Fender BassVI "borta"
- Pentastar
- Medlem++
Fender BassVI "borta"
....
Senast redigerad av Pentastar den tor 12 mar 2009, 17:38, redigerad totalt 4 gång.
Time is a cruel companion
- Cliffy
- Medlem++
Re: Fender VI Bariton
Pris?Pentastar skrev:Made in Japan. Custom Edition (Japans motsvarighet till Customhop). De guror och basar jag har haft från Custom editin innan har varit sanslöst bra.
OBS!!! Denna finns i Japan och kan tas hem till Sverige MEN då vill det till en rejäl förskottsbetalning via Paypal. De här grejorna är inte billiga!!
PM'a om du är seriöst intresserad
- Pentastar
- Medlem++
Re: Fender BassVI
Pentastar skrev:Made in Japan. Custom Edition (Japans motsvarighet till Customhop). De guror och basar jag har haft från Custom editin innan har varit sanslöst bra.
OBS!!! Denna finns i Japan och kan tas hem till Sverige MEN då vill det till en rejäl förskottsbetalning via Paypal. De här grejorna är inte billiga!!
PM'a om du är seriöst intresserad
- Pentastar
- Medlem++
Re: Fender BassVI
Vet inte vad du menar med "på huvudet" Men här är några bilder.
Som du ser så har den Custom Edition klisterlappen.
Jag kan de här grejorna. Det är inte den första jag har

Som du ser så har den Custom Edition klisterlappen.
Jag kan de här grejorna. Det är inte den första jag har

Senast redigerad av Pentastar den ons 11 mar 2009, 18:06, redigerad totalt 1 gånger.
- Pentastar
- Medlem++
JAg funderar fortfarande på det.
Dyr i alla fall
Inte under 12000kr
Dyr i alla fall

-
- Medlem+
- Cliffy
- Medlem++
Ojoj. Lite för dyr för mig. Får bli en senare i livet.Pentastar skrev:JAg funderar fortfarande på det.
Dyr i alla fallInte under 12000kr
- peter_s
- Medlem++
Vad är skillnaden mellan Custom Edition-modellen, och den som fanns i reguljär produktion? (bortsett då från att den du kan fixa hem är Made in Japan, medan produktionsmodellen var Crafted in Japan
)
Juste bas, i vilket fall som helst, och priset verkar helt okej. De vanliga reissue-modellerna brukar ju kosta ungefär lika mycket.

Juste bas, i vilket fall som helst, och priset verkar helt okej. De vanliga reissue-modellerna brukar ju kosta ungefär lika mycket.
- Pentastar
- Medlem++
Skillnaden är ungefär densamma som Fender USA vs Fender USA Custom shop.peter_s skrev:Vad är skillnaden mellan Custom Edition-modellen, och den som fanns i reguljär produktion? (bortsett då från att den du kan fixa hem är Made in Japan, medan produktionsmodellen var Crafted in Japan)
- peter_s
- Medlem++
- peter_s
- Medlem++
Okej, tack!Pentastar skrev:Val av trä, cellulosa, USA-mickar etc.
En anledning till att jag undrar är förresten att den VI-modell som Custom Shopen tillverkar för tillfället är mindre lik originalet (vad gäller bl.a. hårdvara och skallängd) än vad den japanska produktionsmodellen var (och det har skapat hetsig debatt bland puristerna...). Hur ligger det till med modellen du säljer, är den identisk med den andra japanska, bortsett från de faktorer du nämner?
- Pentastar
- Medlem++
Så vitt jag vet ja, men det får dubbelkollas.peter_s skrev:Okej, tack!Pentastar skrev:Val av trä, cellulosa, USA-mickar etc.
En anledning till att jag undrar är förresten att den VI-modell som Custom Shopen tillverkar för tillfället är mindre lik originalet (vad gäller bl.a. hårdvara och skallängd) än vad den japanska produktionsmodellen var (och det har skapat hetsig debatt bland puristerna...). Hur ligger det till med modellen du säljer, är den identisk med den andra japanska, bortsett från de faktorer du nämner?
Det är ju annars ganska vanligt att de Japanska Fender är mer vintagekorrekta än de Amerikanska och Mexikanska.
Tror det har med de Japanska kunderna att göra. De är jäkligt nördiga

- Pentastar
- Medlem++
Denna modellen är föregångaren till "den vanliga" made in Japan VI'an.peter_s skrev:Okej, tack!Pentastar skrev:Val av trä, cellulosa, USA-mickar etc.
Och enligt info jag hittat så är specfikationerna de samma.
- peter_s
- Medlem++