Snorken skrev:Är det bara jag, eller saknas det ett "e" i slutet av loggan på huvudet?
Det är inte bara du. Av någon outgrundlig anledning tycks Indonesienfabriken ha prånglat ut instrument med namnet "Epiphon". Lite lustigt, eftersom neckplaten mera politiskt korrekt benämner instrumentet "Epiphone".
Allvetande oraklet Knedy (Obs: ingen ironi. Herr Larsson vet en jävla massa om en jävla massa. Tur att han fått sig ett jobb! ) säger att han också sett dessa epifåner svischa förbi i cyberrymden av och till.
Alltså...Urban ligger i startgroparna för att posta pickupen nu...idag försökte jag mig på att betala honom via nätet...men får hela tiden upp ett felmeddelande rörande Urbans kontonummer (i Nordea).
Jag vet ju att man ibland måste lägga till någon extra siffra (jag har mitt konto i Swedbank), men vilken jävla siffra är det??
Dramo skrev:Nordea har väl "personkonto" eller något liknande.
Man kryssar i det när man lägger till kontonummer. Plusgiro står där också. Svårt att missa.
Jaha...så alla konton i Nordea är m a o personkonton?
Dramo skrev:Nordea har väl "personkonto" eller något liknande.
Man kryssar i det när man lägger till kontonummer. Plusgiro står där också. Svårt att missa.
Jaha...så alla konton i Nordea är m a o personkonton?
Ja, eller vad det nu står där. Nordea har speciella konton i alla fall.
Du har ju redovisat vad den här har kostat att göra, men vad tror du den kan vara värd när den är klar?
Den är ju som sagt grymt fin, och med custom made mick lär den ju bara bli ännu mer lukrativ.
Dramo skrev:Du har ju redovisat vad den här har kostat att göra, men vad tror du den kan vara värd när den är klar?
Den är ju som sagt grymt fin, och med custom made mick lär den ju bara bli ännu mer lukrativ.
Jag tror det är svårt att resonera på det sättet: affektionsvärdet är naturligtvis högt (för mig), men nyktert betraktat är det ju en "slaktad" Epiphone. Shortscale dessutom.
Bara att göra en krass sammanfattning av de öden och äventyr min busbas (Squier Bronco/Fender Mustang) upplevt sedan jag sålde den. Alla som testat den är rörande eniga om att det är en enormt trevlig bekantskap. Trots det har den stadigt legat på en prislapp tusen kronor under kostnaden för delarna.
Urban Pickups-micken kan - förutsatt att den låter så bra som jag tror - däremot betinga ett faktiskt värde. Tveksamt om jag säljer den dock. Någonsin.
Livet som "instrumentbyggare" är inte alltid enkelt, eller så har motgångarna hintills varit alldeles för få i det här projektet...torsdagkvällens enkla planen att smacka i micken, löda och ge järnet kom på skam tämligen omgående...
För att få Epiphonmicken i Gibsonklass (30k) krävs MÅNGA varv tråd, det har jag ju förstått i samtalen med Urban.
Många varv tråd har i slutänden förändrat yttermåtten på micken en aning...de facto så mycket att befintlig pickupfräsning är för liten, men också så mycket att kåpan inte kommer att täcka pickup/hål fullt ut...
Just nu sliter jag dels med att få ett tillräckligt stort hål för micken...men också hur jag ska få ett snyggt slutresultat.
Någon som vet var man hittar en pickupram/-ring med innermåtten 53*90 mm...?
Helst svart, men nu är å andra sidan inte läge att vara petig...
Finns dom som säljer på ebay, fast dom är dyra. Maila snubben på http://www.fretsonthenet.com/ och kolla om han kan göra en åt dig, han brukar väl ta typ $20 för en custom ram.
Då blir det en 70tals EB!
Edit: Å andra sidan finns det väl dom här på forumet som kan göra sånt också. Keep it in the family!
Senast redigerad av knedy den fre 06 feb 2009, 08:35, redigerad totalt 1 gånger.
knedy skrev:Finns dom som säljer på ebay, fast dom är dyra. Maila snubben på http://www.fretsonthenet.com/ och kolla om han kan göra en åt dig, han brukar väl ta typ $20 för en custom ram.
Då blir det en 70tals EB!
Tack, mannen!
Ska maila honom ikväll.
Under tiden kan jag fortsätta att borra/karva sönder Epiphonekroppen...