Jag snubblade över ett par YouTube-klipp med en basist och sångerska, men lyckades glömma vad hon heter och hittar inte klippen igen... tänkte se om någon här kan hjälpa till.
Liten kort amerikansk tjej 20-30 år, spelar på en stor 6-strängad Yamaha och sjunger modern slick groovig, lite lätt frikyrklig r'n'b... ringer det några klockor hos någon?
(Inte Me'shell Ndgéocello eller Rhonda Smith, yngre artist än så.)
GurraG skrev:Gail Ann Dorsey (fast hon kanske är för gammal?)?
Nope, inte hon. Men tackar för det namnet, har sett Gail Ann Dorsey med Bowie tidigare och tyckte hon var bra. Visste inte vad hon hette dock.
Fler ledtrådar: Artisten i fråga har långt vågigt svart hår, latino eller semi-afroamerikan... måste vara 90- eller 2000-tal, tror basen var en Patitucci-sig.
Mysteriet löst, jag snubblade över klippet igen av en slump. f ö inte fullt så upphetsande musikaliskt som jag mindes det, nu när jag lyssnar i nyktert tillstånd... Men ruggigt snygg bas (och basist) är det ju iaf.
Bumsebrul skrev:Mysteriet löst, jag snubblade över klippet igen av en slump. f ö inte fullt så upphetsande musikaliskt som jag mindes det, nu när jag lyssnar i nyktert tillstånd... Men ruggigt snygg bas (och basist) är det ju iaf.
Så kan vi nu lämna diskussionen om att man inte behöver stora händer för att spela bas? Det där är typ den bredaste sexan som finns...dessutom 35" mensur. Svängig musik! Synd att hon är frälst bara...
Samuel V skrev:Så kan vi nu lämna diskussionen om att man inte behöver stora händer för att spela bas? Det där är typ den bredaste sexan som finns...dessutom 35" mensur. Svängig musik! Synd att hon är frälst bara...
du e riktigt fixera du.
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Samuel V skrev:Så kan vi nu lämna diskussionen om att man inte behöver stora händer för att spela bas? Det där är typ den bredaste sexan som finns...dessutom 35" mensur. Svängig musik! Synd att hon är frälst bara...
du e riktigt fixera du.
Jepp. Och det står jag för. Onödigt att slösa på energi på att göra så fin musik till nån som inte finns eller kan uppskatta den.
du e riktigt fixera du.
Jepp. Och det står jag för. Onödigt att slösa på energi på att göra så fin musik till nån som inte finns eller kan uppskatta den.
Besatt är ett ännu bättre ord!
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D