Ny medlem här, och inser att jag direkt platsar i Gubbklubben 40+ då jag är född 1961...Mitt ryskklingande nick kommer av att jag också är schackspelare och använder samma nick vid internetschackbrädor, man kan ju alltid hoppas att det skrämmer någon!
Har spelat bas sedan mitten av 70-talet, som 15-åring började jag spela med en dragspelare och en trummis på dansbanor, bröllop och liknande. Spelade då på en Hagström HIIb från 1969 och en Fender Bassman , har tyvärr inte kvar någon av dom. Har sedan spelat i diverse rock- och bluesband på amatörnivå, och även reggae med Umeåbandet Dread Not på 80-talet. Ett par år som professionell i dansbandssvängen har jag också hunnit med. Numera blir det bara sporadiska jamsessions med goda vänner, arbetet som tågtrafikledare och familjeliv får gå före.
Mina basar:
Japansk Suzuki från 1979-1980

Fender Mustang Reissue MIJ 2008

Gruppbild på samtliga elektriska instrument, fr v en Hagström Viking -08, Ibanez Les Paul Jr -75, Mustang, Suzuki

På bilden syns också en Thorens TD-124 skivspelare från 60-talet, jag älskar vintage HiFi och vinylskivor och har en samling på runt 2500 LP och singelskivor, och diverse gammal HiFi från 60- och 70-talet.