Punkster skrev:Höhö. Jag har antagligen sålt Warwicken nu. Och min stackars onda vänsterhand skulle kanske må bättre av en shortscale... Och det går ju inte att komma ifrån det. Det där är en överjävligt bra bas!
Vi får se. Den ligger fortfarande i Grillby och väntar.
Är grymt sugen på att peta på dubbla mickar och fixa till p-skydd och kontrollplatta, men det är frågan om man nånsin kan få igen de pengarna....
BarbequeVillage skrev:Oj oj oj... Kan du sova nu? Eller var 76:an så bra!?!
Sova får man göra när man blir gammal....
76:an var grymt bra, MEN det finns lite att önska.
Det rullar in lite kulor nu från div. håll så man vet aldrig vad som händer framemot vårkanten.
60´s GASen är svår.
Mensur på J&D:n? Är halsen smalare/tunnare på en sån filur jämfört med en "normal" bas? Och hur är det vid stallet, är det tätare mellan strängarna än på en "vanlig" bas?
yohan skrev:Mensur på J&D:n? Är halsen smalare/tunnare på en sån filur jämfört med en "normal" bas? Och hur är det vid stallet, är det tätare mellan strängarna än på en "vanlig" bas?
Tar tillfället i akt och svarar åt MikeO eftersom jag hade en hemma i typ 4 månader
32"
Den är ganska smal i halsen men ingen skillnad mot "normal" och spacingen är som på en "normal"
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.