Jazz -74 [Börsen Malmö]

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Skriv svar
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Jazz -74 [Börsen Malmö]

Inlägg av Mike »

Är det bara jag, eller är priset på den här helt vansinnigt? :shock:
http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5590945
TVR!
Because Porsche are for girls.
Användarvisningsbild
Hugo Drax
Medlem+

Inlägg av Hugo Drax »

Vafan. Jag är ju inte direkt någon prisexpert på gamla basar, men att döma av vad man sett i annonser tidigare så verkar det där ju nästan vara lite att ta i :S
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Den ser ju väldigt fräsch ut faktiskt. Men 32 är för mycket. 25 hade vart mer rimligt, om den är så fin som den ser ut. Annars brukar de väl ligga på 20-22.
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
Pentastar
Medlem++

Re: Jazz -74 [Börsen Malmö]

Inlägg av Pentastar »

MikeO skrev:Är det bara jag, eller är priset på den här helt vansinnigt? :shock:
MB har ingen som helst koll.
Men de har inte gett något för den när de tagit den i inbyte så de har råd att sitta på dem tills någon tar den på månadbetalning.
Time is a cruel companion
Användarvisningsbild
macahan
Medlem+++

Inlägg av macahan »

Dom skyller väl kanske på kronans värde, jag vet att kamerautrustning just nu håller på att gå upp i pris med ca 30% på grund av svag krona..
Användarvisningsbild
bootsy
Medlem+++

Inlägg av bootsy »

Jävla svin.
Stallet liknar mest ett veteflak.
Användarvisningsbild
BBQV
Forumvärd

Inlägg av BBQV »

25 kan jag sträcka mig till om caset är original...
"If you reach perfection your standards are too low."

Presentation
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

Ni missar ju det viktiga grabbar. Det står ju klart och tydligt i annonsen att basen blir bättre med åren. Tänk vad bra den kommer att vara när min son på 9 månader blir 30 år ;)
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

RolleHarris skrev:Ni missar ju det viktiga grabbar. Det står ju klart och tydligt i annonsen att basen blir bättre med åren. Tänk vad bra den kommer att vara när min son på 9 månader blir 30 år ;)
Jag väntar ivrigt på att vintage-bubblan ska spricka! :twisted:

Hoppas det händer... :roll:
Basar: Två rosa, en ihålig gulrödsvart, en lång bakvänd svartbrun, en kort röd. Förstärkare: En stor blåsvart
Användarvisningsbild
straightedge79
VIP medlem

Inlägg av straightedge79 »

BarbequeVillage skrev:25 kan jag sträcka mig till om caset är original...
Det kan jag hålla med om men dom tar ju i lite väl...

Snygg va den i alla fall!!!
EGC 500, Oljabacker & Moog Sub Phatty
Verellen Kalaloch, Tecamp 612+215
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Re: Jazz -74 [Börsen Malmö]

Inlägg av BB3000S »

Pentastar skrev:
MikeO skrev:Är det bara jag, eller är priset på den här helt vansinnigt? :shock:
MB har ingen som helst koll.
Men de har inte gett något för den när de tagit den i inbyte så de har råd att sitta på dem tills någon tar den på månadbetalning.
Koll eller inte så tror jag du har helt rätt i det där med avbetalning.
Men titta! Det blir ju bara 1.250:- i månaden i 36 månader, det har jag ju precis råd med!! :D :D :roll: :P

Vid cashaffär är det kanske inte omöjligt att man kan få ner det till närmare 25k skulle jag tro. Man gör sällan kap på musikaffärer, men snygg var den iaf!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Det finns nog lite prutmån på det där för den som cashar och andra får ju som sagt en trevlig avbetalningsplan i stället. Personligen skulle jag inte slanta upp en krona mer för en CBS 70-talare än för en ny jazzbas (som i 9 fall av 10 är ett bättre instrument), men som vintagemarknaden ser ut så får man nog snart acceptera att en 74 i fint men patinerat skick drar iväg bortåt 30 loppor.

/Mats D
Användarvisningsbild
BasBonkers
Medlem

Inlägg av BasBonkers »

Jag kan tänka mig att sälja min 75:a för 25k :wink:
It's always "a" dildo. Never say "your" dildo or "his/her" dildo.
Användarvisningsbild
Mike
The Transporter

Inlägg av Mike »

BasBonkers skrev:Jag kan tänka mig att sälja min 75:a för 25k :wink:
Jag kan tänka mig att köpa den för 15'. ;)
TVR!
Because Porsche are for girls.
bassplayer
Medlem+

Inlägg av bassplayer »

Musikbörsen i Malmö har alltid varit och kommer förmodligen alltid vara ett stort skämt. Faktum är att det blivit ännu värre sedan deras enda normalbegåvade och socialt kompetente säljare, Jocke Sandberg, slutat och blivit butikschef på 4Sound.
YZZ
Medlem++

Inlägg av YZZ »

bassplayer skrev:Musikbörsen i Malmö har alltid varit och kommer förmodligen alltid vara ett stort skämt. Faktum är att det blivit ännu värre sedan deras enda normalbegåvade och socialt kompetente säljare, Jocke Sandberg, slutat och blivit butikschef på 4Sound.
+ miljarder

MB i malmö är rent ut sagt skitkassa.
Rickenbacker 4003 - 80, Wal Mach I - 82, "Dtuner" Custom Jazz Bass (föredetta Cimar), Burny Eagle, + en massa annat skit.

YZZ
RolleHarris
Medlem++

Inlägg av RolleHarris »

MatsD skrev:Det finns nog lite prutmån på det där för den som cashar och andra får ju som sagt en trevlig avbetalningsplan i stället. Personligen skulle jag inte slanta upp en krona mer för en CBS 70-talare än för en ny jazzbas (som i 9 fall av 10 är ett bättre instrument), men som vintagemarknaden ser ut så får man nog snart acceptera att en 74 i fint men patinerat skick drar iväg bortåt 30 loppor.

/Mats D
Ja det där har jag funderat på. Varför kommer det sig att 70-tals Fender blivit så himla dyra? Dom är väl kända för att vara tunga och att de skiljer sig stort i kvalitet. Vintage Fender är väl bara coolt pre-CBS trodde jag i flera år men se där vad fel jag fick :roll:
Jag minns att jag fick råd på GMF för några år sedan att om jag skulle köpa en 70-talare så skulle den testas noga och väl för att se så att man fick ett bra ex. Eller är jag helt ute och cyklar nu?
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Jomen tjena.....grattis till den knäppgök som betalar det priset....
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Kultivator
Medlem++

Inlägg av Kultivator »

Vi borde kanske lägga ut en varningstråd i typ.. "elbasar" sektionen av forumet så inte någon intet ont anande PB-medlem köper den till det priset. Eller så smyger någon dit och sätter nån slags "Priset ej godkänt av PrataBas.se" klistermärke på den :P
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

MB Malmö är världshistoriens största skämt. Musikaffärer överlag, men framförallt MB Malmö.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
bashenrik
Medlem

Inlägg av bashenrik »

Kultivator skrev:Vi borde kanske lägga ut en varningstråd i typ.. "elbasar" sektionen av forumet så inte någon intet ont anande PB-medlem köper den till det priset. Eller så smyger någon dit och sätter nån slags "Priset ej godkänt av PrataBas.se" klistermärke på den :P
Det finns utan tvekan en viktig konsumentskyddsaspekt här. Riktigt bra idé med någon form av ej prisgodkänd - märkning. Dessutom torde denna prissättning ligga i gränslandet för bedrägeri!
Användarvisningsbild
Tjoffe
Medlem+

Inlägg av Tjoffe »

Fan! Hade jag haft tretti loppor hade jag köpt basen.. Bara för att bli "den där knäppgöken som köpte 74:a-jazzen till överpris".. Jag skulle bli känd!
Användarvisningsbild
GurraG
Medlem++

Inlägg av GurraG »

Tjoffe skrev:Fan! Hade jag haft tretti loppor hade jag köpt basen.. Bara för att bli "den där knäppgöken som köpte 74:a-jazzen till överpris".. Jag skulle bli känd!
http://sv.wikipedia.org/wiki/Herostratos
When in doubt, LÄS PÅ! -Chriller
Ja, jag har en keps som det står "besserwisser" på.
www.myspace.com/parisdakarmusic
Masayo
Medlem++

Inlägg av Masayo »

YZZ skrev:
bassplayer skrev:Musikbörsen i Malmö har alltid varit och kommer förmodligen alltid vara ett stort skämt. Faktum är att det blivit ännu värre sedan deras enda normalbegåvade och socialt kompetente säljare, Jocke Sandberg, slutat och blivit butikschef på 4Sound.
+ miljarder

MB i malmö är rent ut sagt skitkassa.
MB i Jönköping är också urusla.
Fender Jazz Bass - 1966 / Squier Classic Vibe 60's Jazz Bass - 2012 / Fender Rumble 100
Skriv svar