Masayo skrev:Tyckte att jag såg en "Rickenbacker" på blocket som var skrämmande lik den som marcbass hade. 8000 kr skulle säljaren ha iaf.
Helt riktigt.
I annonsen står det att den "tydligen inte är original".
Årets understatement eftersom det enda som är äkta på den där basen sannolikt är loggan och serienumret.
Jag skickade ett meddelade till säljaren där jag påtalade det oetiska och kriminella i att sälja den som en "Rickenbacker".
Ska bli intressant att se om aset svarar.
Ja Prata Bas ska man inte bråka med!
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
bootsy skrev:I annonsen står det att den "tydligen inte är original".
Årets understatement eftersom det enda som är äkta på den där basen sannolikt är loggan och serienumret.
Jag skickade ett meddelade till säljaren där jag påtalade det oetiska och kriminella i att sälja den som en "Rickenbacker".
Ska bli intressant att se om aset svarar.
Tydligen inte är original!
En sån jävla fähund!
Har man så taskig koll på prylarna och dessutom slänger ut en sån annons skall man få yxan uppkörd!
Och det förbannat långt upp!
Vad är det för ett för ett första klassens kräk?
"Hade han varit dubbelt så intelligent hade han varit halvidiot." Okänd tänkare.
"Jag kommer nog inte att använda allt plank, men de bräderna som håller ihop planket ska nog vara med." Tack Chriller!
Medlem av PrataBas gubbklubb 40+..
bootsy skrev:
Känns inte som att hans beteende mot dig är det smartaste han gjort. Det sprider sig til ett helt basforum och alla medlemmars polare. Inverterad varumärkesvård på högsta nivå...
Haha!
Nej, precis...
Vilket nöt...!!
Sprider sig också till dom som läser detta, det finns ju en del som läser som inte är medlemmar!
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.
"Hejsan. Jan Hellman heter jag. Såg din annons angående Rickenbacker 4001:an. Vet du när på 70-talet den är byggd och vad som inte är original på den? 8.000:- är ett väldigt vettigt pris för en så´n bas även om lite prylar är bytta. Och det går ju faktiskt att hitta gamla original mickar och stämskruvar och återställa basen till ursprungsskick. Det går nog till och med att hitta original stall om det skulle behövas.
Lite mer information vore bra. Jag är intresserad.
MVH//Jan"
Vi får väl se vad som händer. "Stall, mickar, stämskruvar och pottar är original. Ingenting i trä är original....."
"Hejsan. Jan Hellman heter jag. Såg din annons angående Rickenbacker 4001:an. Vet du när på 70-talet den är byggd och vad som inte är original på den? 8.000:- är ett väldigt vettigt pris för en så´n bas även om lite prylar är bytta. Och det går ju faktiskt att hitta gamla original mickar och stämskruvar och återställa basen till ursprungsskick. Det går nog till och med att hitta original stall om det skulle behövas.
MVH//Jan"
Vi får väl se vad som händer. "Stall, mickar, stämskruvar och pottar är original. Ingenting i trä är original....."
//J
Fy fan om han skriver att kroppen är original. Då äggar vi affären.
MVH//Jan"
//J
Fyndigt! Fast jag tror inte han hajjar...
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul! TDHP
Vafaaan i faaaaaaaan!!! Överidiot!!! Sälj basen, få den tillbakalämnad med anledningen att den var 0% rickenbacker, sen upp på den på blocket som "Moddad rickenbacker 4001"?! IDIOT!!! Synd att det antagligen inte går att få veta vem det var som köpte basarslet.. Nån kan iofs mejla honom, vara "ärligt intresserad", få veta att den är såld och sen be att få mejladdressen till den som köpte den då man desperat vill ha basen. Stor chans att stackarn som köpte den inte har nån aning om vad det är.. Får en att undra ifall säljaren verkligen var så ovetande när han först sålde den till marcuc.