Skruv som fastnat.

Prata om justeringar, reparationer och basbyggen
Skriv svar
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Skruv som fastnat.

Inlägg av knedy »

Skulle byta skruvarna som höll fast en mick för ett tag sen men ungefär halvvägs ner så tog det stopp, det gick att snurra skruven men den for inte neråt längre. Började skruva upp den men den snurrade bara och satt fast på samma ställe. Det är såklart förborrat och typ samma diameter som på originalskruvarna så jag vettefan vad som kan ha hänt.

Hur får jag loss skiten? :P
Officiell stormästare i EB-orden
Matte
VIP medlem

Re: Skruv som fastnat.

Inlägg av Matte »

knedy skrev:Skulle byta skruvarna som höll fast en mick för ett tag sen men ungefär halvvägs ner så tog det stopp, det gick att snurra skruven men den for inte neråt längre. Började skruva upp den men den snurrade bara och satt fast på samma ställe. Det är såklart förborrat och typ samma diameter som på originalskruvarna så jag vettefan vad som kan ha hänt.

Hur får jag loss skiten? :P
Om skruven inte är helgängad så låter det som den gått av. Då får du borra ur den. Är den helgängad så är det ett mystiskt problem.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

Det är jobbigt när det händer. Brukar funka om man skruvar väldigt väldigt försiktigt utan att lägga någon vikt alls på handen, ganska svårt men funkar för mig iaf :)
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

YZZ skrev:Det är jobbigt när det händer. Brukar funka om man skruvar väldigt väldigt försiktigt utan att lägga någon vikt alls på handen, ganska svårt men funkar för mig iaf :)

Det har jag försökt redan, jag har också försökt skruva snabbt och hårt med skruvdragarn.. det hjälpte inte heller. :P
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

knedy skrev:
YZZ skrev:Det är jobbigt när det händer. Brukar funka om man skruvar väldigt väldigt försiktigt utan att lägga någon vikt alls på handen, ganska svårt men funkar för mig iaf :)

Det har jag försökt redan, jag har också försökt skruva snabbt och hårt med skruvdragarn.. det hjälpte inte heller. :P
Jaadu.. provat med tång?
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

YZZ skrev:
knedy skrev:

Jaadu.. provat med tång?
nix, bara att slita ut den då menar du?
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

knedy skrev:
YZZ skrev:
knedy skrev:

Jaadu.. provat med tång?
Menar att du ska ta en tång och greppa skruven ordentligt och prova att dra och skruva ur samtidigt.

YZZ
Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

YZZ skrev:
knedy skrev:
YZZ skrev:
knedy skrev:

Jaadu.. provat med tång?
Menar att du ska ta en tång och greppa skruven ordentligt och prova att dra och skruva ur samtidigt.
Hähähä Daniel meckar med våld :)
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
Danne
VIP medlem

Inlägg av Danne »

Ta en gaffel eller likvärdigt (beroende på vilken storlek som gäller) och kör in under skruvskallen så kan du bända lite uppåt samtidigt som du skruvar ut skruven. Alternativet är om du får grepp i micken dra den uppåt samtidigt som du skruvar.
Användarvisningsbild
knedy
VIP medlem

Inlägg av knedy »

Gaffeln verkade funka, den åkte upp lite och gick att höja och sänka en bit men inte få ut helt och hållet. Nu kunde jag ju iaf få loss micken och märkte då att Warwick är så duktiga att dom inte skruvar sina mickar rakt i träet utan har en mässingsgänga dom sänkt ner i träet under micken så då funkade inte skruven jag hade som var nästan lika som den gamla.
..hur som helst, fick den aldrig ur gängan så jag klippte av skruvhelvetet istället.
Skriv svar