Jag vet inte så mycke om kontra basar.
Men efter att ha haft besök av Basguden så fick jag berättat för mig att den va riktigt trevlig. Och kunde bli ännu trevligare av lite kärlek.
Äldre tysk Wilfer träkontra från 1950 nånting.
Härligt fin läder gigbag och stråke ingår.
Skickas så klart INTE..
SÅLD
Senast redigerad av Basstore den tis 03 mar 2009, 19:55, redigerad totalt 2 gång.
Ale skrev:Oj. Ganska billigt för en Wilfer, trots skicket.
Kan bli en riktig kanonbas med lite renovering den här, köp någon.
10000, och en renovering för kanske 20000 så har man en kalasbra jazzbas.
Vadå 20k-renovering? För det visuella eller grejer som behövs för sound och spelkänsla? Har noll koll på kontra-världen ska tilläggas.
Helt klart. En full restoration börjar på 20000, men kan gå upp över 100000 om det är en fin bas och mycket jobb.
Nu hade jag inte lagt så mycket på en Wilfer, men en 20k renovering är den klart värd.
Jag undrar också vad som har hänt längst ner i hörnet på kroppen. Fuktskada? Färg? Brännskadad?
Hur som helst, att renovera något som är sådär snyggt slitet till nyskick är väl att ta i. Den är ju skitsnygg som den är nu, patina för bövelen! Så länge det inte krävs några ingrepp för att få den i spelbart skick så tycker jag inte att det ska läggas några pengar på att renovera den. Tänk om det hade varit en orginal P-bas från 50-talet i lite halvslitet skick. Vem skulle komma på tanken att restaurera för att få den att se ny ut? Inte jag iaf...
Min högst personliga åsikt iaf, totalt blåst på kontror som jag är...
Men de ja tror Ale syftar på eftersom han är lite mer kontrabasist än vad du och jag är.
Så tror ja han menar: fixa till bubblan vid staget, slipa greppbrädan, samt piffa till listerna runt om som är lite kantstötta o så.. Tror inte Ale har tänkt att slipa ner den och lacka den blå.