Sadowsky RV-5 Såld!

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
DoggyD
Medlem++

Inlägg av DoggyD »

MatsD skrev:Jag försöker bara anpassa mig till anything goes som uppenbarligen gäller på annonssidorna här på PrataBas, och utan att vilja vara otrevlig och utan avsikt att göra otillbörlig reklam för min egen bas (även om det kan uppfattas så) så kan jag ju ändå inte låta bli att undra (högt för att få respons) varför ett instrument ur Sadowskys b-serie ska kosta över 10 papp mer begagnat än min Windmill som dessutom är mer påkostad med lullull som du säger Vofflan. Dessutom så är det väl så (om jag är rätt underrättad) att Windmill gör sina basar själva (förr i Tyskland, nu i USA) medan Sadowsky har en massa legotillverkande underleverantörer. Invändningen att min JModern inte låter klassisk jazz utan är mer hitech medan denna kanske gör det är knappast heller relevant för själva prisdiskussionen, jag menar jag har en Squier Jazz för 2.500 kr som låter klassisk jazz hela vägen. Det var ju inte den karaktärsskillnaden jag ifrågasatte

Men om en japan-Sadowsky verkligen är så bra så lär det väl komma ett gäng kommentarer här som bekräftar detta och då har jag ju snarare hjälpt till att göra reklam för Bootzys bas, eller hur?

/Mats D
Sadowsky's b-serie var det, Yesireeeeeee. LOL
För att inte tala om Laklands b-serie. LOLROTFWPIMP
Eller någon annan b-serie för den delen.
:poke:
Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+(+)
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

En reflektion är att det tycks råda nån slags sekterism och nepotism här. Om en annons ligger ut på Blocket, Vendolin osv så är den fritt byte att racka ned på med vilka ord som helst - läs bara kommentarerna i tråden om p-basen från '51. Inte sällan startas det t o m särskilda trådar för att ondgöra sig över nån säljare på en annan annonssajt, hur korkad han är, vilken slirig nasare han är, vilken skev prisuppfattning han har osv.

Men en tämligen harmlös kommentar om priser och märkeshysteri när det eventuellt kan tänkas gälla en av våra egna baspratare verkar vara väldigt aja baja. Jag vet inte om jag är beredd att ställa upp på den vi och dom-attityden.

Sedan vill jag återigen klargöra - särskilt för säljaren Bootzy här som fått för sig att jag är ledsen, kinkig och bitter över att jag inte får min bas såld - att det ingalunda förhåller sig så. Det var måhända en infallsvinkel som riskerade att missuppfattas, jag skulle kanske exemplifierat med nån annan bas som inte var min egen för att undvika den typen av spekulationer om egennytta. Men fakta är att jag faktiskt sålt just denna Windmill-basen (eller bytt bort den om vi ska vara noga) och nyligen köpt tillbaka den igen, så jag är egentligen inte särskilt angelägen om att sälja den, bara lite nyfiken på att testa nåt annat, och jag är absolut inte desperat och bitter om det skulle ta lite tid att hitta en köpare eller bytespartner.

/Mats D
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

MatsD skrev:En reflektion är att det tycks råda nån slags sekterism och nepotism här. Om en annons ligger ut på Blocket, Vendolin osv så är den fritt byte att racka ned på med vilka ord som helst - läs bara kommentarerna i tråden om p-basen från '51. Inte sällan startas det t o m särskilda trådar för att ondgöra sig över nån säljare på en annan annonssajt, hur korkad han är, vilken slirig nasare han är, vilken skev prisuppfattning han har osv.

Men en tämligen harmlös kommentar om priser och märkeshysteri när det eventuellt kan tänkas gälla en av våra egna baspratare verkar vara väldigt aja baja. Jag vet inte om jag är beredd att ställa upp på den vi och dom-attityden.

Sedan vill jag återigen klargöra - särskilt för säljaren Bootzy här som fått för sig att jag är ledsen, kinkig och bitter över att jag inte får min bas såld - att det ingalunda förhåller sig så. Det var måhända en infallsvinkel som riskerade att missuppfattas, jag skulle kanske exemplifierat med nån annan bas som inte var min egen för att undvika den typen av spekulationer om egennytta. Men fakta är att jag faktiskt sålt just denna Windmill-basen (eller bytt bort den om vi ska vara noga) och nyligen köpt tillbaka den igen, så jag är egentligen inte särskilt angelägen om att sälja den, bara lite nyfiken på att testa nåt annat, och jag är absolut inte desperat och bitter om det skulle ta lite tid att hitta en köpare eller bytespartner.

/Mats D
Du skriver ju inte inte dina kommentarer i Blocketannonsen så potensiella köpare kommer läsa dem.
Så ja, jag tycker det är en klar skillnad.
Användarvisningsbild
MatsD
Medlem++

Inlägg av MatsD »

Det är väl inte ett helt otänkbart scenario att någon som lagt ut en annons på Vendolin eller Blocket råkar hitta in här på PrataBas och få se hur vi garvar läppen av oss åt hans annons. Men du har rätt i att han slipper kommentarer i anslutning till själva annonsen. Å andra sidan fick jag ju veta att det liksom hör till när man annonserar på ett forum, när jag irriterade mig lite över just detta i en av mina annonser.

Och även om det förstås finns en gräns för vad som är trevligt att skriva i andras annonsen tycker jag inte riktigt jag passerat den genom att reflektera över om inte Sadowsky är lite övervärderade på begmarknaden och vissa andra märken jämförelsevis undervärderade. Men det visar väl att vad som är känsligt för vissa inte är det för andra och tvärtom. Frågan är vems norm som ska gälla. Men jag ska försöka iaktta försiktighetsprincipen i fortsättningen då antar jag och hellre avstå att posta en kommentar i en säljtråd om jag så bara har den minsta misstanke om att den kan falla i dålig jord hos någon.

/Mats D
Jensa
Medlem++

Inlägg av Jensa »

MatsD skrev:Det är väl inte ett helt otänkbart scenario att någon som lagt ut en annons på Vendolin eller Blocket råkar hitta in här på PrataBas och få se hur vi garvar läppen av oss åt hans annons. Men du har rätt i att han slipper kommentarer i anslutning till själva annonsen. Å andra sidan fick jag ju veta att det liksom hör till när man annonserar på ett forum, när jag irriterade mig lite över just detta i en av mina annonser.

Och även om det förstås finns en gräns för vad som är trevligt att skriva i andras annonsen tycker jag inte riktigt jag passerat den genom att reflektera över om inte Sadowsky är lite övervärderade på begmarknaden och vissa andra märken jämförelsevis undervärderade. Men det visar väl att vad som är känsligt för vissa inte är det för andra och tvärtom. Frågan är vems norm som ska gälla. Men jag ska försöka iaktta försiktighetsprincipen i fortsättningen då antar jag och hellre avstå att posta en kommentar i en säljtråd om jag så bara har den minsta misstanke om att den kan falla i dålig jord hos någon.

/Mats D
Så jobbar jag.

Vi tycker olika helt enkelt.
Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

Såld!
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Bootzy skrev:Såld!
Grattis till försäljningen - vem får vi gratulera till köpet? :D
Nån på forumet eller?
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

BB3000S skrev:
Nån på forumet eller?
Nej, tyvärr ingen på forumet. Det är norrman som köpte den.
Fender Precision '68 - Fender Precision '69 - Epiphone Jack Casady - Hiwatt Custom 200 - Marshall VBC 412 - Mesa Boogie D800 - EBS Classic 1x12 x2
Användarvisningsbild
BB3000S
VIP medlem

Inlägg av BB3000S »

Bootzy skrev:
BB3000S skrev:
Nån på forumet eller?
Ok, då får det bli ett dubbelgrattis till dig istället då!
| BB1000| BB2000 | BB3000 | BB5000 |
| Stingray | Jazz | Precision | Cirrus |

| Aguilar db680 | Ampeg SVT-IIp | EBS HD350 |
| Bergantino AE410 | EBS ProLine 410 | Carvin 410+118 |

Användarvisningsbild
Bootzy
Medlem+

Inlägg av Bootzy »

BB3000S skrev:
Bootzy skrev:
BB3000S skrev:
Nån på forumet eller?
Ok, då får det bli ett dubbelgrattis till dig istället då!
Tack! :D
Skriv svar