Makten skrev:blackparkas skrev:Makten: Kan köpa det, men jag tycker du är dum som missar en hel del tevlig musik som förvisso oftast INTE spelas på radion, men ibland så kommer det något som faktiskt förvånar.
Ja, visst gör det! Men det är verkligen inte ofta, och dessa låtar är heller inte kommersiella utom i ytterst få undantag.
Tillägg: Hur som helst är det ju helt omöjligt att lyssna på radio. Jag får fan slaganfall och panikångest av att höra all vidrig r&b, vilket verkar vara det enda som spelas i alla kanaler.
Det är bara det att jag tycker det är lite fånigt med den inställningen att "allt kommersiellt är skit" (bajs?).
Tror inte någon här inne skulle tacka nej till att få spela på heltid och dessutom tjäna bra med pengar - på att spela musik du gillar och kanske varit med att skriva/spela in
Nej, men då måste man ju gilla kommersiell musik, och det gör inte jag. Jag skulle inte vilja spela och tjäna pengar på musik som jag inte gillar. Jag är helt ointresserad av att leva ut nån slags rockstjärnedröm. Faktum är att jag helst skulle slippa hela den biten även om musiken sålde bra.
Håller ju egentligen helt med dig ang radion. De radiokanler man kan få in utanför sthlm är det bara Måns Selmerlöv och Sunblock på, och det framkallar kräkningar även hos mig. Dock så vill jag inte såga allt på radion då det iaf varit kanske 1 av 12 låtar som varit rock n roll på radion det senaste halvåret, och det är inte illa.
Se´n ang kommersiell musik så nämnde jag ju just att "få spela musik du gillar, och tjäna pengar på det", så någon musik du inte gillar behöver du inte lira!
Johannes: Tänker inte såga nå´t, mina exempel som jag tog upp skulle jag aldrig sagt, jag lessnade på att skriva där när jag skrev "och en massa annat trams" för jag orkade inte fundera på vad som jag faktiskt lyssnar på.
Men det är väl kanske så egentligen. Det blir mest rock nuförtiden, och lite Country och Blues när det faller på.
För min del är Rock, Country, Blues, Hårdrock och Metal så otroligt olika, men det har nog med åldern att göra.
När ni gamla stofiler var unga då fanns det rock, hårdrock, jazz, country, schlager att välja på.
Det fanns inte 7000 olika sorters dödsmetall eller 2000 olika sorters Hardcore..
Det är väl främst inom den tyngre musiken som det finns så otroligt många genrer.
För en schlager-drottning låter säkerligen Soilwork och Pantera exakt lika dant, medan det egentligen är 2 helt olika musikstilar, så det beror väl lite på omständigheter också..
Nåja... jag är grymt trött och bilen är paj och jag har inte fått repa på en månad så det är lite slut i kolan för tillfället...
En del som jag skrivit det senaste dygnet måste ha sett konstigt ut..