El-kontra

Diskussioner om kontrabasar
Användarvisningsbild
ingo
VIP medlem

Inlägg av ingo »

[quote="[/quote]

Thomann, Nästan en vecka, 4603:- om jag inte minns helt galet..
Skrik till.. bara komma och prova..

Nya strängar skulle den behöva dock.. :roll:[/quote]

Tackar
http://www.myspace.com/inandgo" onclick="window.open(this.href);return false;

Medlem av PrataBas gubbklubb 50+ .

- B(Bingo)QV bas (avatar) .
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Jaha du. 4603:- För ett halvår sen betalade jag 3800:- Växelkursen ställer till det en hel del.
Men jag håller med dig helt och hållet om basratten. Den har jag ALLTID nollad. Någon gång har jag saknat en diskantratt, men det är inget stort problem.
Greppbrädan har nu efter ett halvår börjat se lite sliten ut. Inte utsliten, men klart ljusare på de ställen jag trycker mest.
Skorrproblemet har jag som jag tidigare rapporterat fått bukt med och är på det hela taget nöjd med min Stagg. Jag har för övrigt bara det ena stödet monterat, det som jag sätter mot höften/magen. Det mer kvadratiska stödet klarade jag inte av att få i när jag hade packat upp basen, och sen slog det mig att det är ju fullkomligt onödigt, så sen har jag inte ansträngt mig att få dit det heller.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+ (till och med 50+)
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Kan du posta en bild på greppbrädan där du har slitet ut den?
Bild Presentazione! uppdaterad - 20120429
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Liten skrev:Kan du posta en bild på greppbrädan där du har slitet ut den?
Jag tittade nyss efter igen. Det syns mindre än jag mindes det från replokalen. Faktiskt så pass lite att det blir svårt att fotografera. Ska se om jag klarar det. Det är ju också under strängarna så det är både strängar och skuggor i vägen. Får jag till en vettig bild så lägger jag upp den.
http://www.myspace.com/stefanmarkebo" onclick="window.open(this.href);return false;
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Jodå, det syns tydligt. Obs pedagogisk pil!
Det är alltså vid Fiss på E-strängen det syns klart mest. Och det är ett av de ställen där det har skorrat mest. Undrar om det har med det att göra...

Bild
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

tripod999 skrev:
Jodå, det syns tydligt. Obs pedagogisk pil!
Det är alltså vid Fiss på E-strängen det syns klart mest. Och det är ett av de ställen där det har skorrat mest. Undrar om det har med det att göra...

Bild
Hehe.. det där är ju nada!! :D

Bara att spela å va glad mao..

Jag gillar den mer och mer..
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

[quote=Hehe.. det där är ju nada!! :D

Bara att spela å va glad mao..

Jag gillar den mer och mer..[/quote]

Ja, jag skrev ju att det var mindre än jag mindes det från replokalen. Jag ser det inte som något problem alls.
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Fan! Var precis på musikbörsen i Gävle och provade en Stagg som precis hade kommit in och nu har jag svår GAS på en sån :? Provade den genom en Marcbasstoppochlådasomlätbrasomfantjofräs och det lät riktigt bra faktiskt! Över förväntan, både ljud- och spelmässigt. Visst, halsen var lite tjock, men det gjorde inget.

Fan, jag hatar att vara arbetslös och inte tjäna pengar som jag kan köpa basar för :x
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Backlund skrev:Fan! Var precis på musikbörsen i Gävle och provade en Stagg som precis hade kommit in och nu har jag svår GAS på en sån :? Provade den genom en Marcbasstoppochlådasomlätbrasomfantjofräs och det lät riktigt bra faktiskt! Över förväntan, både ljud- och spelmässigt. Visst, halsen var lite tjock, men det gjorde inget.

Fan, jag hatar att vara arbetslös och inte tjäna pengar som jag kan köpa basar för :x
Kul att du diggade den..
Jag är oförskämt nöjd med min.. framförallt nu när jag vet att den inte hade jordfel.. :)
Vad begärde dom för den på Börsen?
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Liten skrev:
Backlund skrev:Fan! Var precis på musikbörsen i Gävle och provade en Stagg som precis hade kommit in och nu har jag svår GAS på en sån :? Provade den genom en Marcbasstoppochlådasomlätbrasomfantjofräs och det lät riktigt bra faktiskt! Över förväntan, både ljud- och spelmässigt. Visst, halsen var lite tjock, men det gjorde inget.

Kul att du diggade den..
Jag är oförskämt nöjd med min.. framförallt nu när jag vet att den inte hade jordfel.. :)
Kul att du är så nöjd med din! 6k ville dom ha. Lite dyrare än hos tysken...

Den här färgen hade den:

http://www.thomann.de/se/stagg_edb_34_h.htm
Användarvisningsbild
Tripod
Medlem++

Inlägg av Tripod »

Backlund skrev:
Liten skrev:

Kul att du diggade den..
Kul att du är så nöjd med din! 6k ville dom ha. Lite dyrare än hos tysken...

Den här färgen hade den:

http://www.thomann.de/se/stagg_edb_34_h.htm
Det var ändå oväntat lite skillnad i pris. De svenska musikhandlarna har väl pressat sina priser lite eftersom de vet vad tysken tar.

När jag behövde notställ till mina tre minsta söner (spelar elgitarr, elbas och trummor) så var jag på 4sound i Höör och tittade på vanliga enkla hopfällbara ställ. Jag fick tre stycken från tysken för mindre än vad ett kostade i Höör, och då kunde jag också välja svarta, vilket jag gjorde.

Kan inte vara lätt att vara musikhandlare numera. Förmodligen har de inte en chans i helvete att matcha tyskens pris.
smarkebo på Skype
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

By the way, jag tycker subbasratten var ett bra påhitt. Fick till riktigt fläskigt, men ändå klart och fint ljud, när jag vred upp den en bit.
Användarvisningsbild
Liten
Hedersmedlem

Inlägg av Liten »

Backlund skrev:By the way, jag tycker subbasratten var ett bra påhitt. Fick till riktigt fläskigt, men ändå klart och fint ljud, när jag vred upp den en bit.
Vilket innebär i princip att Marbass riggen är ordentligt "toppig".. ;)
Användarvisningsbild
Backlund
Medlem++

Inlägg av Backlund »

Liten skrev:
Backlund skrev:By the way, jag tycker subbasratten var ett bra påhitt. Fick till riktigt fläskigt, men ändå klart och fint ljud, när jag vred upp den en bit.
Vilket innebär i princip att Marbass riggen är ordentligt "toppig".. ;)
Mycket möjligt, jag har aldrig provat en Marcbassrigg förut :) Alla rattarna pekade rakt upp. Provade dra bort lite low mid en sväng bara, annars var subbasratten den enda jag vred på. Men bra lät det! Blev ju lite sugen på Marcbass också.... :)
Användarvisningsbild
Dnilke
VIP medlem

Inlägg av Dnilke »

Jag har precis fått hem en Stagg från Thomann och jag tycker att den verkar vara över förväntan förutom att A på "andra bandet" på G-strängen skorrar alldeles för mycket...

Har någon reklamerat och fått en ny utan skorr? Brukar de ta lång tid på sig?
Stefanson
Kontot är inaktiverat

Inlägg av Stefanson »

ingo skrev:Spännande.

Är "stöd" och "häl" löstagbara?

Kan den strängas med ordinära kontra str.?

Funkade det att köra med stråke?

Ingen som jämfört med NS WAW ?
Jag har provade med nylonsträngar...det funkar.
Skriv svar