Jag är, som säkert många andra här, gitarrist från början. När jag var 10 år fick jag intresse för musik och köpte en billig gitarr från Hobbex. Jag spelade ganska mycket och hade även band på mellanstadiet osv.
Sen när jag blev 13, började intresset för trummor uppkomma istället. Så gitarren lades på hyllan under några år.
Två år senare blev jag även sugen på att ha en bas för att kunna spela in låtar med alla 3 instrumenten. Jag frågade en polare (som jag spelade med på mellanstadiet) om jag fick köpa hans bas. Så jag köpte den i februari i år, och jag blev helt såld.
Bas kändes verkligen som det riktiga instrumentet för mig. Det var mycket roligare att använda fingrarna istället för plektrum vareviga gång som man gör på guran. Jag älskar svänget i basar och att det är så roligt att improvisera påk
Så nu har jag lirat bas i 4 månader och äger min polares bas - en kopia på en Fender p-bas vid namn Reno. Det är det enda jag har i basväg just nu, men nu till hösten planerar jag att lägga ut mer pengar på en fin bas.
Bland basister som jag diggar kan nämnas Michael "Flea" Balzary (som fick mig intresserad av bas, Red Hot Chili Peppers), Duff McKagan (GNR, Velvet Revolver), Geddy Lee (Rush), Tim Commerford (RATM) och Christopher Wolstenholme (Muse).
PrataBas känns som ett väldigt trevligt forum med stor gemenskap, och här trivs jag väldigt bra!