Peavey Fury!
- AsPåBas
- Medlem+
Peavey Fury!
Senast redigerad av AsPåBas den tis 13 jan 2009, 13:57, redigerad totalt 2 gång.
Basar - Förstärkare - Lådor - Pedaler
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- Medlem+++
- the_great_alfonzo
- Medlem+++
-
- Medlem+++
- Punkster
- Medlem+++
Sant, p-micken är ju egentligen en humbucker. Alltså en mick med 2 spolar. Så den går att serie/paralellkoppla. Vad som får mig att fundera lite är att efter lite googlande så vill jag få det till att den här basen egentligen har aktiv elektronik. Vad har hänt med den?
Annars är det ju nästan så att GAS:en börjar komma smygande igen...
Annars är det ju nästan så att GAS:en börjar komma smygande igen...

/Linus
- b_luthman
- Medlem+
för det priset verkar den ju vara ett bra kap.
spelar i:
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
www.myspace.com/jaganata
Ibanez SR1000EFB |Ibanez SRX 595
Hartke VXL | Ibanez PD7 | Crest Vs 900 | 210 +115
- Dramo
- VIP medlem
Men då är det också nämnvärt att det är billigare att köpa Fender (Mexico, visserligen) än "vettiga japanare" nuförtiden, med den här japan-nojan som ligger över gitarrmarknaden just nu.A_Warning skrev:Jag har haft en Fury och en T-40, T-40 var ju en riktigt trevlig bas och furyn var helt ok men överlag så skulle jag säga att de flesta vettiga Japan P-basarna är bättre byggda, för att inte nämna snyggare
Så om den inte är hälften så bra som en vettig japanare, så är halva priset inte så farligt.
- Punkster
- Medlem+++
- Peavey Dude
- Medlem++
-
- Nykomling
- Bassplaya
- VIP medlem
- AsPåBas
- Medlem+
Nu är den här...
I princip direkt från bussgods till repan.
Första intrycket aukustiskt blev att den kunde ringa länge och kändes hur bra som helst (behov av lite justering efter min smak bara). Koppla in och på med volymen, vilken extas, den lät så j-la bra och är så lättspelad så man nästan skäms. Strängarna tror jag är rotosound och känns väldigt färska så strängbyte behövs inte heller. Så nu är man rätt nöjd kan jag erkänna och även övriga bandlemmar tyckte det lät jäkligt bra, bara det. Så nu är frågan då p-skyddet var lite havererat vid telejacket, ska man sätta dit ett svart?, gillar inte vitt på sunburst så vi får se.
Det är lite som att hitta hem känsla just nu men jag vet att min gamla vapendragare Charvel JP-bas inte kommer att bli arbetslös för det är den jag gillar bäst
I princip direkt från bussgods till repan.
Första intrycket aukustiskt blev att den kunde ringa länge och kändes hur bra som helst (behov av lite justering efter min smak bara). Koppla in och på med volymen, vilken extas, den lät så j-la bra och är så lättspelad så man nästan skäms. Strängarna tror jag är rotosound och känns väldigt färska så strängbyte behövs inte heller. Så nu är man rätt nöjd kan jag erkänna och även övriga bandlemmar tyckte det lät jäkligt bra, bara det. Så nu är frågan då p-skyddet var lite havererat vid telejacket, ska man sätta dit ett svart?, gillar inte vitt på sunburst så vi får se.
Det är lite som att hitta hem känsla just nu men jag vet att min gamla vapendragare Charvel JP-bas inte kommer att bli arbetslös för det är den jag gillar bäst
Basar - Förstärkare - Lådor - Pedaler