Femder Jazzbas 2008

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+

Femder Jazzbas 2008

Inlägg av caulev »

Hejsan!
Provspelade på en Jazzbas inne på Börsen i Malmö.
Tyvärr en fyra och jag är ute efter en femma.
Den känndes underbar. Tittar man på den så ser den ut som Sadowsky:n som är till salu här på forumet fast med lönngreppbräda.
Pris 13.990.
Något måste Fender ha gjort nu med tanke på hur den känndes o lät. Och lätt var den också, känndes en bit lättare än min Sandberg.
Tyvärr så finns den inte i detta utförande med fem strängar. Endast i andra färger. priset blir då 15.990.
Det var alltså en American Standard USA.
Någon som testat och håller med?
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Tycker nya Am. Standarden är rejält mycket trevligare än de Sandberg jazzbasarna jag provat.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

Fender AM STD är good stuff. Framförallt de nya.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+

Inlägg av caulev »

Ja den känndes bra rakt igenom alla strängar.
Snygg var den osso.
:D
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Användarvisningsbild
lowfreq
Medlem++

Inlägg av lowfreq »

Jag har testat nya Am Std jazz både 4 o 5 strängade. De är riktigt bra, stabila i både bygge, spelbarhet och ton. Känns gedigna.

Om det är en vit femma du vill ha så är det ju bara att Börsen beställer en från lagret i Holland.

Jag testade en vit Jazz-5:a på Deluxe Musik i Sthlm och den var kanon. Bra B-sträng också.
Don't mess with me, I do not want any treble!
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Nu är jag inte med riktigt - har du köpt en fyra och vill byta den mot en femma - eller har du bara postat tråden under säljes av misstag?

/Mats D
Användarvisningsbild
JMP
Medlem+

Inlägg av JMP »

MatsD skrev:Nu är jag inte med riktigt - har du köpt en fyra och vill byta den mot en femma - eller har du bara postat tråden under säljes av misstag?

/Mats D
Tar mig friheten att svara....
Jag tror inte du missförstått ngt. Han skriver ju klart och tydligt att den är till salu på Börsen i Malmö. Han har ju även angett priset, så är du intresserad är det ju bara att åka dit och handla. ;)
Användarvisningsbild
caulev
Medlem+

Inlägg av caulev »

Ja fel som in i bomben! :oops:
Jag ville berätta att jag hade testat en Fender Jazzbas som jag tyckte känndes riktigt bra. Men jag vill ha en femma. Den jag provspelade var en fyra. Jag har dessutom en Sandberg till salu, men det vet ni nog redan. :D
Fender Jazzbass 76´
Unicorn Artist 5
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

caulev skrev:Ja fel som in i bomben! :oops:
Jag ville berätta att jag hade testat en Fender Jazzbas som jag tyckte känndes riktigt bra. Men jag vill ha en femma. Den jag provspelade var en fyra. Jag har dessutom en Sandberg till salu, men det vet ni nog redan. :D
Jag har en fender jazzbas deluxe femfingrad. Kanonfin bas. aktiv elektronik, lättspelad och lönnbrädan ger den en tokfin klang.

sustain till oändlighet.
Skriv svar