula från Apoteket, en hel påse för några kronor.Kim S skrev:VARFÖR spela så högt att ni behöver proppar? OK på jättegig, men TredoX - på en ungdomsgård? Vad händer med de stackars ungdomarna som lyssnar på utan sina 2000-kronors öronproppar?
Nu pratar du om något helt annat. Scenvolymen och PA-volymen är två helt olika saker. När TredoX snackar om ett fritidsgårdsgig så förutsätter jag att det är ett gig utan stort PA, förmodligen bara backline och ett mindre PA för sång och keyboards. Där måste man matcha trummisen. På ett gig med stort PA i en jättelokal så har scenvolymen inte alls lika mycket att göra med hur hög volymen i lokalen är. Jag håller dock med dig, i många fall blir det rent ut sagt löjligt när man lyssnar på vissa band.Kim S skrev:Som sagt, jag förstår varför man använder proppar och jag tycker det är jättebra att man skyddar hörseln. Och precis som du säger så kan det ofta vara nödvändigt även i mildare sammanhang.
Håller även med dig att man måste höras över trumsetet. MEN - volymen som spelas ute idag kan knappast motiveras med att man måste matcha trummisen. Trummorna är ju oftast mickade på varje kagge, inte bara för att balansera ljudet utan för att det ska dras på nåt så in i helvete. Även i en lokal som inte kräver det, t.ex. en ungdomsgård som var fallet här. DÅ tycker jag att man kan undra vad tusan man sysslar med. Jag gillar också när det känns i bröstkorgen, men det är verkligen till överdrift i många, många fall.
Japp, det är stor skillnad. Ljudet blir likadant som utan proppar, bara lägre. Särskilt om du använder lägre dämpning vilket jag tyvärr inte kan, jag dämpar 25 dB. När man tillverkar propparna så gör de en avgjutning av ditt öra vilket innebär att de passar exakt så de är mycket bekvämare att använda, man kan spela i timmar utan att det känns obekvämt.Svensson skrev:Min erfarenhet är att det är replokalen och de små gigen som är värst för öronen. Jag har försökt med proppar i öronen på rep men fixar det bara inte, känns som att kn.. hmmm tvätta fötterna med stövlarna på. Kanske borde satsa på proppar för 2000 kr... Ni som har såna är det JÄTTE skillnad mellan såna och "vanliga" för ett par hundringar, jag har själv såna som sticker ut som pinnar ur öronen, heter E.A.R om jag minns rätt.