Lägger ut en annons här åt en bekant i USA (men för tillfället stationerad i Mexico) på en -75 P-bas och en -78 Rickenbacker. Båda ska vara helt original. Har fler detaljbilder på stämplar osv. Skicka ett pm så mailar jag över bilderna vid intresse.
Jag kan inget om vintageinstrument så är det något som inte verkar som jag säger så hänvisar jag till säljare. Jag kommer inte blanda mig i affären. Blir ni intresserade och är det även efter ni sett det. bilder så får ni kontaktinfo. till säljaren och sköta resten själva.
Pris: $1500/st MED frakt.
Edit: Han har givetvis inga problem med att skriva ner värdet på basarna för att slippa lite avgifter i tullen... Riskerna med det känner ni till dock.
Senast redigerad av Jensa den tis 10 mar 2009, 12:44, redigerad totalt 5 gång.
kmo skrev:Är det bilden som ljuger eller är greppbrädan på p-basen omlackad? Tar ju tyvärr bort en hel del mojo..
Greppbrädan är lackad med poly-lack och resten av halsen med cellulosa. Därav ser greppbrädan alldeles ny ut, medan huvud och hals har gulnat. Det ska alltså se ut så
Och Vofflan, det är väl $1500/st. för basarna, eller...
Anders
Basar: Rickenbacker 4001 -74, Fender AVRI `64 Jazz Bass, Ampeg Dan Armstrong -70
Det står inte att det är en 4001:a men om årtalet stämmer så ska det väl vara det för så vitt jag vet så kom inte 4003:an fören 1979.
Bassmaniac skrev:
kmo skrev:Är det bilden som ljuger eller är greppbrädan på p-basen omlackad? Tar ju tyvärr bort en hel del mojo..
Greppbrädan är lackad med poly-lack och resten av halsen med cellulosa. Därav ser greppbrädan alldeles ny ut, medan huvud och hals har gulnat. Det ska alltså se ut så.
Det var en nyhet för mig. Har du det från säker källa för så vitt jag vet så lackas hela rickarna i en speciell blandning av lack som är lite hemlig men i huvudsak ska vara cellulosabaserad, jag har inte hört nåt om att greppbrädan lackas i nån annan lack.
Dramo skrev:Vad är det för färg på Ricken? Coffee-burst?
Den ser skithäftig ut oavsett. P-basen är porrig den med!
Den är lite för mörk och kontrastrik för att vara en autumn glo, ser ut som den burst de nuförtiden kallar Montezuma Brown men jag vet inte om den beteckningen användes på 70-talet.