Det är mer min egen förmåga jag är tveksam på, inte basens.Mumin skrev:I rest my case!Dramo skrev:EB är inte mina favoritbasar, men om man ändrar lite saker på den kan den nog bli bra.

Eller vad menar du egentligen?
Det är mer min egen förmåga jag är tveksam på, inte basens.Mumin skrev:I rest my case!Dramo skrev:EB är inte mina favoritbasar, men om man ändrar lite saker på den kan den nog bli bra.
Jag menar som så att varför lägga ner möda och värk på något som du inte är helt överens med från början? Sälj den till mig iställetDramo skrev:Det är mer min egen förmåga jag är tveksam på, inte basens.![]()
Man är väl inte överens med något instrument från början, alla kräver någon form av justering/modd osv bara att denna kräver lite mer än en simpel justering/modd för att Dramo ska gilla den?Mumin skrev:Jag menar som så att varför lägga ner möda och värk på något som du inte är helt överens med från början? Sälj den till mig iställetDramo skrev:Det är mer min egen förmåga jag är tveksam på, inte basens.![]()
PM:a ett bud så får vi se.Mumin skrev:Jag menar som så att varför lägga ner möda och värk på något som du inte är helt överens med från början? Sälj den till mig iställetDramo skrev:Det är mer min egen förmåga jag är tveksam på, inte basens.![]()
Jag ska kanske inte lägga mig i, men utgångsbudet på 4000 var för mycket; då var det inte jag som sålde...Dramo skrev:Vet inget exakt pris, jag bytte den mot en annan bas.TDHP skrev:Förstör den inte. Vad kostar eländet?
Årnes lade uppden här för ett tag sen, då kostade den 4000:-, men den har nog droppat i värde sedan dess.
Jo, du ska visst lägga dig i för du vet mer än jag.200071 skrev:Jag ska kanske inte lägga mig i, men utgångsbudet på 4000 var för mycket; då var det inte jag som sålde...Dramo skrev:Vet inget exakt pris, jag bytte den mot en annan bas.TDHP skrev:Förstör den inte. Vad kostar eländet?
Årnes lade uppden här för ett tag sen, då kostade den 4000:-, men den har nog droppat i värde sedan dess.
2500-3000 tycker jag definitivt den är värd. "Problemet" är ju att vi inte vet var den gjorts. Den verkar välgjord och mickarna är riktigt bra även om de inte är riktigt Gibsonkompatibla.
Har ett liknande stall på min thunderbird, fast med en till sån där fet skruv till framtill. Har liknande problem som dig, tycker det är ett ytterst osmidigt stall.Dramo skrev:Det är svårt att förklara hur stallet beter sig. En av skruvarna skruvar som det ska om man är lite våldsam, men den andra kärvar ungefär halvvägs och får hela stallet att röra sig i sidled på något skumt sett... Svårt att förklara eftersom jag inte har någon aning om hur det går till. Det måste bort, tycker jag bara.
..och jag vet nog mer ändå; Jag har en i stort sett likadan Ibanez.Dramo skrev:Jo, du ska visst lägga dig i för du vet mer än jag.200071 skrev:Jag ska kanske inte lägga mig i, men utgångsbudet på 4000 var för mycket; då var det inte jag som sålde...Dramo skrev:Vet inget exakt pris, jag bytte den mot en annan bas.TDHP skrev:Förstör den inte. Vad kostar eländet?
2500-3000 tycker jag definitivt den är värd. "Problemet" är ju att vi inte vet var den gjorts. Den verkar välgjord och mickarna är riktigt bra även om de inte är riktigt Gibsonkompatibla.
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
Kan detta också vara en Ibanez då? Eller från samma fabrik åtminstone?adde_johansson skrev:..och jag vet nog mer ändå; Jag har en i stort sett likadan Ibanez.Dramo skrev:Jo, du ska visst lägga dig i för du vet mer än jag.200071 skrev:Jag ska kanske inte lägga mig i, men utgångsbudet på 4000 var för mycket; då var det inte jag som sålde...Dramo skrev:Vet inget exakt pris, jag bytte den mot en annan bas.TDHP skrev:Förstör den inte. Vad kostar eländet?
Enda skillnaden är att min bas har en Varitone-switch och "string thru"-huvud. Antagligen så är det från samma fabrik. Många gamla japanska instrument (och effektpedaler för den delen) såldes ju under olika firmanamn. Säg till om du tröttnar på din. Jag är lite sugen på en backup-bas.Dramo skrev:Kan detta också vara en Ibanez då? Eller från samma fabrik åtminstone?adde_johansson skrev:..och jag vet nog mer ändå; Jag har en i stort sett likadan Ibanez.Dramo skrev:Jo, du ska visst lägga dig i för du vet mer än jag.200071 skrev:Jag ska kanske inte lägga mig i, men utgångsbudet på 4000 var för mycket; då var det inte jag som sålde...Dramo skrev:Vet inget exakt pris, jag bytte den mot en annan bas.TDHP skrev:Förstör den inte. Vad kostar eländet?
olabola skrev:Smälljud som låter skit är väl "slap" ?
Nej nej, halsen är nästan löjligt smal och snygg etc. Definitivt den mest lättspelade hals jag spelar på just nu. Basen i allmänhet känns som en dvärg jämfört med P-basen, fast det är väl naturligt eftersom P-basen är stor.melodika skrev:Den ser exakt ut som en Emperador EB jag hade. Är halsen tjock på den? D.v.s baseballträ-karaktär?
Ang, stall så se till att skaffa ett med rullsadlar, annars går det inte så bra, det är inte 19mm stringspace på en EB.
Stallet på den "slaktar-EB:n" ser ut att vara ett Schaller med rullsadlar, ett sånt hade jag på min gamla Danelectro och det passade utmärkt.