Nu såg jag plötsligt att man kan beställa både truss-covern och plektrumskydd
från PickguardHeaven.
Frågan är vilket skydd man ska ha?
Vilken modell är Eagle´n rip-off på? http://pickguards.us/pricericken.html
Edit: Med tanke på att det hela skulle gå på runt $100 så skippar jag nog den idén.
"Geddan - en av världens sämsta basister"
- Jan Hellman
Min "Drickaback" har nog inte skruvhålen på samma ställe som Ric. Så jag gjorde en egen form som lirade med hålen och liknade en Ric.
Namnet kan också va Rickenbastard som på en viss herr Ians basar.
Hej, jag undrar om någon vänlig själ möjligen vill göra samma sak för mig? Jag har just köpt en Shine-Rick å tänkte skriva dit Ickebacker eller nåt annat halvkomiskt... Givetvis betalar jag för portot!
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing
Varför inte döpa den till Brickebacker (eller varför inte Brickebacken?) om man bor i Örebro. Det är ju ändå lika många bokstäver i både brickebacken och rickenbacker.
Smuttkungen skrev:Hej, jag undrar om någon vänlig själ möjligen vill göra samma sak för mig? Jag har just köpt en Shine-Rick å tänkte skriva dit Ickebacker eller nåt annat halvkomiskt... Givetvis betalar jag för portot!
Har du inte redan en täckplatta då???
TECHNICIÄNS ÖF SPÅCE SHIP EÅRTH THIS IS YÖÜR CÄPTÅIN SPEÄKING YÖÜR ØÅPTÅIN IS DEA̋D
Jo, visst sitter det en täckplatta men den är mycket mindre än på riktiga Rickenbackers - det ryms typ bara 4 bokstäver - om man inte skriver med pyttebokstäver...
*Music Man Stingray 5
*GK MB2-500 *PJB 6B
*Eden WT405 *Yamaha BBT110S
*Orange Little Bass Thing