Tänkte lira på BBn men det brummade som faan. Jorden är bra, det kollade jag och spottarna är oxå bra. vad kan vara felet? Kan det vara att jag spelar genom riggen som är ett IMG DJ-mixerbord och ett Audex steg?
Zon Sonus Special skrev:Jorden är bra, det kollade jag. vad kan vara felet? :?
Kan vara växthuseffekten som är problemet, eller skev fördelning av de samlade resurserna. En lågoddsare är övergödning, men lokalt kan den vara problematisk.
Jordbrum är en hel vetenskap och kan bero på en stor mängd olika saker. Allt från någon del i kedjan som är dåligt skärmad till fel på strömmen i huset eller att du har för många jordpunkter. I dom bästa av världar ska allt ha en gemensam jordpunkt men ibland händer det att man får en jordslinga genom en rackskena eller om prylarna har fysik kontakt. En hel del prylar är faktiskt inte rätt jordade/skärmade och då får man lätt brum om man får fler jordpunkter. Då får man isolera bort jordslingan och helst utan att ta bort jorden på strömuttaget.
Det är otroligt egentligen efter alla regelverk som finns att det fortfarande är så pass stora strömproblem i en del hus. Eller att tillverkarna faktiskt ibland gör fel..... Eller att användare ibland gör rent åt helvete fel. Det kan bli lite farligt om man har otur.....