Geddy_Lee skrev:Och jag sitter och hoppas att nästan alla postade solon i den här tråden är lika
mycket satir som Boom´s.
Eller är ni biblotikarier hela bunten, who needs to get laid?
Har förvisso inte postat något i den här tråden, men jag är bibliotekarie. Borde jag känna mig träffad?
Edit: stavfel
Senast redigerad av peter_s den lör 03 jan 2009, 14:40, redigerad totalt 1 gånger.
Geddy_Lee skrev:Och jag sitter och hoppas att nästan alla postade solon i den här tråden är lika
mycket satir som Boom´s.
Eller är ni biblotikarier hela bunten, who needs to get laid?
Hat förvisso inte postat något i den här tråden, men jag är bibliotekarie. Borde jag känna mig träffad?
Ja, du borde vara förolämpad av den hemska stavningen av bibliotekarie!
Varför skulle förresten inte ett fräckt bassolo vara lika grymt som ett gitarrsolo?
Senast redigerad av Mr Praline den lör 03 jan 2009, 14:46, redigerad totalt 1 gånger.
En eller annan kanske tycker att detta är väl lättsmält eller publikfriande. Det är det säkert, men jag blir djupt impad. Och dessutom glad av att höra det. Sen kan man diskutera i evighet huruvida de spelar oacceptabelt surt eller inte, men det skiter jag i. Kanon är det i alla fall, anser jag.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
tripod999 skrev:En eller annan kanske tycker att detta är väl lättsmält eller publikfriande. Det är det säkert, men jag blir djupt impad. Och dessutom glad av att höra det. Sen kan man diskutera i evighet huruvida de spelar oacceptabelt surt eller inte, men det skiter jag i. Kanon är det i alla fall, anser jag.
Jag har alltid hävdat när det gäller kontrabasister att det spelar mindre roll vilka toner de spelar, bara man förstår vilka toner de menar (hade för avsikt att spela)
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
Jag har också alltid älskat det solot, speciellt när pianostöttningen slutar då svänger det hejdlöst.
Sedan är ju solot på Bright Size Life (Pat Metheney) inte helt kass det heller.
/T
TheFlap
Medlem i PrataBas gubbklubb 40+....(70-)
Jazz-62, P-63, Bassline Worp Art V
tripod999 skrev:En eller annan kanske tycker att detta är väl lättsmält eller publikfriande. Det är det säkert, men jag blir djupt impad. Och dessutom glad av att höra det. Sen kan man diskutera i evighet huruvida de spelar oacceptabelt surt eller inte, men det skiter jag i. Kanon är det i alla fall, anser jag.
Jag har alltid hävdat när det gäller kontrabasister att det spelar mindre roll vilka toner de spelar, bara man förstår vilka toner de menar (hade för avsikt att spela)
/T
Det var en bra riktlinje. Det ska jag hävda inför mina bandkamrater om de tycker att jag spelar fel.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype