Troligtvis inte nära i alla fall.Samuel V skrev:Hmmm...sitter precis och funderar på om det är samma familj (Wilfer) som grundade Framus, och senare Warwick.
Wilfer Kontra [SÅLD]
- edvin
- Medlem++
Men kanske skulle lacka den blå flake?marcbass skrev:Jag håller med dig Punkster.
Men de ja tror Ale syftar på eftersom han är lite mer kontrabasist än vad du och jag är.
Så tror ja han menar: fixa till bubblan vid staget, slipa greppbrädan, samt piffa till listerna runt om som är lite kantstötta o så.. Tror inte Ale har tänkt att slipa ner den och lacka den blå.

grejor
- Ale
- Medlem++
marcbass skrev:Jag håller med dig Punkster.
Men de ja tror Ale syftar på eftersom han är lite mer kontrabasist än vad du och jag är.
Så tror ja han menar: fixa till bubblan vid staget, slipa greppbrädan, samt piffa till listerna runt om som är lite kantstötta o så.. Tror inte Ale har tänkt att slipa ner den och lacka den blå.

Precis, det handlar mer om att förbättra funktionen och byta ut en del hårdvara. Men som sagt, en full restoration hade man nog inte gjort med en Wilfer som redan är så sliten, men en renovering så har man en bra on the road bas.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
-
- VIP medlem
- Ale
- Medlem++
+1marcbass skrev:BUMP!
Testade basen idag, någon måset slå till, löjligt mycket bas för pengarna.
Mycket lättspelad, perfekt för nybörjare eller jazzlirare.
Sargarna i fint skick förrutom liten skada i nedre sargen, som inte ska vara för svårt att fixa för en fiolbyggare.
Annars överlag väldigt fin, även halsinfästningen, greppbräda och lock.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Ampeg
Nova Craft
- Peavey Dude
- Medlem++
- hosse
- Medlem+++
Göteborg ringde, du skulle visst åka tillbaka.Zon Sonus Special skrev:nehe, springer han då?hosse skrev:nehej, nu driver du med oss? bok läser man ju i. den gubben går inte..daionsavage skrev:BokAle skrev:Betsat rosenträ.marcbass skrev:Vad kan de annars va för trä Ale?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."
www.myspace.com/sleepingdervish
snus och kaffe, a match made in heaven.
"When in doubt, skriv 'dom'."