Fender -77/-78 5000 kr.!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
edvin
Medlem++

Fender -77/-78 5000 kr.!

Inlägg av edvin »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5572488
Lite fel i dragstången och pimpad, men verkar lätt prisvärd!
EDIT: Minskade utropstecknena...
Senast redigerad av edvin den tis 17 feb 2009, 00:52, redigerad totalt 1 gånger.
grejor
Användarvisningsbild
the_great_alfonzo
Medlem+++

Inlägg av the_great_alfonzo »

Har vart uppe innan, så den går nog att pruta lite på också :P Jag hade gärna köpt ifall jag haft pengar och inte haft annat in mind.. Förutsatt att dragstången inte är alldeles för allvarlig/köttad, men åtminstone fastköttad på ett bra ställe.
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Re: Fender -77/-78 5000 kr.!!!!!!!!!!!!!!!!

Inlägg av Pentastar »

edvine skrev:http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5572488
Lite fel i dragstången och pimpad, men verkar lätt prisvärd!
Jag har ju Jazzbasmikar från 75....Hmmm. Och en bekant som har en sån där maskin som man fixar halsar med (värmer dom och så)...
Jag har mailat i alla fall. Känns helt klart intressant.
Användarvisningsbild
BasBonkers
Medlem

Inlägg av BasBonkers »

Ser ju ut ungefär som min -75:a. Jo, jag betalade aaaningen mer för den än 5000:-

Men stallet är ju fel också? Och batterilucka, och ingen bild på huvudet, konstig skunkstripe, guldknappar...hur mycket 1977-78 är det egentligen?
It's always "a" dildo. Never say "your" dildo or "his/her" dildo.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

BasBonkers skrev:Men stallet är ju fel också? Och batterilucka, och ingen bild på huvudet, konstig skunkstripe, guldknappar...hur mycket 1977-78 är det egentligen?
Ser ut att vara ett Badass-stall
Kropp, hals, p-skydd och spännskruvar kan således vara original.
Men för 5000:- så kan jag gärna ta den.
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

känns rätt fishy alltså.

visst, 5 papp för en snygg 70-talare med defekt truss, det är överkomligt. men 5 papp för en HPD med defekt truss, njaaaa.
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Jonaz
Medlem+

Inlägg av Jonaz »

Bortsett knobsen är det en av de få Fenders jag skulle kunna tänka mig... Svart med svart, blocks & lönnbräda. Nice.

Fattas bara lite kåpor :)
beware of the boogie monster...

Spector | T-bass | Jake | Yamaha | Warwick | Trace elliot |

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Alltså... den där var ju Trussen helt fuckad på.
onepiece maple-neck dessutom.
Tror att den där är bara att skrota.
Jag vet inte hur lätt det är att plocka ut trussen, det kanske går, men har för mig att någon sa förra gången den var uppe att det INTE går att laga.

Själv tycker jag det är konstigt att säljaren själv inte lagar den eftersom han skulle få ut 3ggr så mycket typ....
OM det skulle gå att laga dvs...

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Sunn 300T/Mesa M9/Mesa D800+/Sound City 120/
Mesa 412/Mesa 215/Sunn 215
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Surt med dragstången. Men jag kan inte förstå varför det inte skulle gå att laga? Blir knepigare att få ur den än om man bara kunnat värma bort gräppbrädan, men det borde gå. Annars är den inte särskilt fishy alls, bara moddad. På ett fult sätt.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

Visst, om basen i övrigt är bra, men jag skulle nog satsat på en mer original och HEL.....
Tror det i slutändan blir ungefär samma pengar om man inte är duktig på dragstänger själv.

Fender P65/Ric 4001 -79/Gibson T-Bird -76/MM SR -80/MM SR5 Stealth/Fender Aerodyne/Warwick MM5/Warwick Streamer LX5/Warwick LX4/Warwick ProM4/Tüskbasen
Matte
VIP medlem

Inlägg av Matte »

Kultivator skrev:Surt med dragstången. Men jag kan inte förstå varför det inte skulle gå att laga? Blir knepigare att få ur den än om man bara kunnat värma bort gräppbrädan, men det borde gå. Annars är den inte särskilt fishy alls, bara moddad. På ett fult sätt.
Värma loss greppbrädan på en enbits lönnhals?
Man får fräsa bort skunkstripen alternativt delar av greppbrädan för att kunna åtgärda en trasig dragstrång.......
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Matte skrev:
Kultivator skrev:Surt med dragstången. Men jag kan inte förstå varför det inte skulle gå att laga? Blir knepigare att få ur den än om man bara kunnat värma bort gräppbrädan, men det borde gå. Annars är den inte särskilt fishy alls, bara moddad. På ett fult sätt.
Värma loss greppbrädan på en enbits lönnhals?
Man får fräsa bort skunkstripen alternativt delar av greppbrädan för att kunna åtgärda en trasig dragstrång.......
Det var också vad jag sade, att det inte går! :) Se markering ovan ;)
blackparkas skrev:Visst, om basen i övrigt är bra, men jag skulle nog satsat på en mer original och HEL.....
Tror det i slutändan blir ungefär samma pengar om man inte är duktig på dragstänger själv.
Jo, det är nog sant.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
BasBonkers
Medlem

Inlägg av BasBonkers »

Varför tycks det vara viktigt att plektrumskyddet är original för så många förresten? Det är ju den del som är totalt ointressant var den kommer ifrån och hur gammal den är?

Om det påverkar ljudet eller ens utseendet ska jag äta upp mitt utbytta P-bass plek-skydd (ja det kommer från Japan...är min bas värd flera 1000 mindre p.g.a det? Hysteri...)
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

det är pågrund av att det inte går att imitera de gamle tortoiseskydden idag.. sen har det smittat av sig via "original"-köret. En gammal 60-talare som skulle haft tortoise är inte värd särskilt mycket i mina ögon om inte original plecket är kvar.
Användarvisningsbild
TDHP
Forumvärd

Inlägg av TDHP »

BasBonkers skrev:Varför tycks det vara viktigt att plektrumskyddet är original för så många förresten? Det är ju den del som är totalt ointressant var den kommer ifrån och hur gammal den är?

Om det påverkar ljudet eller ens utseendet ska jag äta upp mitt utbytta P-bass plek-skydd (ja det kommer från Japan...är min bas värd flera 1000 mindre p.g.a det? Hysteri...)
Den gamla mojon som smyger sig på igen! :wink:
Klart p-skyddet måste vara slitet i samma takt som resten av basen och varit med från scratch!
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! :)
TDHP
Användarvisningsbild
blackparkas
Medlem++++

Inlägg av blackparkas »

BasBonkers skrev:Varför tycks det vara viktigt att plektrumskyddet är original för så många förresten? Det är ju den del som är totalt ointressant var den kommer ifrån och hur gammal den är?

Det är ingen som säger att det är en sämre bas för att det är bytt p-skydd.
Men värdemässigt så bör det naturligtvis påverka om det är något som inte är original eftersom det i de här fallen inte bara handlar om ett bra instrument utan trots allt även ett samlarföremål.

Användarvisningsbild
BasBonkers
Medlem

Inlägg av BasBonkers »

macahan skrev:det är pågrund av att det inte går att imitera de gamle tortoiseskydden idag.. sen har det smittat av sig via "original"-köret. En gammal 60-talare som skulle haft tortoise är inte värd särskilt mycket i mina ögon om inte original plecket är kvar.
Bra, då kan du sälja den till mig, om du skulle råka få tag i en 60-talare med fejk plek-skydd. Jag betalar upp till 2000 kronor för en i övrigt ok Jazz från -63. Deal? :wink:
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

macahan skrev:det är pågrund av att det inte går att imitera de gamle tortoiseskydden idag.. sen har det smittat av sig via "original"-köret. En gammal 60-talare som skulle haft tortoise är inte värd särskilt mycket i mina ögon om inte original plecket är kvar.
Vilket år slutade man med äkta tortskydd?

/Mats D
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

ööh.. vadå?

edit: det finns olika.. men runt 74.
de första är de som sträcker sig fram till ca 68.. sen hände något med skydden under 69-74.. dom blev mörkare röda/svarta.

sök på maktens gamla inlägg där han inventerat tortoiseskydd.
Skriv svar