Fredrik heter jag då, men mina polare kallar mej för fisken. Född 86, snart dags att fylla år igen och allt sånt... Inte särskilt haj på det här med att spela bas överhuvudtaget, gjort det i snart ett år bara. I grundskolan blev det dock lite bas, lite trummor och så en del synth, så jag har iallafall haft kontakt med musik förut.
Jobbar som buss och lastbilsmekaniker, det är jag rätt ensam om att va här antar jag? jobbat med bilar/fordon/motorer sen jag var 15 så egentligen är det bilar och "big rigs" som är huvudintresset men hösten 2008 insåg jag att det enda som hittils fått mej på byta-jobb tankar det är just det här med att spela bas!
Jag är mer eller mindre självlärd, köpte ett "startkit" med gura och stärkare och allt förra året på våren efter en polares påtryckningar. Han lirade redan elgura så det var ju klart att jag skulle spela bas. Vi försöker spela så ofta vi kan tillsammans och nu för nån månad sen köpte även min kusin en elgura som han plinkar lite på. Polarens farsa är gammal yrkesmusiker så han är med och coachar och tipsar ibland. Jag kan iallafall ta ut enklare låtar själv efter eget huvud men jag ska försöka lära mej grunden inom musikteori. Jag tror att om man kan själva teorin bakom musik, då kan man spela vilket instrument som helst!
Nu här i veckan köpte jag en gammal Hagström Kent bas av en kille här på forumet. Känns kanonkul att spela på ett riktigt instrument istället för skrotet jag hade innan! Som förstärkare har jag en Hagströms BT-100 topp och ljudet kommer ur en av två Hagströmslådor (för utgång två på toppen brusar väldigt mycket...) och det räcker mer än väl när man repar med polarna hemma i lägenheten. Och ja, jag är lite svag för Hagström...
Så det var lite kort och luddigt om mej! Jag har redan snirklat omkring här på forumet i två månader ungefär och jag kan bara konstatera att jag verkligen kommer trivas som fisken i vattnet här