morley bas wah

Prata om effekter och pedaler
Skriv svar
jojjew
Nykomling

morley bas wah

Inlägg av jojjew »

fick en morley bas wah från bandet när jag fyllde år. tycker den är jävligt skön! va tycker alla andra om dem? bra, dåliga erfarenheter?
Användarvisningsbild
kmo
Medlem++

Inlägg av kmo »

Har en Morley av förra modellen, inte dual. Tycker den är riktigt bra, funkar fint även på låga frekvenser. Gillar Morleys lösning att man inte behöver trampa ihjäl en pot för att få igång den..
Fender JV Precison-83, Fender J AV62, MM Sabre-79 och Tokai Hardpuncher PB80. Weber Mywatt 200, VT Bass 500, Fender 410, TKS112.
Användarvisningsbild
Poncho
Medlem+

Inlägg av Poncho »

Har en Morley Pro Series II Bas Wah från 2001-2002 tror jag. Den släpper igenom basfrekvenserna precis som den ska och gör sitt jobb helt enkelt. Den är i och för sig rätt stor och otymplig men jag gillar den skarpt ändå. Bra ljud och så är den enkel och användarvänlig. Använder den dock väldigt sällan.

Bild

Edit: bild-url
Senast redigerad av Poncho den tis 03 feb 2009, 17:46, redigerad totalt 1 gånger.
Fender P + Ampeg SVT
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

Har testat bas den bas modellen men tyckte inte det hände så mycket...för diskret...men då jämför jag med min gamla power wah,en sån stor blank gammal.Då låter alla andra diskret,den går otroligt djupt och högt,mycket av allt,man får ha lite koll på foten.kan bli i värsta laget i stridens hetta...ha ha
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
bassicfun
Medlem

Inlägg av bassicfun »

jag använder morleyn mest vid solistiska insatser....om det ska wha-whas på något mer komp liknande brukar jag använda min gamla mutron III
Skulle vilja ha en colorsound overdrive (inte till bas)
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

Ångrar att jag sålde min blåa (till kmo va?). Grymt trevlig pedal egentligen, men min simultankapacitet är för dålig för att jag skulle kunna använda den. :lol:
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Användarvisningsbild
mange
Medlem+

Inlägg av mange »

Också intresserad av Morley'n. Har själv en dunlop basswhawha men tycker den är alldelles för annonym når man kör lite mörkare toner.
jojjew
Nykomling

Inlägg av jojjew »

adde_johansson skrev:Ångrar att jag sålde min blåa (till kmo va?). Grymt trevlig pedal egentligen, men min simultankapacitet är för dålig för att jag skulle kunna använda den. :lol:

det är en sån blå jag har. låter väldigt bra=)
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Inlägg av edvin »

bassicfun skrev: ...brukar jag använda min gamla mutron III
Status!
grejor
Användarvisningsbild
adde_johansson
Medlem+

Inlägg av adde_johansson »

jojjew skrev:
adde_johansson skrev:Ångrar att jag sålde min blåa (till kmo va?). Grymt trevlig pedal egentligen, men min simultankapacitet är för dålig för att jag skulle kunna använda den. :lol:

det är en sån blå jag har. låter väldigt bra=)
Hemligheten är ju nivåratten, så man kan bland rätt mängd effekt och "torr" signal.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ? :wink:
Skriv svar