Windmill Groover Jazz - BORTBYTT

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Windmill Groover Jazz - BORTBYTT

Inlägg av MatsD »

Windmill Groover Jazz 4 creme/benvit. Kropp i al, hals i lönn, greppbräda i extremt fin rosewood. Haeussel-mikar (single coil). Mekanik av liten vintagetyp. Kontroller: volym, volym, ton. Mik- och stallkåpor av vintagetyp. Passiv elektronik. byggd i Tyskland åt Windmill av Reudiger Ziesemann på Bassline som anses vara en av de bästa byggarna i världen. Basen är byggd 2008. Gigbag ingår.

Basen är i nyskick och är en riktig player, betydligt skönare än nån Fender jag testat i liknande prislägen och fullt jämförbar med en Fender American Vintage.

Hämtas eller skickas på köparens bekostnad om inte pb-transport kan ordnas förstås.

Pris: BORTBYTT

Några bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den mån 04 maj 2009, 14:27, redigerad totalt 12 gång.
Henko
Medlem++

Inlägg av Henko »

Jag har börjat umgås med tanken att byta bort min röda stingray från -88 mot nåt fenderskt. Hur är halsprofilen på en sån där?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Jag är inte nån expert på halsprofiler men denna är tämligen normal skulle jag säga - inget stabbigt baseballträ och inte platt som en pannnkaka. Jag tycker den är som den ska vara för att kännas bekväm och lättspelad. Jämfört med min svarta Windmill-fyra är greppbrädan en aning smalare nere vid infästningen och jag antar att strängspacingen vid stallet också är något tätare, men den skillnaden är inget jag tänker på när jag växlar mellan basarna.

Redigerat: Nu har jag mätt och greppbrädan på denna Windmillen är ca 60 mm bred vid 20:e bandet medan samma mått på min andra Windmill och andra fyror är ca 3 mm större. Nere vid sadeln är det dock samma smala jazzbasmått som på mina adnra basar, vare sig mer eller mindre, men strängavståndet vid stallet är något mindre än på den svarta windmillen, jag har inget exakt mått dock eftersom jag inte orkade skruva loss kåpan nu.

/Mats D
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Ojojoj vad snygg den var. Tur att jag redan har världens bästa jazzbas, annars hade GASen självantänt och jag exploderat. :shock:
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

REA-BUMP - just nu ON HOLD

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den fre 01 maj 2009, 16:55, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

---

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den ons 29 apr 2009, 11:16, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Varför sälja Windmill??

Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Mark Kung Sthlm skrev:Varför sälja Windmill??
För att jag har tre stycken och för att jag ska köpa Rickenbacker.

/Mats D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

It's a bömp!

/Mats D
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Prisbump - bättre och snyggare bas hittar du inte för pengarna.

/Mats D
Senast redigerad av MatsD den fre 01 maj 2009, 16:56, redigerad totalt 1 gånger.
Användarvisningsbild
fredrikr
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av fredrikr »

Jag tror att jag har sagt det förrut men den skulle se jävligt ball ut bredvid min P-Bass Groover i samma färgschema :). Synd att grabben är student bara.

Jag köper den om 4 år.

Är det big mags på?
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Nej, inga big mags. Och fyra år känns lite länge att ha basen on hold :)

/Mats D
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+

Inlägg av posedin »

Så snygg bas.. Älskar plektrumskyddet!!! Hade det varit en femma så hade det varit min nu.
Fender Jazz Bass 1964, Yamaha TRB 1005, Ibanez Roadstar, Ampeg V4B,
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

den är bättre än en femma så de e bara o köpa! :D
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

posedin skrev:Så snygg bas.. Älskar plektrumskyddet!!! Hade det varit en femma så hade det varit min nu.
Femsträngat är överreklamerat, släng på en drop D-spännis på den här så klarar du de flesta låtar. :D

Annars kanske jag säljer Windmill-femman om du är intresserad, men inte under 11 i så fall och jag ska först kolla hur den låter med min nya rörhäck. För det är bara ett visst missnöje med den moderna ljudkaraktär basen får med Bartolini-humbuckrarna och Aguilar-preampen som fått mig att öht överväga försäljning - jag är en passiv kille eller hur de brukar säga under pride-veckan. Men faktum är att den låter rätt bra nu med min Ashdown MAG300 Evo II sen jag fått båda tks-lådorna, och låter den lika bra eller bättre i den nyinköpta Marshall VBA400-toppen så vetifasen om jag säljer för spelmässigt är den kanonbra. Å andra sidan får jag hem en annan fin femsträngad i veckan, en Fender Roscoe Beck och ett säljbeslut för Windmill-femman beror lite på hur den känns och låter.

/Mats D
Användarvisningsbild
Punkster
Medlem+++

Inlägg av Punkster »

Fasen, vad billigt det blev nu. Intresserad av (del)byten?
/Linus
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Punkster skrev:Fasen, vad billigt det blev nu. Intresserad av (del)byten?
Det är inte förbjudet att komma med bytesförslag. Men situationen är väl sådan att delbyten inte är så intressant. Helbyten är i så fall intressantare. Byten där jag själv får lägga pengar emellan är ännu intressantare. Men allra intressantast är kontanter.

Intressanta hel- eller delbyten kan vara en baslåda på 8 ohm som är ca 65-67 cm bred, en 6-strängad bas, en Rickenbacker 4001 eller 4004 Laredo, en solid state bastopp på 500-600 watt, en Marshall Vintage Modern-combo (gitarr), Fender- och Gibson-gitarrer...

/Mats D
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+

Inlägg av posedin »

Vigebo håller på att lura mig att slå till på en custom Maruszczyk.. Har lite beslutsångest över det.. Sedan så måste huset målas om.. Köpa en ny motor till choppern.. Köpa ett poolskydd för 10 papp så inte barnet ramlar i.. the list goes on..
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

posedin skrev:Vigebo håller på att lura mig att slå till på en custom Maruszczyk.. Har lite beslutsångest över det.. Sedan så måste huset målas om.. Köpa en ny motor till choppern.. Köpa ett poolskydd för 10 papp så inte barnet ramlar i.. the list goes on..
En Maruszczyk är ju inte fy skam det heller, ungefär samma kvalitet som Windmill skulle nog jag (och andra) säga. Fast om det är en Maruszczyk-femma du ska ha så är ju inte Windmillen i den här tråden ett alternativ, däremot min JModern 5. Fast - som sagt - jag har inte riktigt bestämt mig för om den är till salu längre.

/Mats D
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+

Inlägg av posedin »

MatsD skrev:
posedin skrev:Vigebo håller på att lura mig att slå till på en custom Maruszczyk.. Har lite beslutsångest över det.. Sedan så måste huset målas om.. Köpa en ny motor till choppern.. Köpa ett poolskydd för 10 papp så inte barnet ramlar i.. the list goes on..
En Maruszczyk är ju inte fy skam det heller, ungefär samma kvalitet som Windmill skulle nog jag (och andra) säga. Fast om det är en Maruszczyk-femma du ska ha så är ju inte Windmillen i den här tråden ett alternativ, däremot min JModern 5. Fast - som sagt - jag har inte riktigt bestämt mig för om den är till salu längre.

/Mats D
nja jag vill ju ha en cremefärgad med det där röda turtle skyddet samt JM mickar.. bindings och en annan preamp med mera. Men vi får se.. Sandberg lockar oxå.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

OK. En nyfiken ot-fråga: vad är det för chopper du har?

/Mats D
Användarvisningsbild
posedin
Medlem+

Inlägg av posedin »

MatsD skrev:OK. En nyfiken ot-fråga: vad är det för chopper du har?

/Mats D
En gammal stelbenare från -72 med en Yamaha XS 650 motor.. tanken är att fixa ordning den så jag har ngt att brumma med efter jag sålt iväg min andra hoj..

Bild
Le chopper!

Och den andra hojen..

Bild

Bild

Snacka attt pajja din tråd Mats... Sorry!
:)
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Du har i varje fall fjädrar under sadeln på stelbenaren, inte bara en tunn skinnklädd platta att sitta på som man ofta ser.

Jag har också downsized från ett 200.000 kr skrytigt HD-specialbygge till en lätt choppad Kawasaki Z1000 från 70-talet som ser ut så här:

Bild

Det var ju för övrigt jag som inbjöd till att pajja min egen tråd, så du behöver inte be om ursäkt.

/Mats D
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Nä fy, nu funderar jag ju på att använda min Ashdown 500-topp som delbyte om det kan vara av intresse, fast jag behöver den egentligen ju ...
Hmm. Fräck bas eller bastopp? Får fundera.
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Användarvisningsbild
Tössberg
Medlem++

Inlägg av Tössberg »

Aesthetica skrev:Nä fy, nu funderar jag ju på att använda min Ashdown 500-topp som delbyte om det kan vara av intresse, fast jag behöver den egentligen ju ...
Hmm. Fräck bas eller bastopp? Får fundera.
Ovanstående betyder: "är nämnda bastopp av intresse som delbyte?"
Flats och pizzaspade. Plektrum, tumme och fingrar. Pedaler är för excentriker och slapbas för musikhögskolestudenter.
Skriv svar