Dramo skrev:Hur jazzigt låter den?
Mycket knorr i stallmicken och basigt i halsmicken som det ska vara, eller?
Hur står de kvalitetsmässigt? Typ Squier Standard?
Nej, just Bacchus JAZZbasarna låter ju så klart som en precisionbas. stallmicken är inte ens inkopplad.. Den e där bara för synskull.. Precis som plektrumskyddet, det låter inte heller nåt..
Nej, just Bacchus JAZZbasarna låter ju så klart som en precisionbas. stallmicken är inte ens inkopplad.. Den e där bara för synskull.. Precis som plektrumskyddet, det låter inte heller nåt..
Sarkasmen noterad.
Kan Pentastar svara på min fråga nu?
Faktum är att jag har modifierat denna så att den fungerar som en Jazzbas ska
De låter grymt bra. Bacchus är kända för sina mickar och de gjorde inget undantag med sin budgetserie.
Marcbass har provat så han kan ge en mer rättvis recenssion.
De låter grymt bra. Bacchus är kända för sina mickar och de gjorde inget undantag med sin budgetserie.
Hur fungerade den innan du modifierade den då?
Bra mickar är ju alltid en bra grej. Snygg färg också. Men plektrumskyddet ser inte helt standardiserat ut. Passar till exempel ett Allparts eller liknande plektrumskydd, tro?
Hur fungerade den innan du modifierade den då?
Bra mickar är ju alltid en bra grej. Snygg färg också. Men plektrumskyddet ser inte helt standardiserat ut. Passar till exempel ett Allparts eller liknande plektrumskydd, tro?
Sarkasm inte noterat denna gång. Jag spelade vidare på MArcbass inlägg.
Den är helt omodifierad och fungerar och låter som en Jazzbas ska.
Allparts passar men som vanligt kan det krävas att man får fila lite i ett mickhål eller runt insticket för halsen. Inget konstigt med det, får man ju göra på Fender och allt.
Jag plockade fram mina gamla MAD tidningar häromdan. Där hittade jag en som hette: Avsnoppade svar på dumma frågor..
Hur jazzigt låter den?
Ja just de..
Typ Miles Davis Jazzigt eller typ storbandsjazzigt, de e frågan..
Det är en JAZZbas.. Den låter Jazzbass.
Just bacchus basarna som jag testat som Pentastar har är kanon goa och låter SVINIGT BRA!
Tja, jag har hört kontrabasar som låter som flyttkartonger, men de är fortfarande kontrabasar.
Min första bas var en jazzbaskopia som lät lika basigt i båda mickarna. Inget knorr.
Nä, min sarkasm-radar ger bara utslag en gång, sedan måste den ladda upp igen.
Och om det inte är några konstigheter med p-skyddet borde man ju kunna pimpa upp den och göra den snygg på riktigt.
Nu ska jag bara hitta någon som kan köpa min EB-3...
EDIT: Ja, Jaco-knorr är kul.
Senast redigerad av Dramo den tor 12 mar 2009, 21:04, redigerad totalt 1 gånger.
Jag plockade fram mina gamla MAD tidningar häromdan. Där hittade jag en som hette: Avsnoppade svar på dumma frågor..
Hur jazzigt låter den?
Ja just de..
Typ Miles Davis Jazzigt eller typ storbandsjazzigt, de e frågan..
Det är en JAZZbas.. Den låter Jazzbass.
Just bacchus basarna som jag testat som Pentastar har är kanon goa och låter SVINIGT BRA!
Tja, jag har hört kontrabasar som låter som flyttkartonger, men de är fortfarande kontrabasar.
Min första bas var en jazzbaskopia som lät lika basigt i båda mickarna. Inget knorr.
Så man vet ju aldrig.
Om du ska bygga en budgetbas för den Japanska marknaden så måste det vara bra. Som kunder är Japanerna väldigt krävande.
Skulle Bacchus budgetbasar inte vara lika bra som TOkai, Greco och de andra så skulle de inte kunna sälja.
Denna låter som en betydligt dyrare Jazzbas med distinkt skillnad mellan hals och stall mickar.