Har alltid varit fascinerad av egyptisk mytologi, Wennefer är tydligen ett annat namn på RA, solguden. Såg coolt ut, så jag började använda det när jag och mina polare spelade DotA, sånt fastnar
Om jag fick heta nått annat skulle jag heta Greve Von Boegroeff efter en av Eddie Meduzas karraktärer som är hiskeligt rolig, som jag också brukat frekvent som nick i olika situationer.
Wennefer skrev:Har alltid varit fascinerad av egyptisk mytologi, Wennefer är tydligen ett annat namn på RA, solguden. Såg coolt ut, så jag började använda det när jag och mina polare spelade DotA, sånt fastnar
Om jag fick heta nått annat skulle jag heta Greve Von Boegroeff efter en av Eddie Meduzas karraktärer som är hiskeligt rolig, som jag också brukat frekvent som nick i olika situationer.
Eddie var en mycket skarp satiriker/provokatör, väldigt före sin tid, folk förstod det inte då, många förstår det inte ens nu, men den mannen är ett geni!
ehm, Precis när jag reggade mig här bestämde vi oss för att döpa bandet till Hugo Drax. Sen efter typ en månad bytte vi bandnamn, men användarnamnet består..Hugo Drax ska ju tydligen vara någon Badguy i Bond. Som enligt Wikipedia skulle vara en slags liknelse av hitler..lite av anledningen till att vi bytte bandnamn...har även funtat på att byta användarnamn också
Hugo Drax skrev:ehm, Precis när jag reggade mig här bestämde vi oss för att döpa bandet till Hugo Drax. Sen efter typ en månad bytte vi bandnamn, men användarnamnet består..Hugo Drax ska ju tydligen vara någon Badguy i Bond. Som enligt Wikipedia skulle vara en slags liknelse av hitler..lite av anledningen till att vi bytte bandnamn...har även funtat på att byta användarnamn också
Av någon anledning så brukar jag och en polare använda olika läten som svar när vi ringer till varandra. Efter några månaders evolution blev det slutligen ordet ISCH fast det uttalas egentligen Ööeeeisch
Gear: Fender Jazz Bass American Traditional, Arctic White, Seymour Duncan mics
Gallien Krueger 800rb
Peavey 2x15"
SansAmp Bass Driver DI
EBS MultiComp
Ashdown MAG 300 + 1x15
Monster Cable Bass
Isch skrev:Av någon anledning så brukar jag och en polare använda olika läten som svar när vi ringer till varandra. Efter några månaders evolution blev det slutligen ordet ISCH fast det uttalas egentligen Ööeeeisch
SUBurban skrev:Föräldraskapet gav mig namnet Urban och bodde alltid i utkanten av byarna vi bott i. Jag har fortsatt den traditionen.
Åsså spelar jag SUB, alltså låga toner. Eller kanske spelar jag String Und Brass? ja, nå't fel är det i alla fall...
o ja som trodde du va de första i världen som blev utslängd på ett diskussionsforum.