Smalt grenuttag?
-
- Medlem+
Smalt grenuttag?
Guranisten i mitt band köpte nyss ett pedalbord från Gator.
Det är av den lutande modellen där det finns lite utrymme på undersidan.
Han hade tänkt att placera ett grenuttag för sina adaptrar i det utrymmet, men adaptrarna och grenuttaget blev för stort tillsammans.
Är det någon som vet om det finns smalare/mindre grenuttag? Jag tror att han bara behöver 3 kontakter.
Tyvärr kan han inte använda en Fuel Tank eller liknande då han kör på pedaler med 4,5 , 9 och 18v.
Han hade tänkt att placera ett grenuttag för sina adaptrar i det utrymmet, men adaptrarna och grenuttaget blev för stort tillsammans.
Är det någon som vet om det finns smalare/mindre grenuttag? Jag tror att han bara behöver 3 kontakter.
Tyvärr kan han inte använda en Fuel Tank eller liknande då han kör på pedaler med 4,5 , 9 och 18v.
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- newheartshadow
- VIP medlem
Re: Smalt grenuttag?
TredoX skrev:Guranisten i mitt band köpte nyss ett pedalbord från Gator.
han borde kunna använda en Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus så länge ingen av pedalerna behöver växelström.
http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack
- TDHP
- Forumvärd
Man kan ju tillverka en egen grenkontakt med 3st lösa honor i ena änden och en hane i andra änden. då kan man lägga varje adapter där den får plats.
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
Resten är bara för att det är kul!
TDHP

TDHP
-
- Medlem+
Skulle ju fungera, grejjen är den att han har just köpt massor av adaptrar som ska passa prylarna ^^ Vet inte hur sugen han är.newheartshadow skrev:
han borde kunna använda en Voodoo Lab Pedal Power 2 Plus så länge ingen av pedalerna behöver växelström.
http://www.voodoolab.com/pedalpower_2.htm
Kan föreslå en Voodoo lab-låda annars.
Det kanske kan fungera, finns det "byggsatser" på classe eller kjell co?TDHP skrev:Man kan ju tillverka en egen grenkontakt med 3st lösa honor i ena änden och en hane i andra änden. då kan man lägga varje adapter där den får plats.
Vad behöver man för att "förgrena". Eller kopplar man bara vidare kablarna från kontakt till kontakt?
Fender Jazz Bass American Standard (2008) | Fender Mustang CIJ |Ibanez SRX 500 | Gallien-Krueger 1001RB | GK 410 & 115 | Fender Bassman 50w '68 | Fender Bassman 212 '68 |
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- TDHP
- Forumvärd
Nä, man får köpa lösa kontakter och kablar, så det krävs ett visst mått av kunnande. Man kan ju antingen koppla vidare från kontakt till kontakt eller använda en kopplingsdosa som isf lämpligen skruvas fast i pedalbordet.TredoX skrev:Det kanske kan fungera, finns det "byggsatser" på classe eller kjell co?TDHP skrev:Man kan ju tillverka en egen grenkontakt med 3st lösa honor i ena änden och en hane i andra änden. då kan man lägga varje adapter där den får plats.
Vad behöver man för att "förgrena". Eller kopplar man bara vidare kablarna från kontakt till kontakt?
Fender P75, Fender P69, MXR M80, Mesa M9 Carbine, Mesa Diesel 4X10-1X15-2X10.
TDHP

TDHP
- mikkejohansson
- Medlem++
-
- Medlem+
Det är en Korg Kaos Pad som går på 4,5.mikkejohansson skrev:Vad för pedal går på 4,5v? 9 och 18 funkar från Fueltank annars...
Är det stora eller lilla Gatorbordet?
I nuläget har han bara 2 pedaler som körs på 9v varav 1 som han länkar (boss-pedaler brukar ju ha DC out).
Det är det lilla.
TDHP
Men det som behöver är alltså:
Kabel med 3-ledare
Jordad hane
3 jordade honor
Hur kopplar man sen?
Karma Tree är bandet.
Karma Tree är bandet.
- Folxam
- Medlem+
Om inte nån av adaptrarna är jordade, vilket jag misstänker att de inte är (europakontakter) så behövs inga jordade uttag...
Alltså krävs tvåledad kabel och uttag med två hål, sen borde resten vara rätt straight-forward?

36-1059 På Clas Ohlson, klipp och klistra ...
Eller ännu mer Clas i Sjön:

Alltså krävs tvåledad kabel och uttag med två hål, sen borde resten vara rätt straight-forward?

36-1059 På Clas Ohlson, klipp och klistra ...
Eller ännu mer Clas i Sjön:

Senast ändrad av Folxam den fre feb 30, 2004 13:37, ändrad totalt 4545981732 gånger
- EmilBygde
- Medlem+
Återupplivar denna tråd, eftersom jag hittade den när jag sökte lösning på exakt samma problem.
Lösningen är en dosa som heter Euroslim och finns på Bauhaus. Kommer i svart eller vitt och kostar 50:-
Lösningen är en dosa som heter Euroslim och finns på Bauhaus. Kommer i svart eller vitt och kostar 50:-

- bassace
- Medlem+
- Kontakt:
En sådan här?EmilBygde skrev:Återupplivar denna tråd, eftersom jag hittade den när jag sökte lösning på exakt samma problem.

~ banden jag spelar i ~
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
https://goingbig.se
https://greatnorthern.se
- EmilBygde
- Medlem+
Ja men precis =)