Hello
Har för mig att på min gamla grabber med liknande mick så
är det pickguaden som håller micken med plastskenan i läge (det är spårskenor i plasten så att den passar i fördjuppande spår i pickguarden) och den glider så att säga under pickguarden. Micken sitter ju fastmonterad i plastskenan.
Den bas som du har på bilden är väl en rippermodell ??
men det borde väl gå att sätta på den micken i ett fast läge utan glidfunktionen iofs.?
hlsn
Anders
Det Är en Grabber, Tom en Grabber-1 kropp och en G-3 Hals tror jag, eller alla kroppar kanske var frästa på samma sätt?
Knedy......
Knedy.....
Knedy...
Knedy..
Knedy.
NEJ!
haha
tycker det är lite fränt att ha en Gibson kropp i Tobacco burst(rätt svår) som inte har alla hål, känns som att man försämrar värdet eller så på den, ifall nån samlare blir sugen på den eller så;)
Känns bara fränt att ha en kropp som inte har skruvhål på "de vanliga ställena"
Micken borde ju gå o fästa genom att man sätter in den o sen pillar iordning något hemma plek, eller så.
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
Du kan ju alltid som sagt skruva fast micken som vanligt i plektrumskyddet. Din är ju väldigt special så frågan är om den är fräst som en Grabber i kroppen? Isf kan du ju skaffa plektrumskyddet också. Bör gå att få tag på hos någon kustomtillverkare som Jeannie Pickguards eller liknande.
Jo den är fräst som en G-1 i kroppen, så den mickfästningen finns o funkar ju,
Men jag vill ju inte göra extrahål i kroppen, den ser så clean ut,
Men skulle tycka det var coolt med den basen+Gibson mick-rattar och skit, ett custom plek som bara har inputjack o micken.
|Orange AD200MKI|Ampeg 610HLF|
|Gibson Ripper '74|Gibson G-3 '76 Oddball|Fender Precision '66|Fender AM Std '98|Fender Jazz 62RI '02|
En sak som kanske ställer till det är att strängcentreringen är off på din bas. Det kan leda till att strängarna hamnar utanför mickens upptagningsområde.