Tänkte bara höra om ni har lite tips på 1. lätta låtar som funkar för nybörjare. 2. vad man ska tänka på som lärare när man lär ut till nybörjare. Tacksam för lite tips, idéer och egna erfarenheter!

Tja...affe_kaffe skrev:på tordsdag ska jag va med ett gäng ungdomar som ska lära sig spela med varandra som en lite grupp. alla är nybörjare och jag ska då fungera som en lärare som ska hjälpa dem att komma igång.
Tänkte bara höra om ni har lite tips på 1. lätta låtar som funkar för nybörjare. 2. vad man ska tänka på som lärare när man lär ut till nybörjare. Tacksam för lite tips, idéer och egna erfarenheter!
fan va kul! när jag jobbade på kommunala musikskolan så hade jag och farsan (som är musiklärare där) ett "rockband" med några kids från högstadiet. det var hur kul som helst. de var hyfsade nybörjare... nått barreackord här och var, lite pekfingervals på bas och raka 4'or på trumman. det blev rätt mkt creedence och AC/DC... och smoke on the water, givetvisaffe_kaffe skrev:på tordsdag ska jag va med ett gäng ungdomar som ska lära sig spela med varandra som en lite grupp. alla är nybörjare och jag ska då fungera som en lärare som ska hjälpa dem att komma igång.
TDHP skrev:Skit i hur det låter, är DOM nöjda så är DU nöjd!