Ett gig du fick av mig eftersom jag var dubbelbokad. Jag har ett gig med Elvis och Mozart på månen istället.GrafZeppelin skrev:Jag ska spela med Beatles imorgon på Antarktis.
Credits, ett känsligt ämne...
- bootsy
- Medlem+++
- bootsy
- Medlem+++
Exakt, Dupont. Så kan de spara lite på backlinekostnaden på månen...dereborn skrev:Solklart, käre Dupond! Så praktiskt att vi båda föredrar MESA.bootsy skrev:Ja, ni är förband till oss, va?dereborn skrev: Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Just så, Dupond! Vi månar ju om att hålla kostnaderna för backline nere.bootsy skrev:Exakt, Dupont. Så kan de spara lite på backlinekostnaden på månen...dereborn skrev:Solklart, käre Dupond! Så praktiskt att vi båda föredrar MESA.bootsy skrev:Ja, ni är förband till oss, va?dereborn skrev: Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
- bootsy
- Medlem+++
Månar gör vi, Dupont!dereborn skrev:Just så, Dupond! Vi månar ju om att hålla kostnaderna för backline nere.bootsy skrev:Exakt, Dupont. Så kan de spara lite på backlinekostnaden på månen...dereborn skrev:Solklart, käre Dupond! Så praktiskt att vi båda föredrar MESA.bootsy skrev:Ja, ni är förband till oss, va?dereborn skrev: Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Javisstja, mina ursäkter till trådstartaren!dereborn skrev:Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
Ariel Sharon och Yassir Arafat ska för övrigt "sitta in" i bandet och spela visselpipa kopplad till tryckluftskompressor respektive telharmonium så jag kommer lägga till dom i CV:t också.
DET blir cool! Idi Amin, Bin Ladin o Fidel Castro ska vara backlinetechs åt oss, kan man lägga till dom fast dom bara e med i crewet?GrafZeppelin skrev:Javisstja, mina ursäkter till trådstartaren!dereborn skrev:Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
Ariel Sharon och Yassir Arafat ska för övrigt "sitta in" i bandet och spela visselpipa kopplad till tryckluftskompressor respektive telharmonium så jag kommer lägga till dom i CV:t också.
- BBQV
- Forumvärd
Så bra för crewet att ni gigar på månen! Allt blir ju så mycket lättare där...dereborn skrev:DET blir cool! Idi Amin, Bin Ladin o Fidel Castro ska vara backlinetechs åt oss, kan man lägga till dom fast dom bara e med i crewet?GrafZeppelin skrev:Javisstja, mina ursäkter till trådstartaren!dereborn skrev:Jaja, men den här tråden handlar om gig vi har GJORT. Du får skriva om det i övermorgon. Då ska jag också lägga in giget som jag gör i morron med Jimi Hendrix - på månen.
- Myxomatosis
- Medlem+
Näää... det där stämmer väl ändå inte?bootsy skrev:Jag kompade Glen Gould när han framförde sin tolkning av Zappas 200 motels på melodika på Scandinavium igår.

Jag var ju där och lirade harpa bakom Kurt Cobain igår. Kvällens höjdpunkt var definitivt när Tupac kom in på direktlänk och de tillsammans framförde en smäktande tolkning av Giant steps.
- Pentastar
- Medlem++
Re: Credits, ett känsligt ämne...
För att ta med påp CV't eller Cred så ska det vara genuint.Grafen skrev:Var tycker ni gränsen går för när man kan lista en artist till sina meriter?
Själv slås jag ideligen av att vissa okända musiker har sådana creditlistor att man bara baxnar. Arenaartist efter arenaartist men man finner aldrig deras namn på några plattor eller ser dem live. Och när man skrapar lite på ytan visar det sig att det rör sig om "nåt jam på en hotellbar -87" eller "tamburinpålägg på en remix som aldrig kom med på platta"... En del tycker det är pinsamt, andra inte.
Själv brottas jag med den här avvägningen varje gång jag ska skriva CV och det blir olika hela tiden (förutom Thore Skogman som jag alltid nämner trots att jag bara spelat med honom EN gång!).
Spela med Tore Skogman kan man ta med om man blivit ombedd att göra det på en professionell nivå.
Har man personligen blivit ombedd att göra något ska man ha det som merit annars är det bara en tillfällighet som kunde hända vem som helst.
Att råka på att få med en etablerad musiker på sin platta kan väl hända.
Var det i fyllan och villan så ska det inte stå med. Blev kändisen tillfrågad och tackade ja under professionella omständigheter så ska det vara med.
De som ger cred för minsta småsak försöker bara sola sig i andras glans.
Time is a cruel companion
- Gamba
- Medlem++
för att få CV:t att se lite mer ut kan man använda sig
av ett sk "Charlie Parker index"
systemet går att applicera på valfri artist
går i korthet ut på följande
Charile Parker = index 0
har du spelat med C P =index 1
har du spelat med någon som har spelat med C P = index 2
har du spelat med någon som har spelat med någon som har spelat med C P =index 3
osv i all oändlighet
på det viset kan man få med rätt många musiker i sitt CV
när man kommer till ca index 10-15 brukar det bli en del
(orkade inte läsa hela tråden förslaget kanske redan finns)
hoppas ni förstår att detta var en slags "ironi"
men jag har faktiskt träffat folk som på fullt allvar
använder sig av "C-P index"
av ett sk "Charlie Parker index"
systemet går att applicera på valfri artist
går i korthet ut på följande
Charile Parker = index 0
har du spelat med C P =index 1
har du spelat med någon som har spelat med C P = index 2
har du spelat med någon som har spelat med någon som har spelat med C P =index 3
osv i all oändlighet
på det viset kan man få med rätt många musiker i sitt CV
när man kommer till ca index 10-15 brukar det bli en del
(orkade inte läsa hela tråden förslaget kanske redan finns)
hoppas ni förstår att detta var en slags "ironi"
men jag har faktiskt träffat folk som på fullt allvar
använder sig av "C-P index"
- bootsy
- Medlem+++
- Night Prowlèr
- Medlem
- Peavey Dude
- Medlem++
-
- Medlem+