Nu får Wah-Wah gå då den inte längre ryms på pedalbordet. Den ska passa för både gitarr och bas men jag föredrar den till bas. True bypass och Q-ratt för lite olika sound. Jag har sågat ut en grymt fin plexiskiva som gör att man kan fästa den enkelt i ett pedalbord med kardborre, givetvis följer gummitassarna med om man föredrar dom.
Jag hade tänkt mig 800 kronor
Senast redigerad av Valle den ons 25 mar 2009, 01:18, redigerad totalt 2 gång.
/Johan Van Zandt, Guild, Aguilar, TKS mm. Presentation
calleballe skrev:Hur är det, tappar man mycket botten när man wah-wah´r med den?
Inte särskilt mycket, däremot tyckte jag den var på tok för basig gura. Det går att skruva till ljudet en del på Q-kontrollen, dock har jag mest kört den på brightaste läget.
Här kommer det utlovade ljudklippet. Jag orkade inte hämta Ampegen så skrivbordsförärkaren fick duga. Grejer: MM Stingray och Roland Micro Basscube. Bas->Sladd->WahWah->Sladd->Förstärkare->->Sladd->Ljudkort
Av någon idiotisk anledning är pedalen polvänd mot gällande standard, men jag skickar med min bonnalösning på problemet i form av en något meckad kabel, den borde passa de flesta strömförsörjningsdosor, typ fuel tank.