Windmill JModern 5 med Bartolini mm - SÅLD

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

marcbass skrev:I stora drag var de väl så här.

Jag köpte min Vita Windmill Jmodern 5:a.
Mats "Mala" gillade den så passa mycket så han beställde en egen som skulle haft samma specs, men han kryddade den lite med lönntopp och bartolini preamp med 3 läges switch.

När basen va klar visade sig att mick placeringen inte var den samma som på min vita, så de blev en helt annat bas av denna. Sjukt bra dock.
Riktigt trevlig H sträng på denna också. Den vita har dock lite mer lowmid knorr och punch i ljudet. Det är väl den stora skillnaden mellan dom.

Mala hade den ett bra tag och sen såldes den vidare. Sen alla turer som den gått har jag ingen koll på.. :)
Intressant, vore kul att testa den vita inpluggad också, jag har känt på den hemma hos MatsD och den kändes lovande. Visuellt ser stallmicken ut att sitta lite väl nära stallet på den tycker jag, men finns den rätta knorren där så.

Hemligheten med den blå är att inte boosta basen ända till max, den sista lilla biten kommer det en Ketchup-effekt med lite bumlig bas. Annars är den en grymt flexibel preamp, switchen för vilken frekvens mid-kontrollen ska påverka är lysande: boostad low mid o bas + stallmick = knorr åt Ken Smith hållet (ok inte riktigt men ändå grym), skuren high mid + boostad bas o diskant + båda mickarna = grymt slap ljud som inte låter pretto high tech.

Har fått kombinerad Windmill/Bartolini-GAS känner jag... :roll: :D
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Samuel V skrev:
MALA skrev:
Samuel V skrev:Själv väntar jag på att Mögelbasen ska säljas igen... :P Har testat båda dessa basar. Gillade den vita mest!
Varför väntar du då på mögelbasen... :hmm:
Av den blå och den vita alltså. Mögelbasen är i en klass för sig. :wink:
Du missade den rätt ordentligt sist fast du fick grispris.
BB3000S skrev:Har fått kombinerad Windmill/Bartolini-GAS känner jag...
Been there.. :)
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

marcbass skrev:Du missade den rätt ordentligt sist fast du fick grispris.
Jo, men så roterar jag ju heller inte halva Sveriges utbud av basar på veckobasis :wink:
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

marcbass skrev:
BB3000S skrev:Har fått kombinerad Windmill/Bartolini-GAS känner jag...
Been there.. :)
"Vi ska alla den vägen vandra" eller nej förresten det citatet gäller kanske snarare Fender-träsket... :wink: :lol:

Samuel - Mögelbasen blir vill jag och Vofflan ha också, så det blir Uppsala för den efter Mark är klar med den! :P :wink:

Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

Samuel V skrev:
Jo, men så roterar jag ju heller inte halva Sveriges utbud av basar på veckobasis :wink:
Fast du verkar gott kunna tänka dig göra det med tanke på alla planer du skyltar med.
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

Vofflan skrev:
Samuel V skrev:
Fast du verkar gott kunna tänka dig göra det med tanke på alla planer du skyltar med.

hahahhaa

:lol: :lol:
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Vofflan skrev:
Samuel V skrev:
Touché! :lol:
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

BB3000S skrev:Har fått kombinerad Windmill/Bartolini-GAS känner jag... :roll: :D
Just nu kan jag tänka mig släppa denna för 11.000 kr pga GAS på annat. Tänkte också att det kanske är bättre att satsa på en annan bas med single coil-mikar och passiv elektronik än att börja ändra på den här.

Bild

Askkropp lackad i transparent gräddvit, lönnhals, ebenholzbräda, Schaller-mekanik, TKS Tuningfork-stall, Bartolini-mikar, Aguilar preamp (volym, balans, diskant, mellanregister, bas). Riktigt bra låg b-sträng, inte särskilt tung, mycket fint skick.

/Mats D
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

MatsD skrev:
BB3000S skrev:Har fått kombinerad Windmill/Bartolini-GAS känner jag... :roll: :D
Just nu kan jag tänka mig släppa denna för 11.000 kr pga GAS på annat. Tänkte också att det kanske är bättre att satsa på en annan bas med single coil-mikar och passiv elektronik än att börja ändra på den här.

Bild

/Mats D
Köper jag en till får jag nog Liten efter mig... :roll: :roll: (internt skämt med Liten)

Tack för erbjudandet Mats, men dels måste jag sälja av lite basar innan jag kan rättfärdiga ytterligare inköp, och sen kanske den vita blir lite för lik den blå i känsla och sound även om de är olika individer. Vore intressant att testa dom sida vid sida.

Det gör verkligen inte mig nåt om den finns kvar lite längre fram, och jag tycker absolut att du hellre ska låta den gå vidare som den är nu hellre än att börja modda med mickar och så. Även om det är reversibla ingrepp det handlar om.

Skriv svar