Grafitstick på vendolin

Säljesannonser om elbasar och akustiska basar
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Grafitstick på vendolin

Inlägg av newheartshadow »

http://www.vendolin.se/Annonce_Detail.a ... id=5600553

såg cool ut..
Är den nåt o ha Hellboy?!?!
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Vilket vidrigt instrument...
Användarvisningsbild
newheartshadow
VIP medlem

Inlägg av newheartshadow »

Dramo skrev:Vilket vidrigt instrument...
Utseendemässigt, ljudmässigt eller både och?
Fender P -78 | Fender J -78 | Fender Bass VI RI -95 |
Ampeg V4 -76 | Ampeg SVT-215E | Ampeg SVT-Micro VR Stack

Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Hellboy!
Användarvisningsbild
Ale
Medlem++

Inlägg av Ale »

newheartshadow skrev:
Dramo skrev:Vilket vidrigt instrument...
Utseendemässigt, ljudmässigt eller både och?
Både och. Framförallt ljudmässigt.
Fender
Ampeg
Nova Craft
Användarvisningsbild
hosse
Medlem+++

Inlägg av hosse »

kan man spela med plektrum på den?
www.chucknorrisfacts.com
www.myspace.com/sleepingdervish

snus och kaffe, a match made in heaven.

"When in doubt, skriv 'dom'."
Användarvisningsbild
Lägänd
Medlem

Inlägg av Lägänd »

Okey.... Vad fan är det där för något?
Ser ut som något ur en mycket dålig BDSM film tidigt 80-tal.
"I find you lack of bass... disturbing"
-Darth Vader
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Användarvisningsbild
Peavey Dude
Medlem++

Inlägg av Peavey Dude »

Lägänd skrev:Okey.... Vad fan är det där för något?
Ser ut som något ur en mycket dålig BDSM film tidigt 80-tal.
:lol: :lol: vilket det antagligen är.
Yamaha TRB4-II/ LTD F405 / Peavey 410TVX / GK Backline 600
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Alltid undrat hur det är att spela på en Stick.. Man hittar ju inte direkt en in your average ordinary musikaffär liksom.. men 10000 spänn eller så känns ju lite saftigt för att pröva på hur ett instrument är att spela på..

Sen vet jag att åtminståne 2 familjemedlemmar, samt min flickvän, troligtvis skulle slå ihjäl mig - eller i alla fall skada mig fysiskt eller mentalt om jag sa "Jag funderar på att köpa en till bas.. eller, det är inte riktigt en bas.. den har tio strängar och jag vet inte direkt vad jag ska använda den till.. men cool är den!"

SCHMACK! Sådär bara..
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

Har aldrig ägt någon själv, men testat vid ett par tillfällen - och det är GRYMT häftigt! Det krävs ju en helt annan teknik att spela fullt ut på en sådan, men att lära sig spela "basic stuff" går ganska snabbt.

Hade varit riktigt kul om man hade råd att skaffa en...men just nu är det andra saker som lockar mer... :roll:
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

Bean skrev:Har aldrig ägt någon själv, men testat vid ett par tillfällen - och det är GRYMT häftigt! Det krävs ju en helt annan teknik att spela fullt ut på en sådan, men att lära sig spela "basic stuff" går ganska snabbt.

Hade varit riktigt kul om man hade råd att skaffa en...men just nu är det andra saker som lockar mer... :roll:
Jepp, väldigt speciellt instrument, men grymt kul att spela på!
Användarvisningsbild
bassace
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av bassace »

Om man undanber kommentarer om Stick som intrument eller företeelse .... frågan var väl menad som "Är detta en bra Stick för ett OK pris?"
Basstore
VIP medlem

Inlägg av Basstore »

bra sugen på en stick..
http://www.basstore.se" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Bean
VIP medlem

Inlägg av Bean »

bassace skrev:Om man undanber kommentarer om Stick som intrument eller företeelse .... frågan var väl menad som "Är detta en bra Stick för ett OK pris?"
Det är nog bäst att vi låter Hellboy svara på den saken, men efter det lilla jag vet om Sticks så är det väl i alla fall inget överpris.
"Life without bass would become very treblesome..."

Medlem av PrataBas Gubbklubb 40+
Bean's Bassics
Bullen
Medlem++

Inlägg av Bullen »

Blöööööööööööö :evil:
Dödsthrash från småland
http://www.facebook.com/DethroneSWE" onclick="window.open(this.href);return false;
http://dethroneswe.bandcamp.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Hej och ursäkta för sent svar. Jag har varit lite upptagen......

Tror att den där bör vara närmare 20 år gammal och det var exakt en sådan jag började med. Några små saker:

Priset är lite högt. Jag skulle personligen inte ge mycket mer än 7.000:- för en grafit Stick från 80-talet (bör det vara. Tror inte att dom byggdes efter -89 ca).

Stickup micken, som sitter på den där, är min favoritmikrofon avdom tre som man nu kan beställa. Låter organiskt och bra.

Om man ska vara petnoga föredrar jag trä Stick:ar framför den här äldre karbon/grafit varianten. Inte så mycket för ljudet alls utan att den är lite mer känslig för mekaniska stötar och dom fortplantar sig ut via mikrofonen

Man måste använda original light guage strängar och original stämning då den inte har justerbart stall som på dom nya.

Många skickar över äldre Stick:ar till Stick enterprises i USA och låter dom göra en allmän översyn, fräsa in en ny justerbar truss rod och byta mikrofon. Instrumenten blir som nya och jag tror inte att det kostar så himla mycket. Jag har aldrig gjort det så jag vet inte alls vad det kan tänkas kosta men det kan vara en bra idé. Där av tycker jag inte att man ska ge FÖR mycket för gamla Stick:ar. Jag sålde en äldre trä Stick nyligen och den sålde jag för 7.000:- om jag inte minns fel. Och det finns ingen anledning att ge mer för den där egentligen. 8.000:- max kan jag tycka.

Några små tankar i ärendet.....

//J
Användarvisningsbild
Mark Kung Sthlm
Medlem+

Inlägg av Mark Kung Sthlm »

Är det en citra eller?

Mr Praline
Medlem+++

Inlägg av Mr Praline »

daionsavage skrev:Jag kan bara tänka på Peter Gabriel och Tony Levin då jag ser en stick. Jag tycker att det är en skithäftig grej. Ingenting för alla, och inte för mig heller, men varför är ni så snabba på att hacka på den? Är ni rädda för att folk skall skratta åt er om ni någon gång hamnar bredvid en stickspelare och inte kan göra samma saker som han gör?
Jag är allvarlig: vad är det som driver er att direkt döma ut någonting ni aldrig prövat? Eller är det så att det står en stick i varje musikskola i södra sverige och ni allihop har testat den?
Jag håller med helt. Löjligt.
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Samuel V skrev:
daionsavage skrev:Jag kan bara tänka på Peter Gabriel och Tony Levin då jag ser en stick. Jag tycker att det är en skithäftig grej. Ingenting för alla, och inte för mig heller, men varför är ni så snabba på att hacka på den? Är ni rädda för att folk skall skratta åt er om ni någon gång hamnar bredvid en stickspelare och inte kan göra samma saker som han gör?
Jag är allvarlig: vad är det som driver er att direkt döma ut någonting ni aldrig prövat? Eller är det så att det står en stick i varje musikskola i södra sverige och ni allihop har testat den?
Jag håller med helt. Löjligt.
Håller med. Fjantrövar.

//J
Användarvisningsbild
archisland
Medlem+
Kontakt:

Inlägg av archisland »

Hellboy, kan du inte ha en Prova-på-Stick-clinic eller så? Är lite sugen på att prova på i alla fall hur det är och känns :)

Edit: Men om jag säger "Schysst.. Vad kostar den?" i någon PrataBasares närvaro då det gäller en Stick under det närmaste året har ni min fulla tillåtelse att ta mina basar och slå på mig med dem.. Någon måtta får det va :P
Spelar på Yamaha|Darkglass|Line6|EBS|Rotosound|
Spelar bas i Six Feet Deeper
Lyssna här på Spotify YouTube
Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

Användarvisningsbild
Jan Hellman
VIP medlem

Inlägg av Jan Hellman »

archisland skrev:Hellboy, kan du inte ha en Prova-på-Stick-clinic eller så? Är lite sugen på att prova på i alla fall hur det är och känns :)

Edit: Men om jag säger "Schysst.. Vad kostar den?" i någon PrataBasares närvaro då det gäller en Stick under det närmaste året har ni min fulla tillåtelse att ta mina basar och slå på mig med dem.. Någon måtta får det va :P
Alla som är intresserade är välkomna att höra av sig. PM:a mig så kollar vi läget. :thumbsup:

//J
Användarvisningsbild
Dramo
VIP medlem

Inlägg av Dramo »

Jag står fortfarande för mitt uttalande. Vidrig sak, det där. Men jag har ju min fjantröv-smak.
Skriv svar